TomTom Go Mobile

200km, 4 punten, geen verschil met de keuze van type route.

Is dit misschien niet mogelijk bij geïmporteerde routes, maar alleen als ik van punt a naar punt b wil?

Zelfs als ik fietsroute als type invoer maakt dat geen verschil.
Staan je routepunten misschien naast de weg?

Nee routepunten staan goed. Zelfs bij een route van 200km is het verschil in type route maar 4km. In de tijd verandert wel redelijk wat.
 
Laatst bewerkt:
Als ik geen route importeer, maar gewoon een punt ergens aangeef om naartoe te rijden dan geeft tomtom wel totaal andere routes wanneer ik het type route wijzig.
 
Oke, maar je hebt nu wel andere routes die wel werken?

Hierbij een route: 244 Rondje Brabant.gpx.
238km lang is de route. Maar of ik nu de instelling wijzig in vermijd snelwegen óf kronkelroute, de afstand blijft hetzelfde en de snelweg wordt niet vermeden.
Het stukje door Best bijvoorbeeld. Daar stuurt de navigatie ná de Sonseweg de snelweg op, rijd om Best heen en 'onder' in Best gaat de route weer van de snelweg af. Dit terwijl de routepunten nog niet eens op de snelweg staan, maar in Best.
 

Bijlagen

  • 244 Rondje Brabant.gpx
    5,6 KB · Weergaven: 9
Hierbij een route: 244 Rondje Brabant.gpx.
238km lang is de route. Maar of ik nu de instelling wijzig in vermijd snelwegen óf kronkelroute, de afstand blijft hetzelfde en de snelweg wordt niet vermeden.
Het stukje door Best bijvoorbeeld. Daar stuurt de navigatie ná de Sonseweg de snelweg op, rijd om Best heen en 'onder' in Best gaat de route weer van de snelweg af. Dit terwijl de routepunten nog niet eens op de snelweg staan, maar in Best.
Hierbij een route: 244 Rondje Brabant.gpx.
238km lang is de route. Maar of ik nu de instelling wijzig in vermijd snelwegen óf kronkelroute, de afstand blijft hetzelfde en de snelweg wordt niet vermeden.
Het stukje door Best bijvoorbeeld. Daar stuurt de navigatie ná de Sonseweg de snelweg op, rijd om Best heen en 'onder' in Best gaat de route weer van de snelweg af. Dit terwijl de routepunten nog niet eens op de snelweg staan, maar in Best.

Hmm, apart zowel op de mydrive als in de app rijdt stuurd hij me niet over de snelweg bij Best.
 
MyDrive synct de gpx als track en dan kan in de GoMobile niet het route type veranderen.
In MyDrive kan ik dat wel en dan zou ik hem als "Verzend tussenstops" kunnen synchroniseren/zenden. Heb jedat al gedaan?
(In feite krijg je dan de vroegere .itn file)
 
MyDrive synct de gpx als track en dan kan in de GoMobile niet het route type veranderen.
In MyDrive kan ik dat wel en dan zou ik hem als "Verzend tussenstops" kunnen synchroniseren/zenden. Heb jedat al gedaan?
(In feite krijg je dan de vroegere .itn file)

? Dit is voor mij abracadabra.
 
Dit draadje gaat over de GoMobile app van TomTom. Ik neem aan dat jij de track daarin laadt?
Hoe dan? Ik doe het via TT Mydrive website.
 
Ik probeer te beschrijven wat ik doe.

Ik heb altijd met TomTom gereden en gebruikte dan ITN bestanden. Omdat de TomTom Go Mobile werkt met GPX bestanden doe ik het volgende:

Ik open de ITN route in routeconverter. Dit programma gebruik ik al jaren om routes te maken, aan te passen enz.
Het enige wat ik doe is de route d.m.v. dit programma opslaan als GPX bestand. Ik converteer de route dus niet. Dit heb ik al eens gedaan maar dan krijg ik dezelfde route maar dan met 1000en routepunten.

Uiteindelijk dacht ik dat het beter was om de route op te slaan als GPX, ipv te converteren. Vanwege het minder aantal routepunten ligt de te rijden weg minder vast, waardoor ik dacht meer verschil te krijgen in de route bij een andere instelling van het type route (kronkelroute, korte route enz).

D.m.v. de Mydrive site van tomtom importeer ik uiteindelijk de routes naar mijn telefoon.
 
Het is gelukt. Ik had nog niet eerder mijn route aangepast via Mydrive en ik dacht dat ik de routes in de app kon wijzigen, maar dat gaat dus niet. Dus nu de routes in Mydrive aangepast en opnieuw gesynchroniseerd met mijn telefoon.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Gebruik al ca 18 jaar smartphone voor navigatie gaat prima. Je moet wel een geschikte telefoon kopen. Minimaal spatwater dicht. Sinds de nieuwe schermen bij de intro van de eerste Iphone is handschoenbediening iets om rekening mee te houden. Sommige smartphones hebben handschoen bediening als optie maar je kan ook je handschoenen er op uit kiezen. De Sp-2 van alpinestars bevallen me uitstekend.
Ook is het van belang dat het scherm een hoge licht opbrengst hebben om zo nog goed leesbaar te zijn bij fel zonlicht.
Ik gebruik tegenwoordig de tomtom app op android, zet de route uit in Tyre en laad deze via de mydrive website van tomtom.
Voordeel je hebt gelijk file, verkeers en flitsinfo en je kan ook nog flitsmeister starten.

Welke smartphone gebruikte u dan 18 jaar geleden ?
 
Ik heb sinds gisteren een mooie Blackview 6800 Pro aangekocht die ik zal gebruiken als navigatie i.p.v. mijn Zumo 340.
Mijn Zumo heeft 4 inch als scherm , de 6800 5.7 inch.
Ook de app go mobile gedownload en er al snel enkele kaarten op geplaatst.
Omtrent die kaarten heb ik een vraag.
Europa Sud & Europa Centre heb ik erop gezet omdat ik in september naar Frankrijk , Italië , Griekenland , Albanië , Montenegro , Croatië , … reis.
Bijv ;
Ik maak in Tom Tom MyDrive op de pc een reis van Griekenland naar Albanië .
Veronderstel dat Albanië niet in hetzelfde downloadpack zit als Griekenland maar het zijn wel buurlanden.
Zal Go Mobile op mijn telefoon dan automatisch overschakelen van het éne downloadpack naar het andere als ik de grens nader ?
Of moet ik stoppen en het andere pack selecteren zodat ik mijn reis kan verder zetten of moet ik gewoon heel Europa downloaden waarin deze 2 landen inzitten ?
 
Vandaag een hoop routes die ik maak met Base Camp overgezet naar Tom Tom MyDrive.
Van de GPX route in Base Camp maak ik een track en die gaat naar Tom Tom MyDrive in de map mijn routes.
Wat me opvalt is dat bijv een route in Base Camp 285 km lang is en 5u28min duurt.
In MyDrive is die route 297km lang en duurt 6u30min.
Het verschil in afstand in beide routes is praktisch nihil maar het tijdsverschil is een uur voor 12 km.
Houd Tom Tom meer rekening met verkeerssituaties of gaan zij gewoon uit van een lagere gemiddelde snelheid ?
Bijna alle routes die ik heb overgezet is er geen verschil in afstand tussen B C & T T maar wel de tijden verschillen bijna allemaal.
&
" Mijn routes" in de MyDrive app staan weergegeven in miles.
Bij instellingen kan ik niets wijzigen in die app i.v.m. miles enkel toon alternatieve routes en de sorteervolgorde van contactpersonen wijzigen.
In MyDrive op de pc staan " mijn routes " wel in km aangegeven.
Als ik de Go app open en in " mijn routes " een route selecteer wordt de afstand eveneens in km gegeven .
Iemand een idee waarom in MyDrive in de app in miles is en op de pc in MyDrive in km ?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een hoop routes die ik maak met Base Camp overgezet naar Tom Tom MyDrive.
Van de GPX route in Base Camp maak ik een track en die gaat naar Tom Tom MyDrive in de map mijn routes.
Wat me opvalt is dat bijv een route in Base Camp 285 km lang is en 5u28min duurt.
In MyDrive is die route 297km lang en duurt 6u30min.
Het verschil in afstand in beide routes is praktisch nihil maar het tijdsverschil is een uur voor 9 km.
Houd Tom Tom meer rekening met verkeerssituaties of gaan zij gewoon uit van een lagere gemiddelde snelheid ?
Bijna alle routes die ik heb overgezet is er geen verschil in afstand tussen B C & T T maar wel de tijden verschillen bijna allemaal.
&
" Mijn routes" in de MyDrive app staan weergegeven in miles.
Bij instellingen kan ik niets wijzigen in die app i.v.m. miles enkel toon alternatieve routes en de sorteervolgorde van contactpersonen wijzigen.
In MyDrive op de pc staan " mijn routes " wel in km aangegeven.
Als ik de Go app open en in " mijn routes " een route selecteer wordt de afstand eveneens in km gegeven .
Iemand een idee waarom in MyDrive in de app in miles is en op de pc in MyDrive in km ?

// Droog modus aan
Als ik in mydrive als land (vlag rechts boven in) kies voor America dan staan ook al mijn routes ineens in miles. ;)
// Droog modus uit
Ben met je eens dat het raar is om dat aan de land instellingen te koppelen.

Verschillende navigaties systemen hebben verschillende manieren om de routes te bepalen. Zelfs twee verschillende TomTom's kunnen een ander aantal kms of tijd aangeven. Ook kunnen er verschillen zijn tussen mydrive en de app of een tomtom apparaat.

Dubbel checken in je apparaat of die niet toch een andere weg neemt is daarom aan te raden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan