Toch maar een pekelfiets gekocht...

Hans uut Zwolle

Die hard MF'er
14 okt 2014
619
74
Zwolle
Vandaag besloten een pekelmotor te kopen;
Bij TTmotoren in Zwolle zag ik een Honda Deauville uit 2002, en die zag er prima uit,
goed onderhouden, goed op de banden, dus die heb ik gekocht.
Zo krijgt mijn Hayabusa geen last van de pekel,
en zo'n 650 is als het wat glibberig is toch wat beter te hanteren dan de Busa....
Ik ben er blij mee....
 
Nice! Zelfs een pekel motor wil je goed verzorgen, is mijn ervarinf, beestje mag door weer en wind!
 
Veel plezier met de honda😀. Dit is mijn winterfiets. Vind m er nog altijd netjes uitzien voor zon oud beestje
 

Bijlagen

  • 20190119_160233.jpg
    20190119_160233.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 8
Het nadeel van een pekelfiets is dat je in de winter juist de beste motor wilt hebben. Meestal is een pekelfiets een oudere motor en dat is niet altijd een voordeel. Ja, je maakt minder kosten bij schade en pekel maakt je weinig uit maar ik blijft liever overeind.
 
Klopt helemaal. Maar hou mn fiets goed bij. En is ingespoten met acf 50. En na de winter krijgt ie weer een grote poetsbeurt en het nodige onderhoud. Heeft me nog geen enkele keer laten staan😊.
 
Het nadeel van een pekelfiets is dat je in de winter juist de beste motor wilt hebben. Meestal is een pekelfiets een oudere motor en dat is niet altijd een voordeel. Ja, je maakt minder kosten bij schade en pekel maakt je weinig uit maar ik blijft liever overeind.

Waarom zou een oudere motor onder doen voor een nieuwere?
 
Het nadeel van een pekelfiets is dat je in de winter juist de beste motor wilt hebben. Meestal is een pekelfiets een oudere motor en dat is niet altijd een voordeel. Ja, je maakt minder kosten bij schade en pekel maakt je weinig uit maar ik blijft liever overeind.

Mijn pekelfiets was op een gegeven moment in betere staat dan mijn "mooie zomerfiets". Die stond veel stil, benzine werd oud, bandjes een beetje slapjes, ketting minder gesmeerd. De pekelfiets stond ook vooraan en werd daarom ook eerder gepakt. Knoop doorgehakt en de zomerfiets verkocht en de pekelfiets als enige gehouden. Qua rijden maakte het niet uit beide waren van hetzelfde merk en type. Niet bewust, gewoon toeval.
 
Het gaat mijn hierbij niet zozeer om kwetsbaarheid van de motor, de Deauville is uit 2002, de Hayabusa uit 2005, dus zoveel scheelt dat niet.
Mij gaat het meer om de handelbaarheid. Neem van me aan, dat de bijna 200 PK van de Busa geen pretje is als het wat glibberig is.
Dan zijn de 55 PK van de Honda vele malen makkelijker te temmen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan