Te veel via-punten

7 jan 2012
127
166
ALMEN
Dag motorvrienden,
Ik had het plan om de route “In het spoor van Egbert Streuer” te gaan rijden. Op de site Motorroute ‘In de slipstream van Egbert Streuer’ | Drents Museum heb ik de route gedownload en daarna op mijn Garmin 600 gezet.
Toen begon het gedonder: de Garmin geeft aan: kan de route niet laden wegens te veel via-punten.
Inderdaad, op de computer de route opgezocht: het lijkt wel Koningsdag, het barst van de vlaggetjes!
Hoe los ik dit op, kan iemand me dat vertellen?
Groeten uut Almen,
Henk
 
Is dat het filmpje hoe van een route een track te maken? Dat is namelijk voor de meeste Garmin's het beste systeem. Wel herberekenen uitzetten!
 
Aangepast met Javawa RTWtool naar 50 punten
 

Bijlagen

  • EgbertStreuerNederlandsMeestSuccesvolleWegracecoureur_def (1)_rtw.gpx
    134,9 KB · Weergaven: 7
Zo te zien heeft de persoon die de route heeft "gemaakt" een track omgezet naar route met behoud van alle trackpunten. Resultaat is 1787 via-punten |(. Niet heel handig.
 
Dag allemaal,
Wat mooi dat er hier mensen zijn die de helpende hand toesteken. Dankjewel allen! Uiteindelijk bood de route die vespamarc hierboven publiceerde de oplossing voor het probleem. Nu nog even een geschikte dag afwachten en dan kan ik de ronde door het Drentse land gaan rijden. :):):)
 
Prima service van vespamarc!

Toch zou ik het niet op deze manier doen: in die gpx heb je namelijk rechte lijnen van punt naar punt; de route zal dus nog in het toestel omgerekend moeten worden. En dat zal onherroepelijk leiden tot enkele afwijkingen.

Nu hoeft dat niet erg te zijn, maar ik zou adviseren het anders te doen:

Ga uit van het oorspronkelijke routebestand. Dat is evident gebaseerd op een track maar als zodanig niet bruikbaar. Je kunt 'm echter met één druk op de knop converteren naar een daadwerkelijke track. En als je die gebruikt zal de route 1op1 gelijk blijven; bovendien kun je de routelijn blijvend op de kaart projecteren.

Zie De MrGPS-methode - voor routeuitwisseling — MrGPS , daar zie je precies hoe je converteert en exporteert en hoe je die gpx vervolgens importeert in je 660.
 
Die route is al herberekent in Basecamp en loopt 1:1 gelijk met de oorspronkelijke route. Dus geen rechte lijnen meer. Hij kan er zelf terug een spoor van maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan