Status
Niet open voor verdere reacties.
Overigens kun je via motorforum ook altijd info vragen bij mij, ik ken de motor en ken de BMW K100, dus kan de meeste vragen wel beantwoorden.
 
@ Halflife, Kijk even rond op internet, marktplaats e.d. Dan zie je dat voor een nette k100rt rustig nog 2000 euro gevraagd wordt. Voor de beeldvorming: een setje remschijven zijn 400 euro en een setje banden 300. Dat is bij deze motor nog nagenoeg nieuw.
Als je een opknapper zoekt: er staat er nog 1 op marktplaats uit 1984 voor 1100 euro, maar die is aan alle kanten stuk.

Voor de serieuze gegadigden: het is een vraagprijs, mijn oom is de kwaadste niet en onderhandelen staat vrij. Maar aangezien het niet mijn motor is, moet je daarvoor even met hem zelf bellen.
 
Een K100 met meer dan 2 ton op de teller gaat niet meer dan 1000 euro opleveren. Hoe mooi en goed onderhouden ook. Vragen staat vrij maar verlies de realiteit niet uit het oog.
 
Als het mijn eigen motor zou zijn, dan had ik een andere vraagprijs. Maar hij is niet van mij en dit is wat mijn oom als vraagprijs had bedacht.. Ik heb hem al doorgegeven wat halflife had gezegd en daar wilde hij nog niet aan..
 
Op Marktplaats mogen mensen vragen wat ze willen. Ze maken elkaar ook helemaal gek. Als je een K100 van 30 jaar oud met twee ton op de teller zoekt hoef je geen 1000 euro uit te geven. Maar misschien heeft je oom geluk en treft hij die ene die er geld voor over heeft.
 
Dat snap ik, hij is 78 als ik me niet vergis, zijn hele leven al (solo) zeiler en ook met de motor heeft-ie veel avonturen beleefd die veel 70 jarigen nog niet eens kunnen bedenken. Hij weet dus goed wat hij wil en is dus ook (gezond?) eigenwijs wat dat betreft. Ik ga hem dus niet vertellen dat zijn trouwe machine weinig meer opbrengt. Daarvoor zit hij te veel vergroeid met de schepen (meervoud idd) en de motor die hij heeft. De motor is onderhouden als een zeeschip: op zee is er geen winkel, dus je moet zorgen dat het goed in elkaar zit.
Hij heeft een zeilschip teruggekocht wat hij vroeger als "raceschip" heeft gehad en daar is nu geld voor nodig. Het schip is in slechte staat en moet weer opgeknapt worden (dat doet-ie gewoon zelf). Anders had hij zijn motor nooit in de verkoop gezet. Dat staat voor hem ongeveer gelijk aan amputatie..
 
Dan denk ik dat hij gewoon teveel gehecht is aan de motor, dan kan hij hem beter zelf houden. Komt er zo'n vreemde snuiter je motor afzeiken waar je zoveel liefde in gestopt hebt. De motor zal niet uit elkaar vallen, daar zijn ze gewoon te goed voor, de tweedehands waarde staat gewoon niet in verhouding tot de kwaliteit.
 
Het is puur een situatie van keuzes moeten maken. Het schip wat hij heeft gekocht moet ook opgeknapt worden en dat kost tijd en geld. Ik denk dat hij daarom echt het onderste uit de kan probeert te krijgen. Aan de andere kant moet ik zelf ook toegeven dat er 2 soorten motoren zijn. Toen ik mijn K100 kocht was die "goedkoop" in verhouding met andere motoren. Maar binnen 10.000km waren de cardan (splines slijtage) en de remschijven aan de beurt, dan ben je zomaar ruim 500 euro verder aan onderdelen en daar moest ik heel erg naar zoeken. Het loont dus gewoon meteen te gaan voor een motor die echt goed is onderhouden en daar wat meer voor te betalen. En tussen de 1000 euro dat een "standaard K100" waard zou zijn en een bedrag wat er na onderhandelen uit kan komen, denk ik dat je uiteindelijk goedkoper uit bent dan de marktplaatsmotor van 1100 euro waar nog van alles aan moet gebeuren..
Maar dat is mijn door schade en schande vergaarde wijsheid..
 
Ook voor dit weer is deze motor geschikt.. Er zitten veerpoothoezen op, dus pekel kan geen kwaad, de handvatverwarming werkt goed en je zit in een volle kuip en dus nagenoeg droog als je rijdt. In de mist heb je goede verlichting (zelfs achter!) en in de vroege regenachtige nacht xenonverlichting. Hoef je toch niet achteraan aan te sluiten in de file met het koekblik..

En de eigenaar heeft deze site ook gevonden en leest mee, dus als je echt interesse hebt, kun je ook een serieus tegenbod achter laten. Nee heb je...
 
Graag gedaan. 'T is dat ik er de mogelijkheden niet voor heb om deze motor te kopen. -O-

Mompelt iets van overvolle garage.8)7
Verkoop de R100 voor veel te veel geld als cafe racer project en bouw de Venne bak aan deze K100. Heb je meer luxe, meer power, betrouwbaarder en je houdt nog geld over ook. En dat allemaal met dezelfde ruimte.
 
Ik hoor dat we er uit zijn, zet de K100 maar op "gereserveerd" voor Bosso!
Ik denk dat Bosso dat beter zelf moet beslissen, maar gegadigden kunnen mijn oom bellen en dan is er ook nog wel wat met de prijs te doen als dat nodig is. De machine is echter absoluut het geld waard.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan