Tol betalen vanaf 2016 in Duitsland ist nicht toll ..

Kortom de Duitsers betalen veel te weinig wegenbelasting, om het onderhoud er van te betalen en wij betalen veel te veel wegenbelasting. Als de gehele opbrengst naar wegenonderhoud en aanleg ging, was heel Nederland geasfalteerd. :+

En om nog een oude deur in te trappen: 70 jaar terug kwamen ze hier de boel leegstelen en als het zo doorgat staan we ons geld vrijwillig af. Rare wereld. :X
 
Laatst bewerkt:
Said it before and I'll say it again...

Jaaaaaaren terug toen Duitsland de Maut voor vrachtwagens invoerde (want wat er via het eurovignet binnenkwam was niet genoeg blijkbaar) zag je de stickers al op de trucks:

"Heute wir, morgen ihr"

Neemt niet weg dat de Maut een technisch gezien zeer terechte belasting is. Personenvervoer zorgt nauwelijks voor slijtage aan de wegen. Slijtage komt nagenoeg volledig door 1. zwaar verkeer 2. andere omstandigheden zoals vorst en verzakking van de ondergrond en 3. ouderdom.

Uiteindelijk komt de rekening toch terecht bij de consument (want die vrachtwagens rijden er gewoon voor ons) dus de vrachtwagenchauffeurs hoeven niet te klagen met hun stickers. Die Maut komt echt niet uit hun eigen zak. Heute wir, Heute Ihr is een betere uitspraak.
 
Neemt niet weg dat de Maut een technisch gezien zeer terechte belasting is. Personenvervoer zorgt nauwelijks voor slijtage aan de wegen. Slijtage komt nagenoeg volledig door 1. zwaar verkeer 2. andere omstandigheden zoals vorst en verzakking van de ondergrond en 3. ouderdom. 4. kneesliders

Uiteindelijk komt de rekening toch terecht bij de consument (want die vrachtwagens rijden er gewoon voor ons) dus de vrachtwagenchauffeurs hoeven niet te klagen met hun stickers. Die Maut komt echt niet uit hun eigen zak. Heute wir, Heute Ihr is een betere uitspraak.
 
Duits tolplan wordt uitgesteld })

BERLIJN -
De Duitse tolheffing voor personenauto's loopt vertraging op. Dat zegt de Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt in een donderdag gepubliceerd interview met het blad Bild. Volgens tegenstanders is de wet die de tolheffing mogelijk maakt in strijd met Europees recht omdat het buitenlanders discrimineert.
De Europese Commissie maakt donderdag bekend of er juridische stappen volgen tegen de Duitse tolheffing voor personenauto's. Met de tolheffing wil Duitsland buitenlandse automobilisten laten betalen voor het gebruik van snelwegen. Duitse autobezitters krijgen de tol gecompenseerd via een verlaging van de wegenbelasting. Onder meer Nederland is fel gekant tegen het tolplan.
Vanwege het dreigende juridische conflict loopt de invoering van de tolheffing volgens de minister vertraging op. De onzekerheid zou het onmogelijk maken een openbare aanbesteding uit te schrijven voor de uitbating van het systeem.
Dobrindt is niet van plan af te zien van het plan, dat volgens hem geen inbreuk maakt op EU-regelgeving. Hij houdt vol dat niemand wordt gediscrimineerd door de tolheffing.
 
Neemt niet weg dat de Maut een technisch gezien zeer terechte belasting is. Personenvervoer zorgt nauwelijks voor slijtage aan de wegen. Slijtage komt nagenoeg volledig door 1. zwaar verkeer 2. andere omstandigheden zoals vorst en verzakking van de ondergrond en 3. ouderdom.

Uiteindelijk komt de rekening toch terecht bij de consument (want die vrachtwagens rijden er gewoon voor ons) dus de vrachtwagenchauffeurs hoeven niet te klagen met hun stickers. Die Maut komt echt niet uit hun eigen zak. Heute wir, Heute Ihr is een betere uitspraak.

Dacht je dat? Er rijden heel wat meer auto's rond als vrachtwagens, ook door een auto slijt asfalt.
Maar dat terzijde het is wel per voertuig een zwaardere belasting, maar daarom hadden we het eurovignet, in Nederland ook en die betaal je naast de wegenbelasting die al niet misselijk is.
 
Niet alleen de aanbesteding is een probleem, er blijkt ook geen bank te zijn die het wil financieren omdat de opbrengsten niet gegarandeerd zijn, zo las ik in de krant en bij de NOS.

Ook is het lastig om het project van de grond te krijgen omdat leveranciers van het tolheffingssysteem hun financiering moeilijk rond krijgen. Ze zeggen dat banken moeilijk doen. De leveranciers worden door de overheid betaald op basis van het aantal buitenlandse auto's dat Duitsland in en uit rijdt. Volgens banken geeft dat geen zekerheid en willen ze daarom het project niet financieren.

NOS
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig hebben we 1 Europa met vrij verkeer van mensen en goederen |( :X :( -O-

Wordt tijd dat ze met die onzin stoppen en in plaats daar van een noord en zuid europese handelszone maken.
Dan heeft Duitsland die de baas is ook niet zo veel geld nodig om hun linkse knuffelhobby te financieren.
De droom van Hitler spatte ook al op financiën uit een en dat gaat nu postuum weer gebeuren.
Grootheidswaanzin blijft er toch in zitten he in die trotse germanen -O-
 
Laatst bewerkt:
Uitstel. *O* *O* *O*

Maar nog geen afstel. -O- -O- -O-

Zoals collegas vroeger zeiden: "Als duitsers iets in hun hoofd hebben, dan gaat dat gebeuren"

Verder: alles is wel zo'n beetje gezegd: tolheffing is "overhead", is niet productief.
trekt mee-eters aan, is een verleiding om andere gaten mee te dichten...
heeel slecht idee.
Verbaasd me beetje dat die oosterburen dat niet snappen.

Zelfde probleem met locale milieu-vignettes, stickers, en diesel-regeltjes.
goed bedoeld, maar het woekert door tot struikroverij en clientelisme.
Machtsmisbruik door locale captains, met of zonder tatoos.
Werkverschaffing voor minions als belasting-inners en "controleurs".
Enforcers en Strijkstokken.
Juist op dit punt ligt een taak voor de EU.

Oja: en ik stem desnoods op elke schreeuwlelijk die dit soort systemen wil stoppen.
(en liefst ook de treinen op tijd laat rijden...)
 
ah dat gezeur over die maut, als ik IN NEDERLAND
naar m'n werk wil moet ik gewoon elke rit / dag tol betalen..

Zolang dat niet eens "vrij verkeer" word, zuig die hollanders maar uit tot het bot.
 
Het begin is er.....

"De eerste trajectcontrole van Duitsland heeft maar kort geld opgeleverd. Een rechter uit Hannover noemde het meetsysteem deze week onrechtmatig.

Het systeem op de B6 in de plaats Laatzen bij Hannover is door de uitspraak van de rechter met onmiddellijke ingang uitgezet. Het ministerie van Binnenlandse Zaken kan nog wel in beroep gaan tegen de uitspraak.
Miljoenen
Twee maanden geleden begon het ministerie met een test met de trajectcontrole. Het systeem moet de veiligheid vergroten, maar levert onder meer de Nederlandse en Belgische overheid jaarlijks ook miljoenen op. Bij een trajectcontrole zijn hierbij meerdere meetpunten aanwezig, zodat de gemiddelde snelheid op een bepaald traject wordt berekend.
Het detecteren van de nummerplaat van alle voertuigen - en dus niet alleen die van de overtreders - is volgens de rechter in strijd met het in de Duitse grondwettelijk gewaarborgde recht op zelfbeschikking. Sinds de trajectcontrole twee maanden geleden werd geïntroduceerd, zijn 141 snelheidsovertreders beboet. Toegestaan is 100 km/u, de hoogst gemeten snelheid was 189 km/u."
Bron: DE limburger.
 

:W

tumblr_lysoit1zWH1rn2yoso1_500.gif
 
Dat is al anderhalve week bekend.
Ik reed op dat moment in Duitsland op weg naar Italië.
Iedere zender had het er over.
En de meningen zijn verdeeld.
Oostenrijk en Nederland krijgen de schuld van het niet doorgaan .

het stond nog niet in dit topic vandaar.
leuk om iedereen die zich dr over opgewonden heeft even 'wakker te schudden' .
 
  • Leuk
Waarderingen: ronk
Terug
Bovenaan Onderaan