Takkoni demper

marcooo22

MF veteraan
14 dec 2010
1.764
0
Zuidland
Morgenn,

Gister op pad geweest met jongen die takkoni demper op ze cbr600rr heeft zitten
Maakte echt onwijs gaaf geluid
Nou had ik nog nooit van het merk gehoord
Zijn er hier die ervaring hebben met dit merk? Aan te raden?
 
Ik heb er sinds een paar maanden 1 onder mijn GS500 hangen. Alles om de pijp te monteren zat erbij en het ziet er goed uit. Klinkt zoals je zegt ook erg lekker.

Voor die 240 euro hoef je het zeker niet te laten :P. (voor de 600RR blijkbaar 300 euro. mega-moto.nl )
 
die jongen zei het gister ook al, prijzen zijn erg leuk vergeleken met de bekende merken uitlaten
 
Helaas geen E-keur zie ik

Misschien Leo Vince een idee? Die zijn ook tussen de 200-300 als het goed is, en hebben wel een E-keur.
 
Heb er eentje op mijn oude Blade gehad, ook bij Optitune gekocht. Mooi ding, netjes afgewerkt. Geluid vond ik niet superhard, ook niet zonder DB Killer. Zeer nette demper, zeker voor dat geld.

Filmpie:
 
Laatst bewerkt:
Zit toevallig ook al een paar dagen te zoeken naar ervaringen met takkoni dempers, tot nog toe alleen maar positieve reacties gevonden :). Een probleempje voor mij, de motor is 2 weken terug op de testbank afgesteld, en ben bang dat hij met een nieuwe demper opnieuw afgesteld moet worden.
 
Zijn wel E-gekeurd... dat E-gepr. is duits voor E-Keur _O- :Y Ik heb hem mogen horen onder een Honda CBR 600 FS en dat klinkt heel behoorlijk *D Vind het geluid echt lekker! Mss dat ik hem ook wel ga halen onder mn 954 RR :)
 
Zijn wel E-gekeurd... dat E-gepr. is duits voor E-Keur _O- :Y Ik heb hem mogen horen onder een Honda CBR 600 FS en dat klinkt heel behoorlijk *D Vind het geluid echt lekker! Mss dat ik hem ook wel ga halen onder mn 954 RR :)

oh sorry, ik las op de link van
Ik heb er sinds een paar maanden 1 onder mijn GS500 hangen. Alles om de pijp te monteren zat erbij en het ziet er goed uit. Klinkt zoals je zegt ook erg lekker.

Voor die 240 euro hoef je het zeker niet te laten :P. (voor de 600RR blijkbaar 300 euro. mega-moto.nl )

dat er geen E-keur op zat, zal wel in orde zijn dan ;)
 
Heb er eentje op mijn oude Blade gehad, ook bij Optitune gekocht. Mooi ding, netjes afgewerkt. Geluid vond ik niet superhard, ook niet zonder DB Killer. Zeer nette demper, zeker voor dat geld.

Filmpie:

Okee.
Ik ben al tijd aan het rondneuzen naar uitlaatjes, vind wel gaaf als ik uitlaat eronder heb zitten en van grote afstand al te horen ben( zonder db erin)
Iemand welk merk/uitlaat maakt goed geluid rij een cbr600rr 07
 
Dat is op zich raar want bij mij zit er wel een E-keur op. Is wel voor een GS 500 maar denk niet dat dat nou zoveel uit maakt :?.
Kan goed dat het verschilt per model, maar ik weet echt niks van dit merk af en lees het alleen maar op van de site dus ik kan het goed mis hebben :+

Als TS zekerheid wilt kan hij ook nog altijd even de site van Takkoni zelf raadplegen, ik neem aan dat het daar wel op staat.
 
Zit toevallig ook al een paar dagen te zoeken naar ervaringen met takkoni dempers, tot nog toe alleen maar positieve reacties gevonden :). Een probleempje voor mij, de motor is 2 weken terug op de testbank afgesteld, en ben bang dat hij met een nieuwe demper opnieuw afgesteld moet worden.

Hoeft niet maar is wel beter aangezien een motor met een sportuitlaat bijna altijd te arm staat. Kan op de lange duur wel schade geven zeker als je motor al met gewone uitlaat te arm staat. Nieuwere motoren staan vaak te arm i.v.m. emissie eisen. Daarbij zou ik het risico niet nemen en gewoon weer af laten stellen( moet meestal wel lukken voor rond de 100 euro incl. run)
 
Ik heb deze demper gehoord op een CBR 600 F zonder db-killer, en 't geluid vond ik erg lekker!

Heb zelf zo'n jaar geleden rondgekeken naar takkoni dempers en toen vond ik veel positieve verhalen, maar wel vaak dat de bevestiging van de db-killer niet heel erg stevig was, waardoor mensen hun db-killer verloren.

Misschien goed om de bevestiging goed te checken als je evt. de db-killer erin zet.
 
Okee.
Ik ben al tijd aan het rondneuzen naar uitlaatjes, vind wel gaaf als ik uitlaat eronder heb zitten en van grote afstand al te horen ben( zonder db erin)
Iemand welk merk/uitlaat maakt goed geluid rij een cbr600rr 07


ff de grootste mailen zou ik zeggen (is nog met MF korting ook)
 
Onder de Bandit van mijn vrouwtje zit ook een Takkoni.
Leuk geluidje en qua looks ook zeker niet verkeerd.

Bevestiging DB-Killer is idd drama, heb al eens een DB-Killer zien vliegen tijdens het rijden, en vervolgens uit de goot opgepikt
 
Nog nooit van gehoord... Hopelijk is dit niet zo'n merk wat bij vergelijkingstesten straks -10 pk geeft. Zoals Motad en Giannelli is het verleden wel eens hadden...
Oftewel, iemand al verschillen gemeten in vermogen?
 
Boutjes overigens goed vastdraaien, gister tijdens een toerrit is een vriendin alle drie de boutjes verloren ;) :P Klonk nog leuker })
 
Ik heb ook een takkoni uitlaat op mijn bandit 1200.
Perfecte afwerking, mooi geluid en heel heel betaalbaar en een db killert en E keur dus geen gedram in deutschland.

Gekocht bij megamoto :] :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan