texatie verzekeren

Gdg

MF'er
24 apr 2019
47
7
beste lezers, ik ga een motor kopen die op kenteken als 2006 de motor zelf komt uit 2011 hij is helemaal opnieuw opgebouwd ook is de motor pas gereviseerd er zitten ook nog dure onderdelen op. al zou ik de motor verzekeren bij een gewone verzekerings maatschappij krijg ik de dagwaarde terug als er iets mee gebeurd dit in nog niet eens een derde van het aankoop bedrag. heeft iemand ervaring met een motor verzekeren op taxatie waarden ? en weet iemand bij welke verzekering maatschappij? alvast bedankt!
 
Kan je geen taxatie-rapport overhandigen om tot een overeenkomst te komen met een verzekeringsmaatschappij?
 
een motor met een kenteken uit 2006 komt uit 2006 of eerder nooit later of er zijn hele vreemde dingen gebeurd (omkatten na diefstal bijvoorbeeld). dat hij volledig nieuw is opgebouwd verhoogd normaal de waarde niet. en als er al een volledige revisie nodig was voor een motor uit 2011 dan was de kwaliteit wel erg slecht of er is heel veel mee gereden. of te wel misschien betaal je wel gewoon te veel.
als het een verzamelaars object of een klassieker is heb je kans dat je hem kan verzekeren tegen taxatie waarde maar dit zal je moeten opnemen met je verzekeringsmaatschappij. de premie zal dan waarschijnlijk ook behoorlijk omhoog gaan en je zal hem elke paar jaar op nieuw moeten laten taxeren (op eigen kosten) want een taxatierapport is maar beperkt geldig. en er zitten vaak ook extra beperkingen aan verzekeren op taxatiewaarde zoals beperkt gebruik of extra regels rondom stalling en beveiliging.
 
Als ik google kom ik al een paar verzekeringen tegen die verzekeren op taxatiewaarde. Taxatierapport heeft maar een beperkte geldigheid idd en je moet hem dan om de zoveel (kwam een maatschappij met drie jaar tegen) jaar opnieuw laten taxeren. Ik vraag me ook af of ze dit bij een standaardmotor gaan doen. Meestal gaat het dan om eigenbouw of motoren die waardevast blijven.
Niet om je voor de schenen te schoppen, maar als je een standaard motor koopt die in 2011 opnieuw is opgebouwd voor 2/3 meer als de dagwaarde loop je grote kans dat je hem voor een te hoge prijs wilt kopen.
 
Je moet de motor door een erkend taxateur laten taxeren. Deze moet erkend zijn als Motor taxateur

Mijn vmax uit '86 is opgeboord en flink aangepast enz enz. Deze heeft een dagwaarde van een keer 2500 euro? Voor een normale verzekering. Maar ik heb hem dus op taxatie waarde verzekerd. Uit mijn hoofd 13500 euro.

ASR schade verzekeringen en de taxateur was Jan Augustijn
 
beste lezers, ik ga een motor kopen die op kenteken als 2006 de motor zelf komt uit 2011 hij is helemaal opnieuw opgebouwd ook is de motor pas gereviseerd er zitten ook nog dure onderdelen op. al zou ik de motor verzekeren bij een gewone verzekerings maatschappij krijg ik de dagwaarde terug als er iets mee gebeurd dit in nog niet eens een derde van het aankoop bedrag. heeft iemand ervaring met een motor verzekeren op taxatie waarden ? en weet iemand bij welke verzekering maatschappij? alvast bedankt!

Hoe kan een voertuig uit 2011 in 2006 al op kenteken gezet zijn?
konden ze in 2006 al voorspellen wat de frame/bloknummers gingen worden, en aan de hand van wat heeft deze dan een type goedkeuring?
Of had men bij de RDW een glazen bol?
 
Terug
Bovenaan Onderaan