TomTom Go Mobile

R-DV

MF'er
15 mei 2013
82
3
Drachten
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een goed navigatiesysteem voor op de motor. Heb enige tijd geleden mijn Zumo 660 verkocht en wou eigenlijk nu een TomTom Rider halen. Maar het bedrag staat mij tegen en omdat er tegenwoordig zoveel goede navigatie-apps zijn worden na mijn mening de apparaten een beetje overbodig of in de nabije toekomst.

Nu heb ik de app op mijn iPhone staan en dit werkt goed. Kun makkelijk routes maken in de andere app van TomTom, de myDrive app. Alleen je kunt de routes niet overzetten naar de navigatie app, helaas. Dit lukt alleen met een Android toestel. Iemand ervaring met de app en gebruikt ook alleen zijn telefoon nog als navigatie. Hoor graag jullie ideeën.
 
Na een snelle google actie: werkt niet op iphone.

Nou is een knappe Android telefoon goedkoper dan een tomtom rider.
Je kunt ook andere apps proberen. Osmand wordt veel aangeraden bij offroadrijders.
 
Bedankt voor je reactie. Maar ik wist inderdaad al dat het niet werkt op mijn iPhone, helaas. Zal nog wel even duren.
 
Zit er wel aan te komen denk ik. De telefoon zal het met abonnementen gaan overnemen denk ik. Je betaalt nu 19,95 bij TomTom voor de app. Ben je een jaar lang gedekt.
 
Kunt iig wel vanaf de mydrive website routes synchroniseren met de app.

Maar hoe goed dit werkt is wel sterk afhankelijk van je telefoon. Als die niet waterdicht is, houdt het al snel op. En batterijverbruik is ook pittig, dus usb aansluiting is vereist.

En de GPS ontvangers van de gemiddelde telefoon laten ook vaak te wensen over in vergelijking met dedicated apparaten. Bij mij springt de huidige snelheid bijvoorbeeld voortdurend op en neer bij constante rijsnelheid.

Voor incidenteel gebruik werkt het, maar als je vaak met gps rijdt, zou ik toch een echte navigatie prefereren.
 
als je eventueel een andere app zou willen proberen;
scenic, heeft een online koppeling met kurviger.de en ik vind hem erg fijn.
en je kan hem uitproberen voordat je er geld in moet steken. routes met spraak kosten je "punten" en die krijg je een aantal als je de app installeerd.
ook het downloaden van maps kosten punten.

gpx kan ik zo erin gooien, of even aanpassen met een online programma en dan naar mezelf mailen en in de app laten openen.

ik moet altijd wel eventjes de route in de app nalopen om te kijken, hij is wat rigoreus met waypoints verwijderen.
 
Ik heb een ouwe iPhone op mijn motor als km teller, en TomTom , ik had zo'n gekochte versie die op 3 iPhones staat
Nu is mijn iPhone die ik op de motor gebruik kapot gegaan tijdens een reparatie en ik kreeg van de reparateur een vergelijkbaar toestel
Maar je kunt die koopversie van TomTom niet meer downloaden
Had toe waze gedownload maar die is zwaar ruk , moet nu wat anders bedenken
 
Handschoenbediening van een telefoon is ruk.
Dat is sowieso het voordeel van een echte nav op de motor.
Dat is sowieso afhankelijk van welke smartphone het is.
Sommige smartphones hebben een handschoen stand voor de gevoeligheid van het touchscreen en dat werkt gewoon perfect met motor handschoenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Dat is sowieso afhankelijk van welke smartphone het is.
Sommige smartphones hebben een handschoen stand voor de gevoeligheid van het touchscreen en dat werkt gewoon perfect met motor handschoenen.

Hangt ook af van je handschoenen. Mijn zomerhandschoenen kan ik gewoon redelijk normaal met mijn telefoon gebruiken. Winterhandschoenen hebben zon speciaal touch ding erin, werkt voor geen meter.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Gebruik al ca 18 jaar smartphone voor navigatie gaat prima. Je moet wel een geschikte telefoon kopen. Minimaal spatwater dicht. Sinds de nieuwe schermen bij de intro van de eerste Iphone is handschoenbediening iets om rekening mee te houden. Sommige smartphones hebben handschoen bediening als optie maar je kan ook je handschoenen er op uit kiezen. De Sp-2 van alpinestars bevallen me uitstekend.
Ook is het van belang dat het scherm een hoge licht opbrengst hebben om zo nog goed leesbaar te zijn bij fel zonlicht.
Ik gebruik tegenwoordig de tomtom app op android, zet de route uit in Tyre en laad deze via de mydrive website van tomtom.
Voordeel je hebt gelijk file, verkeers en flitsinfo en je kan ook nog flitsmeister starten.
 
als je eventueel een andere app zou willen proberen;
scenic, heeft een online koppeling met kurviger.de en ik vind hem erg fijn.

Heb zelf de app van kurviger.de gekocht, werkt ook wel aardig. Heb zelf nog niet routes importeren geprobeerd (behalve van kurviger.de website zelf). Maar gebruik vooral het rondje rijden functie. Geef aan hoeveel km en welke richting en het maakt een bochtige route voor je.
Gebruik dit op een niet al te dure Android telefoon in een Ram x-grip houder.
 
Gebruik al ca 18 jaar smartphone voor navigatie gaat prima. Je moet wel een geschikte telefoon kopen. Minimaal spatwater dicht. Sinds de nieuwe schermen bij de intro van de eerste Iphone is handschoenbediening iets om rekening mee te houden. Sommige smartphones hebben handschoen bediening als optie maar je kan ook je handschoenen er op uit kiezen. De Sp-2 van alpinestars bevallen me uitstekend.
Ook is het van belang dat het scherm een hoge licht opbrengst hebben om zo nog goed leesbaar te zijn bij fel zonlicht.
Ik gebruik tegenwoordig de tomtom app op android, zet de route uit in Tyre en laad deze via de mydrive website van tomtom.
Voordeel je hebt gelijk file, verkeers en flitsinfo en je kan ook nog flitsmeister starten.


Is dat nog wel wat, Tyre?
Ik hoorde dat Tyre nu voor de google-kaarten moet betalen. En dat gebeurt niet.

Ik weet niet of het in de gratis versie merkbaar is?
In de betaalde schijnbaar wel.
 
Is dat nog wel wat, Tyre?
Ik hoorde dat Tyre nu voor de google-kaarten moet betalen. En dat gebeurt niet.

Ik weet niet of het in de gratis versie merkbaar is?
In de betaalde schijnbaar wel.

Tot nu toe altijd de gratis versie gebruikt en dat werkt prima.
 
Heb zelf de app van kurviger.de gekocht, werkt ook wel aardig. Heb zelf nog niet routes importeren geprobeerd (behalve van kurviger.de website zelf). Maar gebruik vooral het rondje rijden functie. Geef aan hoeveel km en welke richting en het maakt een bochtige route voor je.
Gebruik dit op een niet al te dure Android telefoon in een Ram x-grip houder.

voor Iphone is er geen kurviger app, die refereert dan naar de scenic app.
verder doe ik hetzelfde alleen dan met Iphone :)
 
Zo, ik heb inmiddels een wat oudere Android telefoon kunnen bemachtigen. Heb direct de TomTom Go mobile app en de MyDrive app gedownload en het werkt echt geweldig. Je kunt super makkelijk routes plaatsen in MyDrive en als je ze synchroniseert herkent de GO app het. Voor 19,95 ben je een jaar gedekt en voor 5,95 een maand. Heb volgende week een trip door Duitsland en heb de routes er al in staan. Zal in dit topic vertellen hoe mij dat bevallen is.

Dikke aanrader!
 
Gebruik al ca 18 jaar smartphone voor navigatie gaat prima. Je moet wel een geschikte telefoon kopen. Minimaal spatwater dicht. Sinds de nieuwe schermen bij de intro van de eerste Iphone is handschoenbediening iets om rekening mee te houden. Sommige smartphones hebben handschoen bediening als optie maar je kan ook je handschoenen er op uit kiezen. De Sp-2 van alpinestars bevallen me uitstekend.
Ook is het van belang dat het scherm een hoge licht opbrengst hebben om zo nog goed leesbaar te zijn bij fel zonlicht.
Ik gebruik tegenwoordig de tomtom app op android, zet de route uit in Tyre en laad deze via de mydrive website van tomtom.
Voordeel je hebt gelijk file, verkeers en flitsinfo en je kan ook nog flitsmeister starten.


In 2000 had ik een Nokia 3310, fijn ding hoor, daar niet van, maar de enige mogelijkheid tot navigeren was door naar huis te bellen of ze het Shell stratenboek wilden brengen.
 
In 2000 had ik een Nokia 3310, fijn ding hoor, daar niet van, maar de enige mogelijkheid tot navigeren was door naar huis te bellen of ze het Shell stratenboek wilden brengen.

Tja, had je ook een telefoon moeten kopen die dat wel kon. Maar goed als je gewoon maintream volgt had je toen een Nokia en was je blijf verrast in 2008 met de mogelijkheden van de eerste Iphone.
 
Tja, had je ook een telefoon moeten kopen die dat wel kon. Maar goed als je gewoon maintream volgt had je toen een Nokia en was je blijf verrast in 2008 met de mogelijkheden van de eerste Iphone.

Welke was dat dan toen Hanzzz? Ik kan me echt niet herinneren dat er toen al zoiets bestond voor de consument.
 
Welke was dat dan toen Hanzzz? Ik kan me echt niet herinneren dat er toen al zoiets bestond voor de consument.

Een HTC exacte model nummer weet ik niet zo uit mijn hoofd. Het werd toen een XDA genoemd. Dus een PDA met telefoonfunctie op windows pocket PC.
 
Zo, de trip is achter de rug en de app werkte echt geweldig in combinatie met MyDrive. Verkoop jullie navigatiesystemen maar jongens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan