TomTom Go Mobile

Zo, de trip is achter de rug en de app werkte echt geweldig in combinatie met MyDrive. Verkoop jullie navigatiesystemen maar jongens!
Kan je wat meer info geven?
Hoe het bijvoorbeeld een beetje werkt?
Ik heb binnenkort een tablet achtig systeem op mijn motor (auto radio met mogelijkheid tot downloaden apps) en dan wil ik de tt go downloaden vanwege de opties van kronkelwegen, maar ook het downloaden van routes wil ik kunnen.
 
tomtom mydrive gebruik je om routes te importeren/maken en dan kun je ze syncen met de tomtom Go mobile app. Dus bijvoorbeeld op je laptop een route maken in Mydrive en dan sychroniseren met het toestel waar Go mobile opstaat. Dat gaat dan via internet en niet via een kabeltje ;)
In Mydrive kan je ook gpx importeren.
Wij betalen wat is het... 30 euro per jaar ofzo voor die app van Tomtom, en vinden het zeker waard.
Ik vind het prima navigeren op de telefoon, Go mobile is echt goed in aanwijzingen. Ik hoef dus geen nav systeem van 350 euro meer, de telefoon kan alles.
 
tomtom mydrive gebruik je om routes te importeren/maken en dan kun je ze syncen met de tomtom Go mobile app. Dus bijvoorbeeld op je laptop een route maken in Mydrive en dan sychroniseren met het toestel waar Go mobile opstaat. Dat gaat dan via internet en niet via een kabeltje ;)
In Mydrive kan je ook gpx importeren.
Wij betalen wat is het... 30 euro per jaar ofzo voor die app van Tomtom, en vinden het zeker waard.
Ik vind het prima navigeren op de telefoon, Go mobile is echt goed in aanwijzingen. Ik hoef dus geen nav systeem van 350 euro meer, de telefoon kan alles.
Ik heb TomTom Go mobile op mijn telefoon, lees net jouw post hierboven.
Ik heb net Mydrive op mijn laptop geopend, een (oude) route geladen in Mydrive. Hoe synchroniseer ik dat nou met mijn telefoon? Waar vind ik die route op mijn telefoon?
sync staat aan op Mydrive en op de telefoon en Mydrive geeft melding "synchronisatie voltooid" :?

route mydrive.JPG
tomtom-go-telefoon.PNG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb TomTom Go mobile op mijn telefoon, lees net jouw post hierboven.
Ik heb net Mydrive op mijn laptop geopend, een (oude) route geladen in Mydrive. Hoe synchroniseer ik dat nou met mijn telefoon? Waar vind ik die route op mijn telefoon?
sync staat aan op Mydrive en op de telefoon en Mydrive geeft melding "synchronisatie voltooid" :?

Bekijk bijlage 1351344 Bekijk bijlage 1351346
Mydrive staat ook op mijn telefoon en dus ook op de computer. Op de telefoon Is geen vereiste maar wel makkelijk om on the go een route te importeren. Eenmaal gesynced kun je in go mobile onder het kopje "my route" de geïmporteerde route vinden. Je kunt dan kiezen uit normaal en snel. Als je kiest voor normaal krijg je de route zoals bedoeld.
Zowel als in mydrive en go mobile moet je beide zijn ingelogd met hetzelfde account. Als je dan synced staat de route vanuit mydrive ook in go mobile onder "my route/mijn route " .
 

Bijlagen

  • b16ac121-af5b-46fe-9959-dff426ad2eb1.png
    b16ac121-af5b-46fe-9959-dff426ad2eb1.png
    104,2 KB · Weergaven: 13
Mydrive staat ook op mijn telefoon en dus ook op de computer. Op de telefoon Is geen vereiste maar wel makkelijk om on the go een route te importeren. Eenmaal gesynced kun je in go mobile onder het kopje "my route" de geïmporteerde route vinden. Je kunt dan kiezen uit normaal en snel. Als je kiest voor normaal krijg je de route zoals bedoeld.
Zowel als in mydrive en go mobile moet je beide zijn ingelogd met hetzelfde account. Als je dan synced staat de route vanuit mydrive ook in go mobile onder "my route/mijn route " .
Klinkt eenvoudig, maar ik heb de optie "mijn routes " niet op mijn telefoon.
 
Dank voor de tip. Ik ken Tyre al wel. Maar het probleem is dat TomTom Go op mijn iPhone geen routes kan importeren
Mydrive installeren op je telefoon en vandaaruit importeren en syncen? Ikzelf weet overigens niets van Apple
 
Ik gebruik MyRoute app op de iPhone in combinatie met de MyRoute navigatie. Alle mogelijkheden. Niet gratis, maar destijds levenslang afgekocht. Ik was een beetje klaar met TomTom. Updates voor de iPhone blijven ver achter bij Android.
 
Ik heb sinds kort de TomTom Go app op mijn Android telefoon. De gratis 75km eerst geprobeerd en daar was ik heel erg tevreden over. Vandaar het jaarabonnement van €19,99 gekocht.

Ik heb direct verschillende oude routes van ITN omgezet naar GPX. Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om te gaan rijden, maar heb toch enkele vragen.

Als ik een geïmporteerde route ga rijden, wat gebeurd er dan met de route als er stukken bij zitten waar wegen elkaar kruisen? Slaat de app dan een heel stuk over? Zo Ja, betekend dit dat ik alleen nog maar 'ronde' routes kan rijden?

Als ik tijdens het rijden zelf een stukje route wil overslaan, is het dan mogelijk ook enkele Waypoint over te slaan? In mijn oude tomtom navigatie welke met ITN werk kan de route opvragen zodat ik alle punten zie. Ik kan dan een routepunt selecteren en bijvoorbeeld bestempelen als 'bezocht'. Dan laat ik de navigatie opnieuw de route berekenen en dan gaat deze dus verder vanaf het volgende punt. Is dit in de app ook mogelijk?
 
Toch maar even snel zelf gaan testen. Een route van 14km gemaakt met kruisende wegen in de route enz enz. De route eerst normaal gereden en de 2e ronde alles net wat andere gereden.

De Tomtom Go app wil naar het eindpunt. Ligt je eindpunt op hetzelfde punt als waar je start dan krijg je geen route. Je moet dan eerst zorgen dat je dichter bij punt 1 bent dan dat he bij het eindpunt bent.
De Tomtom Go app volgt de route zoals deze gepland is. Ook wanneer wegen elkaar kruisen volgt tomtom de route zoals gepland. Wijk je af van de route waardoor een ander routepunt / het eindpunt dichterbij is dan gaat hij hiermee verder.

Voorbeeld:
Wijk je af van de routepunten 3 tm 24 en rijdt je dus de route verder vanaf 25 dan volgt de Tomtom Go app de route vanaf daar verder. Maar denk je bij routepunt 48 toch dat je routepunt 4 en verder wilt rijden, dan zal tomtom de route daar weer oppakken zodra je in de buurt van routepunt 4 komt.

Voorbeeld 2:
Vind je een gedeelte uit je route mooi om meerdere keren te rijden en draai daarom steeds terug, dan zal TomTom Go de route steeds weer opnieuw vanaf dat routepunt oppakken.
 
Toch maar even snel zelf gaan testen. Een route van 14km gemaakt met kruisende wegen in de route enz enz. De route eerst normaal gereden en de 2e ronde alles net wat andere gereden.

De Tomtom Go app wil naar het eindpunt. Ligt je eindpunt op hetzelfde punt als waar je start dan krijg je geen route. Je moet dan eerst zorgen dat je dichter bij punt 1 bent dan dat he bij het eindpunt bent.
De Tomtom Go app volgt de route zoals deze gepland.
Probeer het volgende eens
Laad de route
Kies uit het menu: huidige route track
Kies voor rij : naar beginpunt van de track
 
Dank je wel Hanzzz. Ik ga het een keer proberen.

Enig idee wat het kan zijn als ik de melding krijg 'Geen route mogelijk' wanneer ik een route open in de app?
 
Dank je wel Hanzzz. Ik ga het een keer proberen.

Enig idee wat het kan zijn als ik de melding krijg 'Geen route mogelijk' wanneer ik een route open in de app?
Ja, stel je kiest vermijd snelwegen en je moet via een snelweg dan is er geen route mogelijk. Zelfde als je bijvoorbeeld onverhard uitsluit of veerboten bijv.
 
Maar wat dan precies de reden is is dus niet duidelijk? Het kan dus van alles zijn. Of kan ik ergens vinden waarom een route niet mogelijk is?
 
In de app kan ik kiezen om mijn route te rijden als snelste route, kortste route, kronkel route enz.

Ik heb er een route ingezet van ongeveer 100km met maar 8 routepunten. Dit om te kijken wat de verschillen zijn. Helemaal niks!

Waar ligt dit aan of wat doe ik fout?
 
200km, 4 punten, geen verschil met de keuze van type route.

Is dit misschien niet mogelijk bij geïmporteerde routes, maar alleen als ik van punt a naar punt b wil?

Zelfs als ik fietsroute als type invoer maakt dat geen verschil.

19:28u gevonden. Eerst het type route ingeven en dan de te rijden route selecteren. Maakt nog niet veel verschil, maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan