Tips voor motortheorie 2018/19

Alita684

Rookie
8 okt 2018
17
10
Hallo allemaal Ik ben met theorie bezig en helaas 2x gezakt heb boek van vekabest en vele vragen en oefeningen en dat gaat best goed ... nu ga Ik over 3 weken weer bij CBR examen doen thuis gaan de meeste vragen goed en weetik het ook wel.. wie heeft er nog tips voor mij zou zeer welkom zijn..
 
Misschien een keer een theorie les volgen? Ik heb het zelf niet gedaan, maar anderen die ik bij het CBR zag wel. Ze gaven aan dat ze daar mondelinge toelichting kregen over het "hoe en waarom" van sommige regels. Dat was dan net het laatste zetje wat ze nodig hadden om alles goed toe te passen in een examen.
 
Misschien een keer een theorie les volgen? Ik heb het zelf niet gedaan, maar anderen die ik bij het CBR zag wel. Ze gaven aan dat ze daar mondelinge toelichting kregen over het "hoe en waarom" van sommige regels. Dat was dan net het laatste zetje wat ze nodig hadden om alles goed toe te passen in een examen.
 
Dank je wel mss geen gek idee ja het 35 jaar geleden dat Ik theorie heb gedaan voor auto. En nu met de nieuwe regeltjes is het motorexamen best pittig thuis gaan de oefeningen best wel goed maar ja dan zit je bij het CBR en krijg je soms vragen dan denk Ik meerdere antwoorden zijn goed mijn partner rijdt al 40 jaar motor en die verbaast zich soms ook over devragen.. maar ja het is ook hoe hun het willen horen maar bedankt voor de tip
 
De motor theorie van nu is véél moeilijker dan de theorie voor je gewone rijbewijs 20/30/40 jaar geleden. Komen veel meer onderwerpen aan bod.
 
De motor theorie van nu is véél moeilijker dan de theorie voor je gewone rijbewijs 20/30/40 jaar geleden. Komen veel meer onderwerpen aan bod.

Ja klopt idd heel anders en moeilijker maar ok we gaan ervoor aanhouder wint toch. De rijlessen etc gaan goed avb wordt binnenkort aangevraagd dus we gaan ervoor en idd het is ook begrijpend lezen wat theorie betreft. Bedankt
 
De aanhouder wint!
Nou idd aanhouder wint. Had 3 fout maar ben super trots op mezelf nu verder met de avb gaat ook goed alleen net als zoveel anderen de halve draai en het achtje pffff de rest gast prima zelfs de langzame slalom noodstop etc prima ben mss te angstig om af te schuinen maar Ik geef niet op ik zal het halen ondanks mijn leeftijd 😝
 
Geen stress, bij het AVB en AVD zijn de examinatoren redelijk chill, bij de AVD had ik tijdens het examen 2 oefeningen verkloot die ik beide gewoon nog een x over mocht doen. En mijn AVD rit was naaf mijn mening mijn slechtste rit ooit, maar toch beide examens in 1x gehaald. Succes maat.
 
Mijn vrouw en dochter hebben voor hun theorie een mondelinge eendaagse cursus gedaan met slagingsgarantie.
Dat was niet goedkoop maar na 4x zakken was het wellicht verstandiger geweest om dat in één keer te doen.
Ze hebben beide een HBO dus leren kunnen ze wel en hebben er ook best veel tijd in gestoken om het te leren.

Veel mensen zakken niet omdat het hen aan kennis ontbreekt of dat ze te zenuwachtig zijn.
Het CBR geeft soms met een marginaal andere foto een volledig ander antwoord.
Tijdens de mondelinge cursus kregen ze de CBR-foto's te zien en leer je de antwoorden het CBR wenselijk acht.
 
Ik had precies hetzelfde zoveel geleerd pfff en ook Ik ben echt niet dom maar heb uiteindelijk een site gevonden waar de examens exact hetzelfde waren als bij CBR en uiteindelijk na 3x geslaagd
 
Geen stress, bij het AVB en AVD zijn de examinatoren redelijk chill, bij de AVD had ik tijdens het examen 2 oefeningen verkloot die ik beide gewoon nog een x over mocht doen. En mijn AVD rit was naaf mijn mening mijn slechtste rit ooit, maar toch beide examens in 1x gehaald. Succes maat.
Ok mijn rijinstructeur is op dit moment beetje sceptische bij mij lukt de halve draai en het achtje moeizaam pfff baal er van maar hoop toch dat Ik avb mag doen de rest gaat eigenlijk wel prima Ik denk dat Ik moeite heb met afschuinen en daarom de bocht niet goed doe en Ik naast de pionnen uitkom 😄
 
Bij mijn AVB lag het niveau van de rijles echt hoger dan uiteindelijk vereist bleek bij het examen. Heb als een zwabber die oefeningen gedaan en was zonder problemen geslaagd. En als je bedenkt dat je 14 kansen krijgt om 5 oefeningen goed te doen... :) Gefeliciteerd en succes met de volgende stappen!
 
Ok thks dat is een hele geruststelling de noodstop snelle en langzame slalom uitwijk etc gaan goed Ik ga ervoor en aanhouder wint ..thks
 

Ok mijn rijinstructeur is op dit moment beetje sceptische bij mij lukt de halve draai en het achtje moeizaam pfff baal er van maar hoop toch dat Ik avb mag doen de rest gaat eigenlijk wel prima Ik denk dat Ik moeite heb met afschuinen en daarom de bocht niet goed doe en Ik naast de pionnen uitkom 😄
wss heeft je instructeur je deze tip al gegeven, maar kijk in de richting waar je heen wilt.
 
Ja idd kijken in de richting waar je heen wil maar dan nog blijft het moeilijk maar ok we gaan ons best doen
 
Altijd kijken naar waar je naar toe wilt!
Of andersom: je gaat over, door of op waar je naar kijkt (regen plassen, doorgetrokken strepen in een bocht, slootje naast de weg, prikkeldraad).
Dat geldt voor fietsen, motorrijden, autorijden en bijvoorbeeld ook bij parachute springen.
 
Mijn vrouw en dochter hebben voor hun theorie een mondelinge eendaagse cursus gedaan met slagingsgarantie.
Dat was niet goedkoop maar na 4x zakken was het wellicht verstandiger geweest om dat in één keer te doen.
Ze hebben beide een HBO dus leren kunnen ze wel en hebben er ook best veel tijd in gestoken om het te leren.

Veel mensen zakken niet omdat het hen aan kennis ontbreekt of dat ze te zenuwachtig zijn.
Het CBR geeft soms met een marginaal andere foto een volledig ander antwoord.
Tijdens de mondelinge cursus kregen ze de CBR-foto's te zien en leer je de antwoorden het CBR wenselijk acht.
Precies dat dus ik heb het gelijk gedaan op aanraden van een vriend en heb er geen moment spijt van gehad. Scheelt tijd en geld en theoretische kennis had ik al dus vond het onnodig om het onzinnige lesmateriaal van het cbr in mijn hoofd te stampen. Het grappige was dat ik na mijn examen een oefentoets had gedaan en deze haalde ik ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan