tomtom adaptor kapot, zelf repareren?

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
4.349
222
Lunteren
Mijn tomtom adaptor is kapot, ik krijg geen voeding meer op de 4 pennetjes die contact maken met de achterkant van de tomtom. Volgens mij moet hier ergens 5 volt te meten zijn, maar ik meet niets, de tomtom laadt ook niet op. Als ik 2 dunne metalen pennetjes in de stekker van het snoer steek meet ik gewoon 12V, dus aan het snoer ligt het niet.
Weet iemand of je de adaptor open kunt maken zonder hem definitief te slopen? Volgens zou je die pennetjes van mechanisme er uit moeten halen maar of dat mogelijk is?
Als je eerst de veer verwijderd (die op de plaats zit waar de rode pijl heen wijst) gaat het misschien makkelijker? Als ik bij het printje kan komen, kan die wellicht repareren, of vervangen voor een ander printje wat voor die 5 volt zorgt. Het gaat om deze adaptor, de tomtom die ik heb heet officieel urban rider (geloof ik ;) ) (Als je de 4 inbus schroeven losdraait haal je alleen de bol van de rammount los).

P1040531.JPG

P1040532.JPG

P1040533.JPG
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb die marktplaats man gemaild en gebeld maar nog geen reactie. Die zekering ga ik sowieso ook bestellen of eventueel overbruggen, maar wil eigenlijk eerst gewoon een nieuwe in huis hebben en deze dan als reserve houden oid.
 
Klopt, staat ook in een eerder geplaatste link hierboven. (met die franse tekst erbij). Ik heb m open, en de zekering is in ieder geval kapot. Ik bestel bij conrad wel een nieuwe zekering en soldeer die er wel op, zoals aangegeven op dat duitse forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan