Tijd voor wat anders. Maar wat?

Yamaha Vmax. Kun je lekker relaxed mee toeren als je je kunt beheersen.}):+
 
Ah, okee. Vaak komt een dergelijke reactie van mensen die er van alles van vinden, maar er nog nooit op gereden hebben. Ik heb zelf alleen maar ervaring met een geleende 1200GS, dus niet met de kwaliteit verder. Ik wilde de beemer graag haten, maar hij heeft me positief verrast, ik vond het kreng juist erg fijn sturen.

Het rijdt inderdaad makkelijk, maar gevoelloos.... dat gemakkelijke is waarom een hoop mensen het zo geweldig vinden.

Maar ook een Africa Twin, KTM Adventure, en Aprilia CapoNord rijden heel makkelijk en die geven wel gevoel. Maar ja, het imago.....
 
Ik heb nu exact jouw probleem, maar dan met koekblikken :D

Ik heb ook een VFR800 VTEC te koop. Ik denk dat die wel bij je past:

+Sportief uiterlijk
+Meer ontspannen houding dan een CBR
+Geschikt om mee te jagen
+Knal de koffers er tegen aan en je bent klaar voor een trip!

De VTEC kleppen kosten natuurlijk meer qua onderhoud, maar die van mij zijn dit voorjaar gedaan. :)

De overtreffende trap daarvan zou een ST1100 of ST1300 zijn. Meer comfort rondom, maar onderschat het bochtenwerk van zo'n ding maar niet...
 
Is een VFR 800 wel een beetje de Opel Kadett onder de motorfietsen.
Als we het over karakter hebben
 
Het rijdt inderdaad makkelijk, maar gevoelloos.... dat gemakkelijke is waarom een hoop mensen het zo geweldig vinden.

Maar ook een Africa Twin, KTM Adventure, en Aprilia CapoNord rijden heel makkelijk en die geven wel gevoel. Maar ja, het imago.....

Klopt, het gaat erg makkelijk, had ik door het formaat en gewicht niet gedacht. De vermogensafgifte is gaaaaaap.
Een Appie caponord...dat lijkt me ook nog wel wat..
 
Als je niet weet wat een GS is moet je je nog een paar jaar door rijden op de cbr600f
Als je niet weet wat een RR is hoef je hier niet te reageren ;)

Beide zullen te klein zijn voor je.
Zelf 1.85 en heb op de Z750 proef gereden, voelde erg klein aan, vervolgens een GSR gekocht.
Deze voelde al wel wat groter, maar op den duur ook weer weg gedaan vanwege te weinig 'rijwind' bescherming.
Je zit vol met je bakkes in de wind, wat niet echt prettig rijdt op langere (snelweg) afstanden.

But that's my 10cnt's..
Oke, En wat rijd je momenteel?

Ikzelf ben 1,93 mtr en heb een cbr 1000rr ,dus dat is ook een mogelijkheid?
Voor jouw budget zal je wel een wat ouder exemplaar moeten aanschaffen maar dat is je eigen keuze.
Lees altijd drama verhalen van zere polsen ed maar ik heb nooit ergens last van ook niet na uren rijden .
Denk dat een cbr1000rr toch weer iets teveel naar de sportieve kant neigt.
 
Bedankt voor overige reacties. Ik ga denk ik zaterdag langs een aantal motorzaken hier in de buurt om proef te zitten en eventueel te rijden.
 
Zo'n vreselijk overgewaardeerd duits sch**thok…….

Maar om even op de oorspronkelijke vraag terug te komen: niet alle nakeds zijn comfortabeler dan de CBR. Een Speed en Street Triple hebben bijvoorbeeld ook een zitpositie met een behoorlijk scherpe kniehoek.

Vaak is de beenruimte bij een v-twin of v4 wat ruimer omdat de blokken vrij smal zijn, dan kunnen de voetsteunen wat lager geplaatst worden zonder dat het grondspeling kost.

De enige manier om te ontdekken wat voor jou werkt is proefzitten, en als je dan een schifting hebt gemaakt proefrijden...

Als ik kijk op cycle-ergo.com zie ik toch echt wel redelijk verschil tussen de cbr en street triple zitpositie, heuphoek en kniehoek:

CBR:
seat height: 822
forward lean: 34
knee angle: 66
hip angle: 57

Street Triple:
Seat heigth: 820
forward lean: 11
knee angle: 71
hip angle: 82
 
Is een VFR 800 wel een beetje de Opel Kadett onder de motorfietsen.
Als we het over karakter hebben

Dat argument klopt zeker voor de niet-VTEC modellen, maar vanaf 2002... Mwah.

De reden dat ik hem weg doe is dat hij even exclusief is als een Twingo.... Ik rijd in de BBK ook liever op m'n 400cc.
 
Technisch gezien wel maar het oog wil ook wat toch?
Precies. En dan zit je met een Blackbird dus prima. Tijdloos sportief uiterlijk. (Bijna) niemand geloofd dat het ontwerp ruim 20 jaar oud is....

En ja, ik doe net alsof ik je niet begrijp, en dat weet je zelf ook wel. En daar hoopte je ook op.... :+
 
Als je niet weet wat een RR is hoef je hier niet te reageren ;)


Oke, En wat rijd je momenteel?


Denk dat een cbr1000rr toch weer iets teveel naar de sportieve kant neigt.

Rij zelf weer een Thundercat (heb er al meerdere gehad, en na iedere 'vreemdeling' steeds weer terug naar de Cat.
En ben nog steeds zoekende naar de PERFECTE vervanger.

Zie ook regelmatig de CBR1000 / Blackbird voorbij komen, kijk ook eens naar de Thunderace!!
Dit is de grote broer van de Cat (met een wat geknepere R1 blok)


Edit:
VFR Vtec ook gehad, reed op zich niet verkeerd.
Maat (ook zo rond de 1.90) heeft er ook een, en hij zit er op zich ook goed op, al toont de fiets wel wat klein..
Of hij is gewoon groot :+
 
Rij zelf weer een Thundercat (heb er al meerdere gehad, en na iedere 'vreemdeling' steeds weer terug naar de Cat.
En ben nog steeds zoekende naar de PERFECTE vervanger.

Zie ook regelmatig de CBR1000 / Blackbird voorbij komen, kijk ook eens naar de Thunderace!!
Dit is de grote broer van de Cat (met een wat geknepere R1 blok)


Edit:
VFR Vtec ook gehad, reed op zich niet verkeerd.
Maat (ook zo rond de 1.90) heeft er ook een, en hij zit er op zich ook goed op, al toont de fiets wel wat klein..
Of hij is gewoon groot :+

De Thunderace is echt een hele fijne bike en behoorlijk bom proof.
Al lusten de oudere modellen vaak wel een flinke slok olie.
 
Rij zelf weer een Thundercat (heb er al meerdere gehad, en na iedere 'vreemdeling' steeds weer terug naar de Cat.
kijk ook eens naar de Thunderace!!
Dit is de grote broer van de Cat (met een wat geknepere R1 blok)

Is toch een FZR1000 blok, vijfbak? Lust idd een slok olie, dat doen wel meer yammies uit die periode.
 
Is toch een FZR1000 blok, vijfbak? Lust idd een slok olie, dat doen wel meer yammies uit die periode.

-O-
Scherp!!!
Zie het nu pas|(
De R1 was toen nog pas een tekening:+..


Zal wel een gebrek aan voedsel geweest zijn8)7
 
Sorry voor mijn onkunde, maar wat is een GS?

Een GS is een veel te dure motorfiets van het merk BMW. Deze staan na de Italiaanse fietsen het meest in de werkplaats voor de meest uiteenlopende problemen. En als je het dan na een paar jaar helemaal zat bent kom je er achter dat niemand zo'n hok wil en dat de inruilwaarde dus shit is..

Dus wees verstandig, koop een Jap.. altijd goed.
 
Precies. En dan zit je met een Blackbird dus prima. Tijdloos sportief uiterlijk. (Bijna) niemand geloofd dat het ontwerp ruim 20 jaar oud is....

En ja, ik doe net alsof ik je niet begrijp, en dat weet je zelf ook wel. En daar hoopte je ook op.... :+

Je hebt gelijk, niemand zou aan de hand van het uiterlijk denken dat die motor echt over de 300 kan. Rijdt ook goed weet ik uit eigen ervaring. Ook voor langere mensen trouwens (met stuurhelften van een VFR800)
 
Ace is een heel fijne stuurfiets. En bikkel hard en goed geprijsd.
En je kan al jou wensen er op kwijt. Toeren lang en kort, ww, knallen, af en toe een circuit-dag gaat er ook mee lukken.
Ja idd een beetje olie lusten ze wel maar echt niet extreem.
 
Een GS is een veel te dure motorfiets van het merk BMW. Deze staan na de Italiaanse fietsen het meest in de werkplaats voor de meest uiteenlopende problemen. En als je het dan na een paar jaar helemaal zat bent kom je er achter dat niemand zo'n hok wil en dat de inruilwaarde dus shit is..

Dus wees verstandig, koop een Jap.. altijd goed.
Zijn er zoveel bekende problemen dan met bijvoorbeeld de aprilia tueno, shiver750 of een truimph street triple?
 
Ace is een heel fijne stuurfiets. En bikkel hard en goed geprijsd.
En je kan al jou wensen er op kwijt. Toeren lang en kort, ww, knallen, af en toe een circuit-dag gaat er ook mee lukken.
Ja idd een beetje olie lusten ze wel maar echt niet extreem.
Sorry, maar wat bedoel je precies met een Ace?
 
Zijn er zoveel bekende problemen dan met bijvoorbeeld de aprilia tueno, shiver750 of een truimph street triple?

Dat valt best mee, de Aprilia's zijn goed betrouwbaar als ze juist worden onderhouden. Triumph is op dit moment een van de betrouwbaartse merken is mijn ervaring...
 
Yamaha MT-09, daar zit je wat verder met je voeten naar beneden zodat je geen grote hoek hebt in je benen. Best een comfortabel ding! En vermogen genoeg + lekkere lichte fiets waardoor sturen ook een feestje wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan