The Riding Game (deel 20)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe kijken ... ik zie daar op dat bord, ligplaatsen verhuur, winterstalling, motorbootverhuur, ... , ja, dat klinkt wel als een jachthaven, dus hij zal wel goed zijn zeker ..









:+:+:+

Maar met het woord jachthaven op dat bord is het superduidelijk natuurlijk he! :P:t:t:t
Je vergeet nog de bootjes op de achtergrond! _O-:P
 
Je motor pal bij een witte Opel Corsa
... Omdat een maat van me zijn witte corsa financieel totall loss is door gepruts in de garage :(
 
1390243
 
De dag is nog niet om @DKP! Meer! Meer! Meer! *O*
Den dag niet nee, maar mijn inspiratie wel! 🤪

Maar wat een dag! Net nog bij vrienden gaan eten met het vrouwtje, en omdat jij een opdracht geplaatst had, die met de trouwkleren, gingen we maar met de motor (zouden we sowieso meer moeten doen eigenlijk ...), maar @ey-dzeej had die net voor mij. Gelukkig wist ik die kleine beddenwinkel wel zijn *D

Wat een mooie dag! Zalig gereden, 561,2km, 1 LV en 5 TRG punten! :]

Effe door mijn fotobestanden gebladerd, en het wordt deze:
Je motor pal bij een VW Jetta met ronde LED achterlichten
Dat betekent dus, eentje van dit model.
Is een foto van mijn Jetta enkele jaren geleden ;)
Opgelet! Niet verwarren met de Passat en Golf van diezelfde periode, die hebben dezelfde achterlichten.
 
Geen Jetta's in NL :?

Of is 1 mei ook in NL een feestdag?

Hier wel, maar ik wist dat niet meer, en een collega belde mij op of ik in zijn plaats wilde gaan werken omdat hij graag thuis is, dus heb ja gezegd, straks een nachtshift *O*
 
Ik heb sinds de opdracht staat al steeds een andere route van en naar huis genomen maar geen een tegengekomen -O-

Gisteren 's ochtends zelfs opgezocht waar er Jetta's te koop staan in de buurt. Twee stuks binnen redelijke afstand van mijn woonwerk-route waarvan één met de omschreven verlichting. Die stond echter niet (meer) op het terrein van de handelaar -O-

Gisteravond kwamen we laat terug uit Amsterdam van een concert (Anouk in de Ziggodome, was tof :t), en toen zag ik er zowaar één staan twee straten van mijn huis vandaan! Het was toen half 1 en ik moest vanmorgen om half 7 de deur alweer uit dus ik dacht daar rijdt ik als eerste even langs!

Was ie al weg... -O--O--O-


Maar er moeten er genoeg zijn hoor, ik zie ze vaak zat rijden :Y
Normaal gesproken dan B|
 
Momenteel allemaal vermomt als passat's -O- Telkens als ik er eentje denk gevonden te hebben..*O*, totdat ik dichterbij ben, dan is het toch weer'(

Tot nu toe geen enkele Jetta tegengekomen:N

@DKP heb je al een nieuwe opdracht klaar staan ? :+:P
 
Laatst bewerkt:
@DKP heb je al een nieuwe opdracht klaar staan ? :+:P
Wat jammer ... -O-
Een moeilijle opdracht leek het mij nochtans niet ...
Maar ja, het gebeurt wel meer he, moeilijk lijkende opdrachten in 10 minuten inlossen, en de gemakkelijke blijven open staan :P

Anyway, de volgende dan maar:

Je motor bij een prikkeldraad in V-motief
Voorbeeldje ...
 
Reed vandaag nog een kilometer of 5 achter een zilvergrijze Jetta. Deze kwijtgeraakt bij het oprijden van de snelweg (hij moest kennelijk de andere richting uit). Was redelijk frusterend... B|

Net een rondje gaan hardlopen, en zelfs tijdens het lopen nog gelet op eventuele geparkeerde Jetta's, maar helaas...

Nouja, nieuwe ronde nieuwe kansen! *O*
 
Dames en heren, fotografen, boeren, burgers en buitenlui:

Met enige trots nodig ik u van harte uit om HIER een kijkje te komen nemen.

Ondanks het nieuwe forum, waarin heel veel meer opslagruimte is, wordt het vrijwel onmogelijk voor me om in dit topic nog de scores bij te houden......
Met de opening van een nieuw deel kunnen we voorlopig weer even voort *O*:t

Tot daar :W
 
Dames en heren, fotografen, boeren, burgers en buitenlui:

Met enige trots nodig ik u van harte uit om HIER een kijkje te komen nemen.

Ondanks het nieuwe forum, waarin heel veel meer opslagruimte is, wordt het vrijwel onmogelijk voor me om in dit topic nog de scores bij te houden......
Met de opening van een nieuw deel kunnen we voorlopig weer even voort *O*:t

Tot daar :W
Heb je heel goed gedaan @Roeleey ! *O*
En met je 10 reserveberichten kunnen we daar idd nog wel een tijdje mee voort!
Je zou natuurlijk ook de eerste hele pagina voor je rekening kunnen nemen ;)
Enfin, eer die 10 posts vol staan, zitten we wellicht in een ander tijdperk :P

Btw: slotje aangevraagt voor deze? 🔒
 
Had deze vraag over het hoofd gezien ... :$

Zijn auto was binnengeweest een jaar geleden, nieuwe oliepomp erin.
Oliepomp terug kapot, brengt de auto weer binnen.
Ze herstellen hem, maar er zit plots een "riketik" in het blok.
Blijkbaar zijn er metalen deeltjes tijdens de vervanging in de motor terecht gekomen, een van de cilinderwanden om zeep. Er moet een nieuw motorblok in zeiden ze.
Mijn maat zegt, ha ja, gelukkig was er 2 jaar garantie op de eerste herstelling, en normaal ook op de tweede.
De auto was voorheen echter van zijn dochter, die heeft de auto 2 keer te laat binnegebracht voor onderhoud.
Moet om de 15.000km, en zij had hem de eerste keer pas op 20.000km, en de tweede keer op 38.000km binnengebracht, dus eerst 5.000km te laat, en dan weer 3.000km te laat.
Mijn maat haalt aan dat dat nog ver vóór de problemen met de oliepomp was. En dat hij toen wél de herstelling van die oliepomp betaald had, en dus wel aanspraak maakt op de garantie daarop.
Garagist zegt contact op te nemen met de hoofdzetel.
Negatief antwoord, geen garantie wegens voornoemde laattijdigheden. Tja, ze hebben dus wel "een poot om op te staan", en ze gaan van klantenservice niet meer wakker liggen, de garage sluit volgend jaar Januari de deuren.

Ze stelden hem 3 mogelijkheden voor.
  1. Auto laten overnemen en bij hun een nieuwe kopen
  2. Auto laten overnemen zonder een nieuwe te kopen, 1.200€, min 400€ voor de werkuren om te zien wat eraan kapot was, de herstellingskosten zouden ze dan laten vallen, dus 800€ krijgen voor de auto.
  3. De kosten toch helemaal betalen en de auto weer gebruiken ... eu ... bijna 5.500€!
Hij heeft daar een beetje beginnen uitvliegen, ondanks hij normaal geen problemen heeft met zelfbeheersing, en laat de auto dus gewoon daar, en krijgt 800€ ...
 
Goed bezig @Roeleey!!! *O*

Had deze vraag over het hoofd gezien ... :$

Zijn auto was binnengeweest een jaar geleden, nieuwe oliepomp erin.
Oliepomp terug kapot, brengt de auto weer binnen.
Ze herstellen hem, maar er zit plots een "riketik" in het blok.
Blijkbaar zijn er metalen deeltjes tijdens de vervanging in de motor terecht gekomen, een van de cilinderwanden om zeep. Er moet een nieuw motorblok in zeiden ze.
Mijn maat zegt, ha ja, gelukkig was er 2 jaar garantie op de eerste herstelling, en normaal ook op de tweede.
De auto was voorheen echter van zijn dochter, die heeft de auto 2 keer te laat binnegebracht voor onderhoud.
Moet om de 15.000km, en zij had hem de eerste keer pas op 20.000km, en de tweede keer op 38.000km binnengebracht, dus eerst 5.000km te laat, en dan weer 3.000km te laat.
Mijn maat haalt aan dat dat nog ver vóór de problemen met de oliepomp was. En dat hij toen wél de herstelling van die oliepomp betaald had, en dus wel aanspraak maakt op de garantie daarop.
Garagist zegt contact op te nemen met de hoofdzetel.
Negatief antwoord, geen garantie wegens voornoemde laattijdigheden. Tja, ze hebben dus wel "een poot om op te staan", en ze gaan van klantenservice niet meer wakker liggen, de garage sluit volgend jaar Januari de deuren.

Ze stelden hem 3 mogelijkheden voor.
  1. Auto laten overnemen en bij hun een nieuwe kopen
  2. Auto laten overnemen zonder een nieuwe te kopen, 1.200€, min 400€ voor de werkuren om te zien wat eraan kapot was, de herstellingskosten zouden ze dan laten vallen, dus 800€ krijgen voor de auto.
  3. De kosten toch helemaal betalen en de auto weer gebruiken ... eu ... bijna 5.500€!
Hij heeft daar een beetje beginnen uitvliegen, ondanks hij normaal geen problemen heeft met zelfbeheersing, en laat de auto dus gewoon daar, en krijgt 800€ ...
Goh wat een verhaal joh :(
Dan ben je wel echt flink benadeeld, niet zo gek en terecht dus dat deze garage sluit... Maarja daar heeft die vriend niks meer aan... -O-
 
Goed bezig @Roeleey!!! *O*


Goh wat een verhaal joh :(
Dan ben je wel echt flink benadeeld, niet zo gek en terecht dus dat deze garage sluit... Maarja daar heeft die vriend niks meer aan... -O-
Ach, de auto was net afbetaald.
Hij gaat nu een auto leasen, maar geen Opel, hij gaat nu vor een Skoda Fabia Combi.
Hij heeft het mij allemaal uitgelegd, en ik denk nu ook aan leasen, met het enige verschil dat hij least berekend op 10.000km per jaar, en wij er 30.000 doen (of toch bijna).
Ik ga nog effe met mijn Tucson blijven rijden, opmzijn minst zo lang dat het bedrag dat ik ervoor kan krijgen, de lening ermee betaald kan worden.
Daarna wil ik ook gaan voor een private lease, maar ik zou dat het liefst willen doen op een elektrische auto, en zou datzelfde leasingbureau graag zover kunnen krijgen om net hetzelfde te doen met een elektrische motor. Ik wil bij beide voertuigen over op elektrisch, maar momenteel zijn elektrische voertuigen mij nog te duur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan