Timing of Carburateur ? CB125K Twin

IndianScout

Tot ziens , klimaat freaks !
11 mei 2011
2.272
2.154
Hallo ,

ik heb een maand geleden een project gekocht via MP een honda CB125K van 1972 . (zie topic honda CB125K twin (hulp gevraagd) ) meer foto's


motorblok gereviseerd (zuigers kleppen etc )

Maar nu het probleem .

Ik krijg hem maar niet lekker lopend meer .
Beide carburateurs hebben een nacht in de dasty gelegen + uitgespoeld met diesel .
Beide hebben een Keystar revisie setje erin zitten .
vlotters zijn beide 26mm afgesteld .
Puntjes staan lang niet op F want dan wil hij niet lopen .
Maar als ik mijn distrubutie ketting ook maar 1 tand verschuif zit hij al vast .
(wel op T afgesteld op het vliegwiel)
Maar hij blijft beroerd stationair lopen en is heel 'slap' hij is niet vooruit te branden .
als hij boven 7000 toeren komt wil hij wel trekken maar dat moet nog niet omdat ik hem eerst rustig wil inrijden .
Wat zou dit kunnen veroorzaken ? ik dacht zelf aan 2 nieuwe carburatuers te bestellen maar die zijn ook flink aan de prijs .
Filmpje :


Elke hulp is welkom , ik weet het echt niet meer . mijn russische motors zijn een stuk simpeler om lopende en goed rijdend te houden dan deze oude honda .
Ben bijna zover dat ik hem liever naar het oud ijzer breng :P

Iemand een honda twin specialist in het noorden van NL ? O-)

MODS ik weet dat ik per ongeluk dubbel topic heb geopend . :$
 
Hij beweegt wel met de hand maar heeft bijna geen weerstand ? Ik heb geen idee hoe strak dit moet staan maar ik kan hem met 2 vingers (te) makkelijk de nok heen en weer halen .
 
Nokkenas timing controleren.
Ding moet gewoon op F teken goed kunnen lopen.
Vliegwiel wel met spie op de krukas gemonteerd?
En T merk wel daadwerkelijk top?
 
Nou als ik de nokas ketting 1 tand verschuif links of rechtom dan zit er een klep tegen de zuiger .
Ik zal dat TDC merk controleren door een bougie eruit te draaien .
maar ik vanavond eerst die vervroeging eraf halen en kijken als de veren niet kapot zijn of versleten .
 
Nou de vervroeger was inderdaad de boosdoener . De oude veertjes waren te slap . Heb ze aangeknepen met een tang en nu loopt hij prima. Bedankt .
 
Terug
Bovenaan Onderaan