Tips motor hoes / cover / storm hoes buiten

Lid geworden
10 jul 2008
Waarderingsscore
2
Goedenavond iedereen,

In de zomer laat ik mijn motor in mijn mini nieuwbouw tuin staan en ben op zoek naar een manier om mijn motor tegen de zon, wind en regen te beschermen. Ik zie alleen door alle soorten hoezen het bos niet meer.

Welk type hoes hebben jullie zelf en zouden jullie aanraden? Andere tips om mijn motor tegen weersomstandigheden te beschermen misschien? Het gaat uitsluitend om de zomer en lente, in de herfst en winter gaat deze een stalling in.

Het gaat om een Suzuki SV 650. Afmetingen:

203 cm lang (met bok +30cm)
75 cm breed
118 cm hoog

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijlagen

• 20240722_182240.jpg
    20240722_182240.jpg
    689,7 KB · Weergaven: 0
Dat nieuwbouwhok verkopen voor een miljoen en lekker in een dorp gaan wonen met een garage naast je huis.
Serieus: jouw motor kan echt wel tegen de weersinvloeden hoor. Gewoon regelmatig rijden en een beetje bijhouden. Geen hoes nodig.

Dat nieuwbouwhok verkopen voor een miljoen en lekker in een dorp gaan wonen met een garage naast je huis.
Serieus: jouw motor kan echt wel tegen de weersinvloeden hoor. Gewoon regelmatig rijden en een beetje bijhouden. Geen hoes nodig.
Na 2,5 jaar stress met nieuwbouw ga ik hier pas weg na een jongere vriendin en een cabrio. 😂

Snap je punt. Ding ziet er alleen nu nog als nieuw uit en wil graag toch een halve poging doen dat mooi te houden.

Oxford Stormex.
Hele goede hoes, motor blijft er kurkdroog onder, goed geventileerd.
Ik heb er goede ervaringen mee.

Verheul hoes. Oerstevig. En Nederlandsch product. Tip: zet de motor met hoes liefst op de zijstandaard. En span de hoes vast, zodat er zo min mogelijk wind onder kan komen. Er staan hier op t forum best n aantal ervaring van omgewaaide motoren+hoes.

Oxford Stormex.
Hele goede hoes, motor blijft er kurkdroog onder, goed geventileerd.
Ik heb er goede ervaringen mee.
+1 hier. hoezen komen in S tot XL dus ook de jouwe past er wel onder :)

Verheul hoes. Oerstevig. En Nederlandsch product. Tip: zet de motor met hoes liefst op de zijstandaard. En span de hoes vast, zodat er zo min mogelijk wind onder kan komen. Er staan hier op t forum best n aantal ervaring van omgewaaide motoren+hoes.
Dit dus .

Bijlagen

• 17217171852505588784272577192505.jpg
    17217171852505588784272577192505.jpg
    664,7 KB · Weergaven: 0
Ik heb de mijne ooit besteld bij motorhoezenonline.nl. Hoezen zijn daar in diverse maten te bestellen.
Prima hoes ben er zeer tevreden mee.

Er komt altijd vocht in/onder.
Al is het via de bodem, natte tegels, etc.
Een warme motor onder de hoed zetten geeft ook vochtvorming.

De motorhoes van de Action is geen slechte trouwens.
De toplaag gaat wel sneller achteruit onder UV licht dan een zwarte merkhoes.
Daarom verhuist die dan bij mij als buitenste laag, binnenzijde een nieuwe hoes.

Voor storm zet ik een hele zware tuintafel strak tegen de motor/hoes.

ik heb goeie ervaring met de DS cover alfa. Stevig, ventileert. Gevoerd van binnen, dus geen krassen, en hittebestendige plekken rondom uitlaat e.d.

Ik gebruik ook een DS covers hoes, van ~50 euro. Weet niet welk model. Bevalt prima, alleen had ik hem voor het mooie een maatje groter moeten bestellen.

Je krijgt waarvoor je betaald; elke redelijk tot goede hoes zal voldoen, maar die goedkope vuilniszakkenplastic hoesjes van 20 euro zullen zo scheuren.

Wellicht de mogelijkheid om een afdakkie te creeren?
Wat in de herfst en winter dan weer ergens anders voor kan dienen.
Geen hoes nodig, staat dan toch beschermd tegen de elementen en de meest natuurlijke ventilatie.
Zonder dat er beestjes en andere 4-voeters denken "hee, dat is een mooi plekkie om onder dat hoesje te schuilen"

Mijn Fje staat ook gewoon onder een afdak, lekker droog, beschermd tegen de elementen en de enige beesjes die
dagelijks gebruik maken van het Fje zijn spinnen..
Die krengen zijn een partijtje eigenwijs zeg...
Iedere dag verzoek ik ze om weer een ander plekkie te vinden, maar nee hoor....
Ze blijven terug komen die krengen////\\\\

Hier mijn motor onder de Oxford Stormex.
Ik moet helaas ook in de voortuin stallen bij gebrek aan alternatieven.
Voordat hij onder de hoes gaat wrijf ik hem helemaal droog. Hij staat nooit lang stil onder de hoes, hooguit 2 dagen, dan rijdt ie weer rond.
Dit is het beste wat ik kan doen denk ik, onder de omstandigheden. 🤷🏻‍♀️

20240723_154703.jpg

Heel lang huismerk motorhoes van destijds motozoom gehad a 20 euro (inmiddels mkc). Is heel goed bevallen maar dun hoesje en het metalen clipje kwam vaak langs de tank waardoor er hun krassen zitten. Paar maanden geleden na 6 jaar overgestapt op ds cover alfa (89 euro voor Suzuki vstrom). Tot nu toe louter positief, geen metalen clipjes, maar plastic, dikkere stof met zachte voering aan de binnenzijde. Geen idee hoelang hij mij gaat, maar heeft inmiddels al wat storm overleefd en nog geen slijtage. ik denk dat ik de volgende keer toch weer voor dit type kwaliteit ga.

Mijn Fje staat ook gewoon onder een afdak, lekker droog, beschermd tegen de elementen en de enige beesjes die
dagelijks gebruik maken van het Fje zijn spinnen..
Die krengen zijn een partijtje eigenwijs zeg...
Iedere dag verzoek ik ze om weer een ander plekkie te vinden, maar nee hoor....
Ze blijven terug komen die krengen////\\\\
Mijn kat eet alle spinnen, vliegen en muggen op.

Bijlagen

• 20240626_171641.jpg
    20240626_171641.jpg
    165,7 KB · Weergaven: 0
  • Geweldig
Waarderingen: Tcat
De DS covers bevallen mij beter dan die van Oxford. Die laatste laat de tape op de naden van los en zien er al snel vrij gaar uit terwijl ze verder overigens nog wel goed zijn.

Hier ook een tevreden gebruiker van de DS Covers Alfa. Ik gebruik een maat L voor een CBR600F4I. Dikke hoes, degelijke kwaliteit en vanbinnen zacht gevoerd tegen krassen. Voorzien van een kentekenvenster ivm stallen aan de openbare weg, een sluiting aan de onderkant ivm opwaaien en een paar ogen aan zowel voor als achterkant om een kettingslot doorheen te jassen. Ook voorzien van ventilatieflappen en wordt geleverd met handige draagtas voor onderweg.

Besteld via de website en kwam keurig de volgende dag binnen. Ik kan het eenieder aanraden. Prijs was ongeveer €109,- incl verzenden.

Bijlagen

• 20240809_104938.jpg
    20240809_104938.jpg
    279,5 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan