Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Ja de RS250, en dan misschien in het bijzonder het "nieuwe" model. Als je ze al vind zijn ze nu al fors aan de prijs. Ik zou graag een 2001 in Corser kleurstelling willen, maar voor dat geld heb je ook een hele mooie RSV mille R (oer model) en dan houdt je nog geld over ook.

Het zijn toch de modellen die je aan de muur had hangen vroeger die nu aantrekkingskracht hebben.

Ja maar de prijzen zijn voor sommige fietsen zodanig hoog geworden dat je er een prachtige moderne motor voor koopt,als je ziet dat sommige RG500,s
verkocht worden voor prijzen waar je bijvoorbeeld een Ducati Panigale voor koopt dan heb ik toch liever de laatste.
Ik zie RG,s dan ook niet als verzamel motoren maar om op te rijden,en hoewel dat heel leuk is blijft het jaren 80 techniek en dus
lang niet zo goed als een Ducati Panigale.Ik zal dan ook nooit zo,n hoog bedrag voor een 2takt betalen,dat doen andere gekken maar.
:)
 
Ja de RS250, en dan misschien in het bijzonder het "nieuwe" model. Als je ze al vind zijn ze nu al fors aan de prijs. Ik zou graag een 2001 in Corser kleurstelling willen, maar voor dat geld heb je ook een hele mooie RSV mille R (oer model) en dan houdt je nog geld over ook.

Het zijn toch de modellen die je aan de muur had hangen vroeger die nu aantrekkingskracht hebben.

Ik heb de Harada replica, maar de RSV-R van 2000 heb ik ook gehad. Echter is dat (nog?)?geen verzamelobject. Gewoon een mooie V twin.
 
Ik heb de Harada replica, maar de RSV-R van 2000 heb ik ook gehad. Echter is dat (nog?)?geen verzamelobject. Gewoon een mooie V twin.
Echte R uitvoeringen zijn wel degelijk verzamelobjecten,alleen nog niet zoveel waard als een 2 takt,maar zullen zeker in waarde gaan stijgen.
 
Verzamelobject kan elke fiets zijn natuurlijk, ik bedoel als fiets die al in waarde stijgen. Dat is met de rsv nog niet aan de orde. Of dat gaat gebeuren weet ik zo zeker niet. Uiteindelijk word alles meer waard maar dan praat je over oldtimer leeftijden.
 
Verzamelobject kan elke fiets zijn natuurlijk, ik bedoel als fiets die al in waarde stijgen. Dat is met de rsv nog niet aan de orde. Of dat gaat gebeuren weet ik zo zeker niet. Uiteindelijk word alles meer waard maar dan praat je over oldtimer leeftijden.
De gewone RSV niet maar de R uitvoeringen zakken niet meer in prijs en 1 met niet te veel km,s moet je nog flink wat betalen.
Vroeger kocht je een Honda mini bike voor weinig,in de USA gaan ze momenteel voor rond de 8500,- en meer weg.
Het is maar net waar de markt naar vraagt,zo zijn de ooit zeer gewilde Kawa 2takten ineens een stuk in prijs gedaald.
 
Paar jaar terug kocht je inderdaad rs250jes voor weinig. Niemand wilde ze hebben met de opkomst van andere lichte viertakt motoren.
Denk dat de populariteit toen ook verdween omdat er geen 250 cc 2 takt klasse meer was in de motoGP.

Vond ik persoonlijk de mooiste klasse, wat een spektakel met die gekke spanjaarden op die 250’s. Spannend tot last lap.

En nu zijn ze zeldzaam dus duur

Ach. Als je alles van tevoren weet, je moet ook een beetje in het hier en nu kunnen leven toch
 
Er is ooit een raceklasse geweest voor de RS250,ik denk dat er toen aardig wat gesneuveld zijn,ik heb ooit met
Rafael Sinke daar over gesproken,hij reed in die klasse,nou die heeft aardig wat gesloopt van die blokjes,waren volgens
hem niet echt geschikt om mee te racen.Ook is er ooit een 400cc 4takt en 250cc 2takt klasse geweest,ook daardoor zijn er aardig wat
2takten gesneuveld.
 
Ja maar de prijzen zijn voor sommige fietsen zodanig hoog geworden dat je er een prachtige moderne motor voor koopt,als je ziet dat sommige RG500,s
verkocht worden voor prijzen waar je bijvoorbeeld een Ducati Panigale voor koopt dan heb ik toch liever de laatste.
Ik zie RG,s dan ook niet als verzamel motoren maar om op te rijden,en hoewel dat heel leuk is blijft het jaren 80 techniek en dus
lang niet zo goed als een Ducati Panigale.Ik zal dan ook nooit zo,n hoog bedrag voor een 2takt betalen,dat doen andere gekken maar.
:)

vanuit die optiek zijn alle oude motoren brol en nul komma nul euro waard. Een Vincent of Brough Superior, een komplete in originele lak van begin jaren 1900... rijden allemaal als een natte dweil en zijn niet vooruit te branden tov die Panigale.

je hebt recht op jouw mening, maar als criteria om waarde te bepalen is dat van geen belang ;)
 
Laatst bewerkt:
vanuit die optiek zijn alle oude motoren brol en nul komma nul euro waard. Een Vincent of Brough Superior, een komplete in originele lak van begin jaren 1900... rijden allemaal als een natte dweil en zijn niet vooruit te branden tov die Panigale.

je hebt recht op jouw mening, maar als criteria om waarde te bepalen is dat van geen belang ;)
Ja daar heb ik inderdaad geen invloed op,overigens zou ik ook niet die bedragen voor een Vincent,of BS over hebben,maar dat is persoonlijk.
;) Komt ook omdat ik motoren niet als verzamelaars object ziet maar om op te rijden,vanuit een verzamelaars oogpunt bekeken is de huidige prijzen betalen
ook riskant want de markt kan ook omslaan en het ineens een stuk minder waard vinden dan betaald is.Dat zag je ook op de laatste grote motorveiling in de USA,waar sommige fietsen voor hogere bedragen weg gingen en andere fietsen waar voorheen meer voor betaald werd nu heel wat minder opbrachten.
En dan met name de Kawa 2 en 3 cilinder modellen.
 
“Echte” klassiekers snap ik wel, maar 13 in een dozijn honda bol dor , in afgeragde staat vragen ze gewoon 2500 euro voor
Sommige mensen denken echt goud in handen te hebben.
 
“Echte” klassiekers snap ik wel, maar 13 in een dozijn honda bol dor , in afgeragde staat vragen ze gewoon 2500 euro voor
Sommige mensen denken echt goud in handen te hebben.
Dat komt omdat een hele mooi met weinig km,s of gerestaureerd tegenwoordig een aardig centje opleveren,
dan denken sommige eigenaren dat ze ook de hoofdprijs voor hun kneusje kunnen vragen,ze staan er alleen niet bij stil
dat de restauratiekosten soms hoger liggen dan de vraagprijs.
 
Er is ooit een raceklasse geweest voor de RS250,ik denk dat er toen aardig wat gesneuveld zijn,ik heb ooit met
Rafael Sinke daar over gesproken,hij reed in die klasse,nou die heeft aardig wat gesloopt van die blokjes,waren volgens
hem niet echt geschikt om mee te racen.Ook is er ooit een 400cc 4takt en 250cc 2takt klasse geweest,ook daardoor zijn er aardig wat
2takten gesneuveld.

Ik schijn Sinke zijn oude kampioens RS250 te hebben (een van de), volgens de vorige eigenaar althans. Contact gehad met Sinke maar die kon het niet bevestigen.
 
Ik schijn Sinke zijn oude kampioens RS250 te hebben (een van de), volgens de vorige eigenaar althans. Contact gehad met Sinke maar die kon het niet bevestigen.
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn,hij vertelde mij wat er zo allemaal kapot ging,ik was daar nogal verbaasd over,
hij was sneller klaar geweest als hij had verteld wat er heel was gebleven.
;) Is eigenlijk ook allemaal niet zo vreemd,fietsjes zijn niet gemaakt om mee te racen maar voor op de straat,in mijn race tijd
had ik een aantal RD350LC,s nou die bleven ook niet heel,ik heb 2x een motorblok moeten wisselen en toen een blok voor de
3ekeer kapot ging (afgebroken drijstang die door het carter sloeg)heb ik het maar opgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Ligt inmiddels volledig uit elkaar dus ik heb al wel een idee, valt allemaal wel te overzien. Die komt het circuit weer op!
Dat een circuitmotor kapot gaat is mij niet vreemd.. :+ Hoort erbij.
 
Als je een 2takt racemotor goed onderhoud dus om het race weekend koppen en cilinders er af en alles goed controleren, om de 3 a 4 race weekenden de zuigers vervangt en minstens 3x per seizoen de krukassen reviseert, de afstelling altijd ietsje aan de rijke kant houdt, gaan de blokken normaal gesproken niet kapot.
Moet je geen steentje via een carb naar binnen krijgen :X . Dat werd nieuwe inlaatschijf met voeringen, nieuwe cilinder en zuiger en een nieuwe krukas. Ring ting ting kassa.
O en talloze keren polyester vervangen repareren en weer spuiten. Voorvorkje dood. Frame krom. Tank plat enz enz.
 
Als je een 2takt racemotor goed onderhoud dus om het race weekend koppen en cilinders er af en alles goed controleren, om de 3 a 4 race weekenden de zuigers vervangt en minstens 3x per seizoen de krukassen reviseert, de afstelling altijd ietsje aan de rijke kant houdt, gaan de blokken normaal gesproken niet kapot.
Moet je geen steentje via een carb naar binnen krijgen :X . Dat werd nieuwe inlaatschijf met voeringen, nieuwe cilinder en zuiger en een nieuwe krukas. Ring ting ting kassa.
O en talloze keren polyester vervangen repareren en weer spuiten. Voorvorkje dood. Frame krom. Tank plat enz enz.
Jaja,ik zie ze allemaal nog bezig in het rennerskwartier,er ging heel wat kapot en niet alleen bij omgebouwde straatmotoren,maat van mij had nog een
hele kist vol met gesneuvelde RG zuigers.
 
1397585
 
Ik heb de stofzuigerslang zxr750 gehad in die kleurstelling, verkocht want in de stad heb je er niks aan. Reed wel retestrak boven de 100kmu!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan