TheFox
MF veteraan
- 16 mrt 2007
- 16.930
- 4
Goedemorgen
Gisteren olie+oliefilter vervangen, remvloeistof voor en achter vervangen en de ketting gespannen (voor tandwiel cover is er af geweest om de boel daar schoon te maken, voortandwiel zelf is niks mee gebeurd). Ging allemaal prima, toen het klaar was even een heel klein rondje (5 minuten/5km - max 70/u) gereden om te kijken of alles lekker etc.
Naja niks aan de hand, motor bij terugkomst in de schuur gezet en verder gegaan met een andere motor. Op een gegeven moment wilde ik de motor even verplaatsen om ruimte te maken, en toen hoorde en voelde ik (al zittend op de motor) een klein tikkend iets. Bleek dat (met mij er op) de ketting behoorlijk strak stond, dus die even wat losser gezet, en het geluid/gevoel werd minder, maar ging niet helemaal weg.
Dus even goed geluisterd, en leek van het achterwiel vandaan te komen. Wiel er af, alle lagers waren nog heel en zaten nog goed, rustig 1 voor 1 gedraaid om te kijken of we wat hoorden en het leek of 1 lager op een bepaalde plek ietsie aanliep ofzo. Dus even alles goed in het vet gezet en gemonteerd, en de tik was nog heel licht aanwezig.
Toen ging ik naar huis (10 min verderop), thuis aangekomen even geluisterd (weer zittend op de motor) of het geluid/gevoel anders was nu alles warm was, en inderdaad de tik was duidelijk harder/meer voelbaar dan toen alles koud was.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
BVD,
Jeroen
Gisteren olie+oliefilter vervangen, remvloeistof voor en achter vervangen en de ketting gespannen (voor tandwiel cover is er af geweest om de boel daar schoon te maken, voortandwiel zelf is niks mee gebeurd). Ging allemaal prima, toen het klaar was even een heel klein rondje (5 minuten/5km - max 70/u) gereden om te kijken of alles lekker etc.
Naja niks aan de hand, motor bij terugkomst in de schuur gezet en verder gegaan met een andere motor. Op een gegeven moment wilde ik de motor even verplaatsen om ruimte te maken, en toen hoorde en voelde ik (al zittend op de motor) een klein tikkend iets. Bleek dat (met mij er op) de ketting behoorlijk strak stond, dus die even wat losser gezet, en het geluid/gevoel werd minder, maar ging niet helemaal weg.
Dus even goed geluisterd, en leek van het achterwiel vandaan te komen. Wiel er af, alle lagers waren nog heel en zaten nog goed, rustig 1 voor 1 gedraaid om te kijken of we wat hoorden en het leek of 1 lager op een bepaalde plek ietsie aanliep ofzo. Dus even alles goed in het vet gezet en gemonteerd, en de tik was nog heel licht aanwezig.
Toen ging ik naar huis (10 min verderop), thuis aangekomen even geluisterd (weer zittend op de motor) of het geluid/gevoel anders was nu alles warm was, en inderdaad de tik was duidelijk harder/meer voelbaar dan toen alles koud was.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
BVD,
Jeroen
Laatst bewerkt: