TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

En ik heb al t nodige erin geztoken nu , nieuwe olie ,
Filter koelvloeistof
Nieuwe rem/ koppelings pomp, rvs koppelingsleiding nieuwe koppelingsplaten ketting en groter tandwiel
Extra achterwiel andere koplamp en nog wat kleine dingetjes
En vooral veeeel gepoetst 🙂
 
En ik heb al t nodige erin geztoken nu , nieuwe olie ,
Filter koelvloeistof
Nieuwe rem/ koppelings pomp, rvs koppelingsleiding nieuwe koppelingsplaten ketting en groter tandwiel
Extra achterwiel andere koplamp en nog wat kleine dingetjes
En vooral veeeel gepoetst 🙂
Dat noemen ze een emotionele band. :+

Blijft een redelijk nette scoren nog steeds goedkoper denk ik.
Maar in concours staat - als nieuw zitten ze rond de 3 mille.

Je bent er toch lekker mee bezig verder? *O*
Misschien komen er nog wel mooie onderdelen op je pad, kuipdelen en tank?
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels al een en ander weten te bemachtigen en ga weldra beginnen met t reviseren van een r blok met vermoedelijk een kapot big-end lager 😳 t zou fijn zijn als er mensen zijn die me t een en ander kunnen wijze cq vertellen ,waar ik rekening mee moet houden 😬
 
Deze dus 🤗
full
 
Als ie goed werkt is het ok. Maar er zijn veel TLSsen met een vervangingsdemper.
 
Hallo, vraagje van een gixxer rijder die wat anders wil.
Zijn die achterschokbrekers van een TL 1000 S echt zo'n drama?
Rotatiedemper bedoel je. :P
Ik heb er met vier heerlijk gereden. Ook op Zandvoort kom je een heel eind.

Bij mijn laatste had ik de rotatiedemper laten vervangen door een volledig nieuwe Hyperpro schokbreker.
Scheelt ook behoorlijk wat gewicht. _O-

Aan de rijder is het meest te sleutelen. ;)
 
Heeft of weet iemand van hier ook een kaal TL1000 R frame? Compleet met Nederlands kenteken. Hoeft niet de mooiste te zijn maar wel recht graag O-) :+
 
Heel klein kansje: Abco motors te Vlissingen. TLR frame weegt wel enorm, dus weet waar je aan begint!
 
Heel klein kansje: Abco motors te Vlissingen. TLR frame weegt wel enorm, dus weet waar je aan begint!

Bedankt voor de tip :t zou ik dat op hun site kunnen vinden?

:+ Volgens mij is zo'n hele TLR niet echt een licht gewicht O-) Maar ik vind dat frame wel prachtig, en als er een nederlands kenteken bij zit zie ik wel mogelijkheden als de prijs niet te gek is.;)
Styling en kuip zijn ook mooi maar wel te breed uitgevallen voor een V-twin, vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Beter even bellen.. Het frame heeft intern nog een aantal kilo aan dempingsmateriaal oid. Wel een beetje een RGV GP look ja, dat is wel stoer. Zonder kuipwerk, dempers en subframe zie je pas echt wat voor gedrongen bommetje het zou kunnen zijn.
 
omdat mijn rug lange ritten met clip ons niet meer volhoud zit ik er toch aan te denken om mijn tl te verkopen .
technisch is hij in goede staat, optisch heeft hij hier en daar wat steenslag en kleine krasjes, maar geen hele opvallende dingen..
de wielen remmen en voorvork zijn gsxr1000 k2(iets lichter dan orgineel),en mooie goudkleurige remklauwen.
de achterschokdemper is van hyperpro.
er zit een afstelbare stuurdemper op (hyperpro geloof ik) en een k&n luchtfilter
2 jaar en 1500km terug zijn de kleppen gesteld , tb`s gesynchroniseerd en de power commander op de bank afgesteld.
ook zijn de balhoofdlagers, de bougies en brandstoffilter toen vervangen.
De dempers zijn van bos en de killers zitten er bij.
De passagiers voetsteunen en zadel heb ik er ook bij.

de prijs met nieuwe remblokken radiale rempomp en wat reserve onderdelen is 2200 euro

de km stand is 42.000km
 

Bijlagen

  • tl.jpg
    tl.jpg
    148,5 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
omdat mijn rug lange ritten met clip ons niet meer volhoud zit ik er toch aan te denken om mijn tl te verkopen .

Bij mij staan er clipons op die qua hoek, hoogte en afstand vanaf het zadel net even de nodige centimeters bij elkaar sprokkelen. En als je de flexibiliteit in je knieen hebt kun je nog een paar cm schuim van het zadel halen. Denk dat dan een verschil van 5cm makkelijk haalbaar is.

Een iets andere vorm van het zadel kan ook helpen je gat op z'n plek te houden, wat scheelt in schrap zetten enzo :t
 
dat zijn wel goede tips bedankt:t ik heb een tijdje terug een ducati monster gekocht.
de zithouding is goed, maar het is geen suzuki.
.of dat een blijvertje is weet ik nog niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
omdat mijn rug lange ritten met clip ons niet meer volhoud zit ik er toch aan te denken om mijn tl te verkopen .
technisch is hij in goede staat, optisch heeft hij hier en daar wat steenslag en kleine krasjes, maar geen hele opvallende dingen..
de wielen remmen en voorvork zijn gsxr1000 k2(iets lichter dan orgineel),en mooie goudkleurige remklauwen.
de achterschokdemper is van hyperpro.
er zit een afstelbare stuurdemper op (hyperpro geloof ik) en een k&n luchtfilter
2 jaar en 1500km terug zijn de kleppen gesteld , tb`s gesynchroniseerd en de power commander op de bank afgesteld.
ook zijn de balhoofdlagers bougies en brandstoffilter toen vervangen.
De passagiers voetsteunen en zadel heb ik er ook bij.

de prijs met nieuwe remblokken radiale rempomp en wat reserve onderdelen is 2200 euro

de km stand is 42.000km
Mooi mods en super fiets hoor. :}
De zithouding is volgens mij niet eens heel extreem bij een TL1000R, het is een lekker dikke fiets.
Helaas is de ruimte in de kuip te klein voor een echt hoger stuurtje. :Y
 
Even een krabbeltje neerzetten om het beter terug te vinden omdat ik misschien wel een TLR wil kopen als pekelfiets woon/werker. :-)
 
Laatst bewerkt:
de tl staat niet op marktplaats te koop ofzo, maar hij is nog steeds te koop.
inmiddels is de voorvorkolie nog even ververst een paar weken terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan