Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Waarom je zorgen maken over mogelijke toekomstige klassiekers?
Nu kopen en rijden wat je leuk vindt, de rest is bijzaak.
Ik vind het totaal oninteressant wat mijn fietsen waard zijn of zullen worden...dat komt wel als ik ze ooit zou verkopen..
 
Waarom je zorgen maken over mogelijke toekomstige klassiekers?
Nu kopen en rijden wat je leuk vindt, de rest is bijzaak.
Ik vind het totaal oninteressant wat mijn fietsen waard zijn of zullen worden...dat komt wel als ik ze ooit zou verkopen..

Het heeft niks te maken met "zorgen" maar meer met "kansen zien en benutten"
Sinds de rente nihil is wordt er veel geïnvesteerd in (toekomstig) klassieke auto's. Er zijn modellen bij die in 5 jaar tijd 100-200% gestegen zijn.
Bij motoren is daar in veel mindere mate sprake van maar daar liggen ook kansen. Een investering doen waar je ook nog lol aan beleeft. Mooi toch.
 
Waarom je zorgen maken over mogelijke toekomstige klassiekers?
Nu kopen en rijden wat je leuk vindt, de rest is bijzaak.
Ik vind het totaal oninteressant wat mijn fietsen waard zijn of zullen worden...dat komt wel als ik ze ooit zou verkopen..

Ik draag graag mijn steentje bij aan het behoud van iconische machines. Ik verwacht niet dat ik er rijk van wordt (ik loop er best op leeg eigenlijk), maar vind het een kick om zo'n stukje geschiedenis te bewaren en herstellen.

Ik heb al bijzonder veel onderdelen als (één van de) laatste gekocht voordat de beschikbaarheid op 0 ging. Van M6 boutjes met de juiste lengte tot carterdelen en uitlaatdempers. Soms met stickers van tientallen jaren oud. Dat geeft toch een kick om dat nog in je handen te hebben.

Foto: 25 jaar verschil.
IMG_20170702_162120172_HDR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het heeft niks te maken met "zorgen" maar meer met "kansen zien en benutten"
Sinds de rente nihil is wordt er veel geïnvesteerd in (toekomstig) klassieke auto's. Er zijn modellen bij die in 5 jaar tijd 100-200% gestegen zijn.
Bij motoren is daar in veel mindere mate sprake van maar daar liggen ook kansen. Een investering doen waar je ook nog lol aan beleeft. Mooi toch.
Ik heb veel 2 takten gehad,ook in de tijd toen ze nog nieuw te koop waren,uit die tijd had ik ze moeten bewaren,dan
had ik er heel wat op verdient,vele jaren later nog eens veel 2 takten gehad,maar toen waren ze allang niet meer nieuw te koop
en die ik kocht moest het nodige aan opgeknapt worden,de kosten daarvan waren best hoog en heb die met weinig winst
weer verkocht,maar ook die motoren zijn inmiddels 10 jaar later nog een keer flink in prijs gestegen,had ze dus nog wat langer
moeten houden.En wie weet hoeveel hoger ze nog zullen stijgen,en dan met name de RG500 en RD500,en opkomend de NS400R.
De ultimate uitvoeringen hiervan zijn nu al flink duur,zoals de Walter Wolf RG500 en de RZV500R.
 
Laatst bewerkt:
Ik stem op de Yamaha TRX!

Een groot probleem met de Aprilia Moto 6.5 is de matige bouwkwaliteit en kunststof tank die zichzelf om zeep helpt wanneer er te veel biobrandstof in wordt gepleurd.

Ik weet niet wat de Aprilia Futura gaat doen. Hij was zijn tijd qua looks ver vooruit, maar als niemand hem kent dan krijgt hij hetzelfde probleem als mijn auto (Subaru Libero): Hij laat veel hoofden draaien, maar niemand weet wát het nou is.

De Hayabusa, zeker in sport-toer uitdossing (dus met kofferset) is een goede kanshebber.

De Honda CB-1 is nu naamsbekendheid aan het opbouwen, gaat voor de hand voor schijtprijzen en wordt veelal opgereden door beginnend motorrijders of stunters. Ooit dan slinkt de voorraad nette fietsen en dan zal de prijs waarschijnlijk weer gaan stijgen.

De Honda CN250 Helix is een gok: Nu halen we onze neus er voor op, maar als je het model heb gezien dan blijft dat hoekige model met dat vreemde digitale dashboard je wel bij. Een soort anti-vespa! Honda heeft ook een 250cc Zoomer. Slechts vier jaar uitgebracht... Maar niet hier.

De XRV750. Iedereen koopt die dingen, vervangt het ruitje, het spatbord en zaagt de taartschep er af. Dikke herriepijp, andere brandstofpomp, CNC gefreesde kettingkast, rempotreservoir met logo. Duur zadel met logo, Nog een keer de brandstofpomp, en spuit het geheel matzwart als ze een keer op hun snuffert zijn gegaan op het grasveld richting de snackbar. Oh, en kleine LED knippers! Vergeet de kleine LED knippers niet! Staat voor geen meter, maar dat mag de pret niet drukken!
Doorrijders verruïneren de spaken en velgen, en mensen met te veel geld die passen voorvorken en brandstoftanks aan, of plaatsen SM wielen.

...en zo is er weer een Africa Twin minder.

Libero? Da's toch een luiermerk?
 
Waarom je zorgen maken over mogelijke toekomstige klassiekers?
Nu kopen en rijden wat je leuk vindt, de rest is bijzaak.
Ik vind het totaal oninteressant wat mijn fietsen waard zijn of zullen worden...dat komt wel als ik ze ooit zou verkopen..

Dat is het mooie aan de mens. Wat de een onzin vind, kan een ander wel eens heel interessant vinden.

Wees blij, stel je voor dat we allemaal hetzelfde leuk zouden vinden ;)
 
Ik heb veel 2 takten gehad,ook in de tijd toen ze nog nieuw te koop waren,uit die tijd had ik ze moeten bewaren,dan
had ik er heel wat op verdient,vele jaren later nog eens veel 2 takten gehad,maar toen waren ze allang niet meer nieuw te koop
en die ik kocht moest het nodige aan opgeknapt worden,de kosten daarvan waren best hoog en heb die met weinig winst
weer verkocht,maar ook die motoren zijn inmiddels 10 jaar later nog een keer flink in prijs gestegen,had ze dus nog wat langer
moeten houden.En wie weet hoeveel hoger ze nog zullen stijgen,en dan met name de RG500 en RD500,en opkomend de NS400R.
De ultimate uitvoeringen hiervan zijn nu al flink duur,zoals de Walter Wolf RG500 en de RZV500R.

Als het makkelijk zou zijn om nu te bepalen wat over 10-20 jaar veel geld waard is......….hadden we allemaal de garage vol staan.
Achteraf is het makkelijk. Net als met aandelen.
 
Probeer anders een Ducati 851/888 SP uitvoering...als je die goedkoop kunt kopen.

Ik was recentelijk aan het kijken voor een oude Moto Guzzi le Mans....laat maar...:+

En mijn klassieker wordt gewoon gebruikt, met mooi weer dan. Niks investeren, NU van genieten en pas bij verkoop kun je de balans opmaken.
 
Zijn tweedehandse motoren in het algemeen duurder in afgelopen jaren geworden dan. Ik bedoel bijv. mijn vtec geval, ik zie ze nu aangeboden worden van dezelfde bouwjaar waar ik lang niet dat betaald heb.... de vraag is of ze daadwerkelijk voor die bedragen verkochten maar toch.

Of komt het het door de gestegen populariteit van motorfietsen in de afgelopen jaren......
 
Weet er nog wel een paar, GSX1100 Katana,GSX750 Katana,Z1000 injectie,Z1000 Lawson replica, CBX1000 pro link,
Honda V65,VF1000R,CB1100F Bol D,or,Kawasaki GPZ1100,VTR SP1,eerste R1,CB900 Bol D,or,GPZ750Turbo,
XS1100.
volgens mij zijn dat al allemaal klassiekers (net zoals de meeste die hier worden opgenoemd), vindt maar eens 1 voor weinig geld.

een GPZ6/900 bv koop je nu nog voor minder dan 1000 euro, en dat was de vraag van TS : moto's die nu nog goedkoop op te pikken zijn.
 
Probeer anders een Ducati 851/888 SP uitvoering...als je die goedkoop kunt kopen.

Ik was recentelijk aan het kijken voor een oude Moto Guzzi le Mans....laat maar...:+

En mijn klassieker wordt gewoon gebruikt, met mooi weer dan. Niks investeren, NU van genieten en pas bij verkoop kun je de balans opmaken.
Gelukkig heb ik mijn lemans op tijd gekocht. Is inderdaad al een stuk gestegen in waarde maar dat doet er niet toe. Als ik hem ooit verkoop krijg ik er toch niets meer voor aangezien hij op benzine rijdt.
 
volgens mij zijn dat al allemaal klassiekers (net zoals de meeste die hier worden opgenoemd), vindt maar eens 1 voor weinig geld.

een GPZ6/900 bv koop je nu nog voor minder dan 1000 euro, en dat was de vraag van TS : moto's die nu nog goedkoop op te pikken zijn.

Een VTR SP1 koop je nu nog voor relatief weinig in verhouding tot wat ze gekost hebben,en is nu echt nog geen klassieker.
Maar wat betreft de el cheapo fietsen,de YZF750 ,FZ750,de VFR750 en waarschijnlijk ook de ZZR1100 zullen ooit nog wel
eens in prijs stijgen.
 
Een VTR SP1 koop je nu nog voor relatief weinig in verhouding tot wat ze gekost hebben,en is nu echt nog geen klassieker.
Maar wat betreft de el cheapo fietsen,de YZF750 ,FZ750,de VFR750 en waarschijnlijk ook de ZZR1100 zullen ooit nog wel
eens in prijs stijgen.
Die laatsten hebben t toch ook niet echt in zich om collector items te worden denk ik:N
niet alles wordt dat gelukkig
 
Die laatsten hebben t toch ook niet echt in zich om collector items te worden denk ik:N
niet alles wordt dat gelukkig

Ja dat zeiden ze vroeger van de Opel Kadett ook,kijk maar eens wat je nu voor de eerdere modellen moet betalen.
Die motoren worden nu als afval verkocht,zo blijven er maar heel weinig over en dan worden ze ineens weer interessant
en schieten de prijzen omhoog.
 
Misschien een oudje met 0 km op de teller dat je achteraf voor meer geld kunt vangen.

Voor de rest zou ik geen illusies maken, gewoon rijden en genieten onder de mom dat je het niet kunt ‘meenemen’, ook je geld niet.

Vorig jaar ofzo deze tegengekomen bij Gildehaus op de zondagochtend...ook serieus kostbaar.

7E1D66F1-5974-45A2-B202-4B945C47B966.jpeg
 
Ja dat zeiden ze vroeger van de Opel Kadett ook,kijk maar eens wat je nu voor de eerdere modellen moet betalen.
Die motoren worden nu als afval verkocht,zo blijven er maar heel weinig over en dan worden ze ineens weer interessant
en schieten de prijzen omhoog.

Een Kadett koop je toch nog steeds voor een knaak en een bos wortels. Ook de eerdere modellen, op MP koop je een A Kadett voor 1500 euro. B Kadett heb je al genoeg aan enkel een bos wortels. Ik denk ook niet dat een VFR of ZZR ooit een collecters item zal worden, fietsen hebben toch niets innovatiefs of vooruitstrevends, voor mij in elk geval niet! Mijn gevoel is dat de VTR SP1 idd een goeie kans maakt, karakterbrommer en een bijzondere Honda. Eerder genoemde Ducati SP modellen zijn al collecters items en echt niet meer voor weinig geld te vinden.

Maar goed, soms snap je het toch niet... waarom wordt er op dit moment voor een XT500 bijna net zoveel geld gevraagd als een 916?? Beat's me...
Dus je zult zien dat een ZZR1100 straks goud waard is!! 😂😂😂
 
....waarom wordt er op dit moment voor een XT500 bijna net zoveel geld gevraagd als een 916??

Die motor heeft een cultstatus ! Een van de eerste enduro machines !
Kijk eens naar een 2CV. 5 jaar geleden kocht je ze voor 500-1000 euro. Een mooi exemplaar wisselt nu van eigenaar voor het tienvoudige.

De 40-50-60 er die financieel wat te makken heeft investeert in dingen die tijdens hun jeugd/jong volwassen jaren "begeerd" werden maar destijds buiten bereik lagen.
 
Was dat deze toevallig niet :+8-)B| Ik ga er hééél gauw een kopen

Bekijk bijlage 1364795

Dat is (was ;( )de mijne ! Met die high mount laser. MF meeting in Veenendaal ? Verdomme........ -O-
Ik ben ook op zoek. Wissel nu mail uit met een Nederlander die een hele mooie op Cars en classic heeft staan. Alleen ... hij vraagt er 5000 UK pond voor. Dat is toch wat te gortig.

Heb jij op mijn motor gezeten ............ zeker ook nog zonder te vragen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan