te koop ABBA superbike stand

ZZRUUD1400

Rookie
13 aug 2018
3
0
Rijnmond
ik heb een abba superbike stand te koop geschikt voor BMW K1200 S&R/13 S&R en en de BMW RnineT ook zit de fitting kit erbij. ik doe deze stand weg voor 50 euro een stabielere stand voor je kostbare motor bestaat er niet.
K1200/13 & R nineT Stand
 
Laatst bewerkt:
Heb er inmiddels eentje gevonden. SUPER DING! Geweldig stabiel. Maaruuh... ZZRUUD1400, Wel even melden als hij al weg was of zo.....
 
Aha!! Ik had niet in de gaten dat er meerdere versies zijn. Dacht dat de Paddock Stand zelf universeel is en dat alleen de hulpstukken uitgewisseld moeten worden. Maar afijn, Ik ben inmiddels voorzien en er super blij mee. Werkt echt goed en je staat niet een tijd te pielen (als je eenmaal door hebt hoe het moet) onder je achterwiel. Deze Paddock Stand klem je op je motor terwijl hij nog op de zijstandaard staat. Dan zet je 'm rechtop (zijstandaard kan je inklappen) en met de lange staaf (uittrekbaar uit de Paddock Stand) behoef je niet al te veel kracht te zetten om 'm over het dode punt te trekken tot hij overgaat naar de steunpunten. Dan staat hij erg stabiel. Zelfs op een oneffen ondergrond (straatstenen). Probeer dat maar eens met een Paddock die moet kantelen op de fragiele wieltjes. Kan goed fout gaan omdat deze kan blijven haken achter de voegen van de stenen (tegels). Werkt alleen goed bij een gladde (betonnen of betegelde) vloer.
 
Je hebt in principe helemaal gelijk dat de basis altijd hetzelfde is.
Echter, op 1 uitzondering na is dat het geval. En dit is dus precies die uitzondering waarvoor ABBA een speciaal model maakt....
Maar veel plezier ermee. Ik herken jouw omschrijving van het gebruiksgemak.
 
Trouwens ik zag dat er ook een muursteun voor verkrijgbaar is. Erg makkelijk om zo deze paddock op te bergen. Maar deze is wel ERG prijzig zeg. 15 POND!! (excl. verz.k.) Ik ga deze steun dus zelf maken......
 

Bijlagen

  • 20170921_102817.jpg
    20170921_102817.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 37
Kwartiertje flansen en het is gelukt. Ik had nog een stripje liggen van Ikea (geen idee meer waarvan) en deze was precies wat ik nodig had. Het resultaat werk uitstekend. De ABBA Paddock Stand hangt nu keurig (op een plek die ik nog over had, n.l. de deur van m'n berging)
 

Bijlagen

  • IMG_20181221_144107.jpg
    IMG_20181221_144107.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 48
  • IMG_20181221_144048.jpg
    IMG_20181221_144048.jpg
    960,6 KB · Weergaven: 48
Trouwens ik zag dat er ook een muursteun voor verkrijgbaar is. Erg makkelijk om zo deze paddock op te bergen. Maar deze is wel ERG prijzig zeg. 15 POND!! (excl. verz.k.) Ik ga deze steun dus zelf maken......
Ik heb er dan dus ook nog nooit 1 verkocht, vrij simpel zelf goedkoper te maken.
Zo hebben ze wel meer delen waar ik mijn vraagtekens bij plaats. Dat gereedschapsbakje bijvoorbeeld.....
 
Aha!! Ik had niet in de gaten dat er meerdere versies zijn. Dacht dat de Paddock Stand zelf universeel is en dat alleen de hulpstukken uitgewisseld moeten worden. Maar afijn, Ik ben inmiddels voorzien en er super blij mee. Werkt echt goed en je staat niet een tijd te pielen (als je eenmaal door hebt hoe het moet) onder je achterwiel. Deze Paddock Stand klem je op je motor terwijl hij nog op de zijstandaard staat. Dan zet je 'm rechtop (zijstandaard kan je inklappen) en met de lange staaf (uittrekbaar uit de Paddock Stand) behoef je niet al te veel kracht te zetten om 'm over het dode punt te trekken tot hij overgaat naar de steunpunten. Dan staat hij erg stabiel. Zelfs op een oneffen ondergrond (straatstenen). Probeer dat maar eens met een Paddock die moet kantelen op de fragiele wieltjes. Kan goed fout gaan omdat deze kan blijven haken achter de voegen van de stenen (tegels). Werkt alleen goed bij een gladde (betonnen of betegelde) vloer.

Oefening baart kunst. Je kan prima op klinkers opbokken maar moet dan ook niet de wieltjes laten rollen maar gewoon overhevelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er dan dus ook nog nooit 1 verkocht, vrij simpel zelf goedkoper te maken.
Zo hebben ze wel meer delen waar ik mijn vraagtekens bij plaats. Dat gereedschapsbakje bijvoorbeeld.....
Inderdaad! Een overbodig onderdeel (en duur). Bovendien laat je de Paddock kantelen, kantelt dat ding mee....
 
Heeft hij dan een ZZR1400?Degene die hem aanbiedt die heet ZZRUUD1400 en biedt hem aan voor een BMW.
Dan heb ik dat waarschijnlijk door elkaar gehaald.
Maar de kans dat het past is zeer klein. Die lagere versie voor deze specifieke BMW's vormen nog geen 1% van de verkoop hiervan. Dus de kans dat het gaat passen is maar ongeveer 1% (wat niet wegneemt dat ik blijkbaar slecht opgelet heb...).
 
Dan heb ik dat waarschijnlijk door elkaar gehaald.
Maar de kans dat het past is zeer klein. Die lagere versie voor deze specifieke BMW's vormen nog geen 1% van de verkoop hiervan. Dus de kans dat het gaat passen is maar ongeveer 1% (wat niet wegneemt dat ik blijkbaar slecht opgelet heb...).

Werk je toevallig bij ASF Motorparts In Purmerend?
 
O sorry.....Pfff .......AFS dus!!

Als ik op Google zoek naar 'ABBA Paddock Stand', kom ik maar bitter weinig verkoopplekken in Nederland tegen. Ja AFS dus wel. Als enige? Lijkt me sterk. Ik begrijp niet dat er wat meer reclame voor gemaakt wordt. Echt een goed product!!

ABBA Superbike Stand
 
Ik heb al jaren een Abba stand ,eerst voor mijn ZX 9R ,En nu heb ik de adapters aangepast voor mijn ZRX ,Adapters aanpassen was een vrij eenvoudig klusje.
ik vind het een perfect ding !
 
Als iemand nog dit accessoir voor de Abba paddock stand heeft liggen, hou ik me aanbevolen.....
 

Bijlagen

  • frontliftarm4-368x276.jpg
    frontliftarm4-368x276.jpg
    11,3 KB · Weergaven: 12
Als iemand nog dit accessoir voor de Abba paddock stand heeft liggen, hou ik me aanbevolen.....

Een beetje onnodige acc . vind ik ,hij staat redelijk in balans het gewicht voor is zo weinig dat ik er ff een potkrikje onder zet ,bij de zx 9 een paar blokken hout onder de kuip :t
 
Een beetje onnodige acc . vind ik ,hij staat redelijk in balans het gewicht voor is zo weinig dat ik er ff een potkrikje onder zet ,bij de zx 9 een paar blokken hout onder de kuip :t
Ja dat kan natuurlijk, maar als iemand 'm heeft liggen en er niets mee doet.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan