TE warm om te rijden...?

Och ieder zijn ding uiteraard. Tis niet mijn verantwoordelijkheid.

Ik vind het dan wel weer getuigen van maar een klein beetje verstand. Dat dan weer wel. Die mening mag ik hebben ook potdomme. :W
 
Laatst bewerkt:
Mijn verantwoordelijkheid is het verder ook niet. Maar je zal maar de hulpverlener zijn die de onderdelen van straat moet rapen/vegen.
Vanmorgen wezen rijden in vol leer.. Nou, de kogel is door de kerk, morgen maar een doorwaai pak gaan kopen.
Had ik al veel eerder moeten doen.:Y
 
Ik ben al niet zo'n warmte fan, stap liever bij -5 op de motor, dan bij +25
Dus dagen zoals vandaag rij ik zo min mogelijk
 
Blijft toch een apparte tak die motorrijders.
Afgelopen weekend eens een testje gedaan.
Zaterdag in volledig leren pak, motorlaarzen/ handschoenen en integraalhelm dagje wezen toeren.
Kreeg nagenoeg bij elke motorrijder die ik tegenkwam een vriendelijke groet/zwaai.

Op de zondag dat ritjes nog eens dunnetjes overgedaan op exact dezelfde motorfiets maar toen in zomer outfit:
Dus gewone sportschoenen die ik dagelijks draag, dunne zomerbroek, T-shirt met overhemd erover en die dan loshangend.
Helm potje op met transparante bril tegen de vliegen en zomerhandschoenen aan.
Nagenoeg geen ene tegemoetkomende motorrijder gaf mij een vriendelijke handgroet/zwaai.
Bizar eigenlijk, want als het alleen maar ging om het feit dat ik in normale kleding op de motorfiets zat en daardoor dus geen handgroet/zwaai terugkreeg dan benne de meeste motorrijders behoorlijk bekrompen.

Zelf zwaai ik al 30 jaar naar elke motorrijder die ik tegenkom en of die persoon nou op een dikke motorfiets of motorscooters rijdt maakt mij echt geen ene biet uit.
Of ze nou helemaal in motorkleding zijn gestoken of erop zitten met korte broek en T-shirt boeit mij ook voor geen ene flikker.
Ik groet ze allemaal.
Mijn test was in elk geval geslaagd en ben en nu helemaal achter dat menig motorrijder niet verder kijkt of denkt dan zijn neus lang is.
Jammer is dat.

Ik vraag me ook altijd af waarom men wel of niet groet. Typisch dingetje onder de motorrijders. Ik groet alleen als ik je ken, en als ik je niet ken houd ik mn handjes lekker op het stuur. En met dit weer is het heerlijk om in jeans en een T-shirt te rijden. Niks aantrekken van die zeikerds ;)
 
Heb moeten lessen in dit soort weer in een geleend (veel te dik) zwart pak van de rijschool met mijn eigen zwarte helm.
Was nog voor bijzondere verrichtingen dus langzaam rijden en flinke inspanning omdat ik het niet/deels beheerste.

Nadien was mijn jeans echt zeiknat, alsof ik in het water was geflikkerd.
Toen gaf de instructeur aan dat ik de volgende keer de motorbroek niet aan hoefde te doen omdat hij dat onverantwoord vond.

Vanaf dat moment was ik eigenlijk al klaar met rijden in de hitte :+
 
Haha, heb ik een les gehad samen met een wat oudere man. Die klaagde na de les zo over de warmte, pooeeehhh....
Instructeur bekeek z'n jas... bleek de wintervoering nog in te zitten. Meneer had geen idee dat die er uit kon. _O-

Zoiets had ik laatst ook met 'n motorbroek die ik gekocht had. In de warmte gereden toen ik 'm net had, want ik wilde hem natuurlijk gelijk ff proberen. Ik weet zeker dat die kerel bij de winkel zei dat er geen wintervoering in zat, want ik zei zelf nog "Prima, want ik heb het toch niet snel koud".

Thuis uittrekken, en ja hoor. Zit er gewoon een uitritsbare voering in.

Nouja, ik vond 'm eigenlijk al prima met de voering, maar zonder is 'ie nog een stukje soepeler. *D
 
Vandaag het dagelijks stukkie ww, zomer(motor)jas aan en mijn dagelijkse motorbroek. Kwam er vandaag achter dat de wintervoering in de broek er nog in zat. Op het werk geen airco, overall aan, en lassen. Dus voor mij viel het allemaal wel mee met de warmte op de motor.

Ik weet niet wat het voor een gezeur de laatste tijd is; of te warm, of te koud, of te nat, of het waait...:X
 
Ben nu aan het werk in Berlijn. Morgen ong 300km rijden in doorwaaijas, kevlar jeans, doorwaaihandschoenen en motorgympen. Einde dag dus lekker warm. Gewoon vaart houden en veel binnendoor wegen pakken. Regelmatig drinken onderweg. Woensdag de laatste 750km ( ik rij graag een stukje om zodat ik ook leuk kan rijden). Laatste stukje wordt echt afzien. Ze verwachten hooguit 24graden in het westen van het land. _O-
Heb er zin in. Enige waar ik me zorgen om maak is zacht asfalt. Met name de bitumenstrookjes.
 
Je wilt niet weten hoeveel van deze euthanasieplegers ik tegenkom op de motor in Den Haag. Afgelopen weekend nog iemand op de A4 gezien op weg naar de levenseindekliniek volledig in stijl gekleed.....
Vandaag (vanmiddag) weer zo eentje. Goedkoop t-shirtje, korte shorts aan en gewoon van die afgetrapte sneakers. Ging me op afrit Spijkenisse/Geervliet/Hoogvliet voorbij toen ik op de A15 rolde richting de Botlek tunnel. Man, man, man, man, man wat een haast had ie. Als ie onderuit zou gaan had ie geen vel meer op zijn armen en benen. Snap niet dat er zulke randdebielen rondrijden op een motor en geen ene moer geven om hun eigen veiligheid. En nee, dat soort achterlijke gedrag heeft niks met de hitte van vandaag te maken want zo zie ik ze al een maand lang al rondrijden.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon zorgen dat je genoeg drinkt. Als je niet meer naar de wc moet ben je te laat.

Koelmeuk enz, allemaal niet nodig.

Aanvullende tip:
Hoe donkerder (lees: geeler) de urine met daarbij een 'sterke geur' des te meer je uitgedroogd raakt/bent.

Hoe lichter de urine (ofwel zo helder als water), hoe beter je gehydrateerd ben.

Een van de meest belangrijke herkennings punten.

Dus zorg dat je genoeg drinkt onderweg, dan is er weinig aan de hand.

Merk je dat de urine donkerder wordt, dan is een drankje als bv isostar, Aquarius een goede drank om te nemen.
En daarbij genoeg water..
 
Vandaag (vanmiddag) weer zo eentje. Goedkoop t-shirtje, korte shorts aan en gewoon van die afgetrapte sneakers. Ging me op afrit Spijkenisse/Geervliet/Hoogvliet voorbij toen ik op de A15 rolde richting de Botlek tunnel. Man, man, man, man, man wat een haast had ie. Als ie onderuit zou gaan had ie geen vel meer op zijn armen en benen. Snap niet dat er zulke randdebielen rindrijden op een motor en geen ene moer geven om hun eigen veiligheid. En nee, dat soort achterlijke gedrag heeft niks met de hitte van vandaag te maken want zo zie ik ze al een maand lang al rondrijden.

Als hij een duur t-shirt had was het dan wel oké :+
Ik wind me daar al niet meer over op
Bij een stoplicht krijgen ze nog een duim van me
Heb me wel voorgenomen als ik zo iemand zie liggen
Vraag ik ‘m wel of het pijn doet en of hij /zij al zelf gebeld heeft voor hulp
En mijn handen blijven in de motorbroek :Y
 
[...]
Bizar eigenlijk, want als het alleen maar ging om het feit dat ik in normale kleding op de motorfiets zat en daardoor dus geen handgroet/zwaai terugkreeg dan benne de meeste motorrijders behoorlijk bekrompen.

Zelf zwaai ik al 30 jaar naar elke motorrijder die ik tegenkom en of die persoon nou op een dikke motorfiets of motorscooters rijdt maakt mij echt geen ene biet uit.
Of ze nou helemaal in motorkleding zijn gestoken of erop zitten met korte broek en T-shirt boeit mij ook voor geen ene flikker.

Ik groet ook geen kortebroekrijders. Ik groet gelijkgestemden en dat zijn motorrijders (een ieder welk type motor) met een beetje verstandige kleding. Het is me potverdorie warm zat in dat leren pak, ga ik me niet nog wat extra inspannen om te zwaaien.
 
Blijft toch een apparte tak die motorrijders.
Afgelopen weekend eens een testje gedaan.
Zaterdag in volledig leren pak, motorlaarzen/ handschoenen en integraalhelm dagje wezen toeren.
Kreeg nagenoeg bij elke motorrijder die ik tegenkwam een vriendelijke groet/zwaai.

Op de zondag dat ritjes nog eens dunnetjes overgedaan op exact dezelfde motorfiets maar toen in zomer outfit:
Dus gewone sportschoenen die ik dagelijks draag, dunne zomerbroek, T-shirt met overhemd erover en die dan loshangend.
Helm potje op met transparante bril tegen de vliegen en zomerhandschoenen aan.
Nagenoeg geen ene tegemoetkomende motorrijder gaf mij een vriendelijke handgroet/zwaai.
Bizar eigenlijk, want als het alleen maar ging om het feit dat ik in normale kleding op de motorfiets zat en daardoor dus geen handgroet/zwaai terugkreeg dan benne de meeste motorrijders behoorlijk bekrompen.

Zelf zwaai ik al 30 jaar naar elke motorrijder die ik tegenkom en of die persoon nou op een dikke motorfiets of motorscooters rijdt maakt mij echt geen ene biet uit.
Of ze nou helemaal in motorkleding zijn gestoken of erop zitten met korte broek en T-shirt boeit mij ook voor geen ene flikker.
Ik groet ze allemaal.
Mijn test was in elk geval geslaagd en ben en nu helemaal achter dat menig motorrijder niet verder kijkt of denkt dan zijn neus lang is.
Jammer is dat.
Ik zie het als twee problemen:
1) Het is levensgevaarlijk en ik demotiveer iedereen die ik persoonlijk ken op die manier op de motor te stappen
2) Het is nadelig voor het imago van motorrijders, dat ze met een beetje mooi weer direct gemak boven veiligheid kiezen

Punt 1 is het probleem van de bestuurder, maar wat kost het allemaal om iemand naderhand op te knappen? Dat is eenieders verzekeringsgeld dus collectief heb je er indirect alsnog last van. Denk je dat je met jouw eigen risico van een jaar dat wel geregeld hebt? Nee, de ambulancerit is al bijna zo hoog zonder een enkele behandeling of al voordat er een dokter bij je komt kijken.

Punt 2 hebben we allemaal last van. Als dit de maatschappij te veel geld kost dan gaan er straks strikte regels rondom de rest van de kleding komen, zoals er nu voor helmen is. Wordt onze kleding dan duurder? Regiogebonden i.v.m. keurmerk?

Ik groet iedereen, alleen bij bepaalde motorscooters ben ik wat terughoudend want die groeten toch niet. Dan is het mij te veel moeite.

Ik dacht dat in elk geval vandaag er btw korting op de (of in elk geval een aantal) doorwaai jassen bij Motozoom is.

Ik heb trouwens van Rev'it de Ignition 2 jas. Erg fijn en met de regenliner (en eventueel de bodywarmer) is het ook nog te doen als het nog fris is, bijvoorbeeld in de ochtend of avond of het voorjaar. En dan die geperforeerde backprotector er in.

Ook fijn: een doorwaai broek. En als je dan ook nog van die zomer onderkleding hebt is het net alsof je in je nakie op de motor zit. Bovendien is die onderkleding handig als je alles weer uittrekt omdat de jas en broek niet gaan plakken aan je huid. Doorwaaihandschoenen zijn ook wel een must trouwens.
De aanbieding is tot 27-06. In de winkel enkel op vertoon van de nieuwsbrief maar daar heb ik mij voor uitgeschreven omdat het toch een onzin nieuwsbrief is. Online wordt de korting wel gewoon berekend. Even morgen in de winkel passen en dan online bestellen maar. Ik weet uit ervaring bij de zaak dat er niet al te veel maten/kleuren hangen. Komt wel goed. Bedankt voor de tip in ieder geval!
 
1404285


Denk dat dit het warmste is dat ik ooit op de motor heb gezeten. Ondanks dat vond ik het te doen, zolang je maar blijft rollen.
 
Toch heerlijk om lekker met tshirt te rijden? ik doe dat ook gewoon, 's ochtends naar het werk. Geen gedoe met motorpak en handschoenen. Veel te warm. Gadverdamme. Zie de noodzaak er niet van in eerlijk gezegd. En als ik ;s ochtends op m'n werk kom en de stalling binnen rij zie ik dat er velen met mij gewoon in lange/korte broek en tshirt komen. 's avonds zelfde principe, kantoor uit, en opstappen,

lekker weer op het oude vertrouwde fietsje terug naar huis :+O-)
 
op de motor altijd volledig pak aan :)
Echt onverantwoord om dat niet te doen, bovendien mag het niet van vrouw Agent47 :P
 
Een pak dat niet voor de hitte geschikt is dragen is ook niet echt verantwoord. Dat is de reden waarom de politie in Zuid-Frankrijk in hemdsmouwen rijdt. Voordat ze dat deden hadden ze veel éénzijdige ongelukken in de warme periode en toen ze toestemming kregen zonder motorjas te rijden nam het aantal ongelukken spectaculair af.

Alleen is het wel een beetje achterhaald omdat er tegenwoordig goed ventilerende motorkleding bestaat. En dat is met echt warm weer zelfs lekkerder dan in eeen tshirtje rijden omdat je een isolerend luchtlaagje in je jas krijgt.
 
En bescherming biedt tegen insecten. Ik had zondag bij het stilstaan 20 tot 30 dazen op mijn kleding. Ik was blij met mijn doorwaaijas en jeans omdat ze daar niet doorheen komen. Met alleen een shirtje was ik opgevreten door die kolere beesten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan