Terugschakelen lukt niet meer

_SveN_

MF veteraan
Donateur
4 feb 2005
1.404
595
UUuuuuuuuuuu!
Vandaag lekker aan het rijden alles werkte prima en ineens kan ik niet verder terug dan z'n 5... '(

Weet iemand waar ik moet zoeken/wat het probleem is?

Gaat om een Triumph Speed Triple 1050 uit 2012.

Dank jullie wel.

Mvg. Sven
 
De hele koppeling moet eruit om bij de bediening van de versnellingsbak te komen. Je kunt wel wat zien met koppeling erin, maar er niets aan doen.
Uhm ok, dus dat is niet iets wat makkelijk zelf te doen is, althans geen gemakkelijk klusje.

Dat wordt dus wegbrengen:((

Overal is het natuurijk sterrefus druk nu in dit seizoen. Heb ik weer...:(
 
Koppeling eruit bij deze motor is niet zo moeilijk.
Je hebt wel een luchtsleutel nodig en je moet opletten met dubbele tandwiel. Staat allemaal in het wphboek.

Ik moet op straat sleutelen zeg maar, dus dat gaat m dan helaas niet worden. '(

Wph heb ik al door zitten lezen, maar ik weet niet zo goed waar ik precies moet zijn. Ik ga maar eens ff rondbellen...'(
 
De hele koppeling moet eruit om bij de bediening van de versnellingsbak te komen. Je kunt wel wat zien met koppeling erin, maar er niets aan doen.

Dus heb ik het dan goed als ik zeg dat de koppelingsplaten met de korf eruit moeten en daarachter hetgeen zit waar ik moet zijn mbt die veer controle?

Als ik een garage zou hebben lag echt alles al los, maarja die heb ik niet. Vandaar dat ik vooraf goed in kaart wil brengen of ik eraan wil beginnen zelf.

Dank je wel voor jullie advies trouwens allemaal. :)
 
Dus heb ik het dan goed als ik zeg dat de koppelingsplaten met de korf eruit moeten en daarachter hetgeen zit waar ik moet zijn mbt die veer controle?

Als ik een garage zou hebben lag echt alles al los, maarja die heb ik niet. Vandaar dat ik vooraf goed in kaart wil brengen of ik eraan wil beginnen zelf.

Dank je wel voor jullie advies trouwens allemaal. :)
Ja dat heb je goed .Als je het gereedschap niet heb kan je de motor beter wegbrengen,voor een motorzaak is het niet al te veel werk
om dat te doen.
 
Dus heb ik het dan goed als ik zeg dat de koppelingsplaten met de korf eruit moeten en daarachter hetgeen zit waar ik moet zijn mbt die veer controle?

Als ik een garage zou hebben lag echt alles al los, maarja die heb ik niet. Vandaar dat ik vooraf goed in kaart wil brengen of ik eraan wil beginnen zelf.

Dank je wel voor jullie advies trouwens allemaal. :)

Reparatie zal je de kop niet kosten, klein uurtje werk.
 
Ja dat heb je goed .Als je het gereedschap niet heb kan je de motor beter wegbrengen,voor een motorzaak is het niet al te veel werk
om dat te doen.

Gereedschap heb ik zat, maar het is meer de vrees voor het onbekende.

Ik heb even een mail gestuurd naar Blom en Goedhart. Deze periode zijn ze hartstikke druk kan ik me zo vootstellen. Ik zou het zonde vinden als ik nu precies de hele maand juni niet kan rijden. '(
 
Alle draaipunten van je schakelpook en stangen en armpje al gecontroleerd op soepel draaien en bewegen?
Vraag het nog maar een keer want volgens mij is er overheen gelezen door ts.
Zit een beetje vast in zijn eigen denkwereld lijkt het
 
Alle draaipunten van je schakelpook en stangen en armpje al gecontroleerd op soepel draaien en bewegen?
Vraag het nog maar een keer want volgens mij is er overheen gelezen door ts.
Zit een beetje vast in zijn eigen denkwereld lijkt het

Ik heb zojuist dat gecontroleerd en naar mijn inziens werkt en beweegt dat allemaal soepel en zoals het hoort.
 
Als je naar boven of beneden probeert te schakelen dan veert het schakelpedaal vanzelf terug naar de begin stand?
Schakelarmpje, stangetje of pook loopt nergens klem? Of tegen aan?
Armpje klemt wel goed vast zonder speling om de schakelas?
 
Als je naar boven of beneden probeert te schakelen dan veert het schakelpedaal vanzelf terug naar de begin stand?
Schakelarmpje, stangetje of pook loopt nergens klem? Of tegen aan?
Armpje klemt wel goed vast zonder speling om de schakelas?
Als ik omhoog schakel veert ie wel terug en als ik omlaag schakel niet zag ik net.

Er zit geen speling in het armpje en de schakelas.

Verder lopen de andere delen nergens tegen aan zover ik kan zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan