't Genootschap voor de Brikken Toerhistorie

Oma!!

Zeg, de obobkkr3 is al weer lang geleden.

Het is koud, dus weer eens tijd? :]
 
Net door een linkie dit topic ondekt :+
Even wat OBT's doorgeworsteld - mooie historie :Y
Heb er wel verscheidene gezien die ik meegedaan heb maar er niet op st - gewoon om het feit dat ik dan pas op het laatst besloot toch maar te gaan _O-
 
Net door een linkie dit topic ondekt :+
Even wat OBT's doorgeworsteld - mooie historie :Y
Heb er wel verscheidene gezien die ik meegedaan heb maar er niet op st - gewoon om het feit dat ik dan pas op het laatst besloot toch maar te gaan _O-

Jammer, dat ik je gemist heb, terwijl ik zo mijn best heb gedaan, toen, .......maar nu ben je helemaal in beeld, lekker landmarken! ;) :W
 
Laatst bewerkt:
Ting,

heb even voor mijzelf de OBT's doorgenomen
en kom tot het volgende voor mijn persoon:

1e - OBT nr 8 met de V65 1985
2e - OBT nr 11 met de V65 1985
3e - OBT nr 12 met de V65 1985
4e - OBT nr 14 met de V65 1985

5e - OBT nr 21 met de VF750C 1995
6e - OBT nr 23 met de VF750C 1995
7e - OBT nr 24 met de VF750C 1995

8e - OBT de verrassingsedite van @nne met de VF750C 1995

Dus dat wordt weer bijwerken dit topic.
(Heerlijk leesvoer, Jack)

Wim :W
 
Actualiteit is hier de laatste tijd ver te zoeken maar ik kan voor de statistiek niet onvermeld laten dat er voor het jaar 2010 zeer waarschijnlijk maar een enkele OBT te verrijden staat.

ootje in "OBT, de eerste van 2010 :$"

Een eerder initiatief, een zomerrit in OBTstijl is uitgesteld zonder nadere datum te vermelden.
 
Oi, oi, 'k zie nu pas dat OBT 18 in Drenthe de eerste rit is waarvan geen deelnemerslijstje is opgenomen :/
es ff kijken of ik daar in de komende dagen iets aan kan doen :)
 
Oi, oi, 'k zie nu pas dat OBT 18 in Drenthe de eerste rit is waarvan geen deelnemerslijstje is opgenomen :/
es ff kijken of ik daar in de komende dagen iets aan kan doen :)

Daar heb ik nog wel weer wat stukjes van geprobeerd op te zoeken van het weekend, was een erg mooie rit toen (en ik ben niet zo heel vaak in die buurt)
 
Oi, oi, 'k zie nu pas dat OBT 18 in Drenthe de eerste rit is waarvan geen deelnemerslijstje is opgenomen :/
es ff kijken of ik daar in de komende dagen iets aan kan doen :)

Dan doe ik mijn best er nog wat van te archieveren hier. Kennelijk toch wel leuk, zo'n stoffig topic. En wie herinnert zich Drenthe niet. Toptoer toen! Vreselijk nieuwe blokkenband achter had ik snel gekocht toen, goed voor de blubber, ramp op de weg, sleet ook als een tierelier!

:W

Een begin is er, nu nog de feiten, wie waren er nu echt bij? eens kijken of ik met wat enthoiusiasme en hulp de OBTjaren tot op heden kan vervolmaken. Daar waar er nog altijd initiatieven worden genomen om brikkentoeren te rijden moet dat toch vermeld worden in dit naslagwerk. _O-
 
Laatst bewerkt:
BRIKKENTOERHISTORIE 2007

OBT 18 op zondag 18 maart 2007 de Barre Ouwe Brikken Hunebedden Toer

Foto=YHUDM4HK



Een rondje om Assen over bolle klinkerwegen, een paar kilometers kinderkopjes en hier en daar een stukje onverhard, langs hunebedden en tumulusvelden, door brinkdorpen, beekdalen, heidevelden, veengebieden en (oer-)bossen, langs houtwallen, zandverstuivingen, pingoruïnes, vennen en vervenings-kanalen, over essen, zandruggen en dal-gronden, kortom een rondje midden-Drenthe (en een hoekje Friesland).

De initiatiefnemer/toerleider was moturist, laatste vrouw en mede-route-uitzetster was girlR1100S (nu AdventureGirl), verder werkten mee: IKBENGEK, wyb en motormutsje.
Verreden volgens het Follow up systeem.
IKBENGEK maakte foto's en een film (die ik nog steeds graag eens zou willen zien).

Stops:
Mc Donalds Assen als vertrek- en eindpunt.
Lunch bij het Hunebed Centrum te Borger, fotogenieke locatie met veel aandacht voor Drenthe's prehistorie bij het grootste hunebed van Nederland.
Koffiestop bij Café Hulst in Appelscha, nog een historische locatie. Dit café heette ooit "de Zaal van Zwart" en het was in dit café dat de anarchistische leider Ferdinand Domela Nieuwenhuis tijdens het hongeroproer in 1893 de stakende veenarbeiders in een bevlogen toespraak een hart onder de riem stak. Nog jaarlijks wordt in Appelscha op de 'Camping tot Vrijheidsbezinning' een anarchistische happening gehouden: de Pinksterlanddagen.

De route:
1ste etappe: Assen - Borger 60km , 9 hunebedden (D...)
Assen -Tynaarlo - D6 - Zeegse - Oudemolen - Taarlo - D15 - Loon - Balloo - D17 - D18 - Rolde - Anderen - Gasteren - Anloo - Eext - D13 - D14 - D19 - D20 - Drouwen - D27 - Borger

2de etappe: Borger - Appelscha 71km, 7 hunebedden
Borger - D25 - D24 - D23 - D22 - D21 - Drouwen - D20 - D19 - Grolloo - Schoonloo - Elp (tankstop) - Orvelte - Westerbork - Holthe - Smalbroek - Lheebroek - Leggeloo - Dieverbrug - Hoogersmilde - Oude Willem - Appelscha

3de etappe: Appelscha - Assen 31km, 1 hunebed
Appelscha - door het Fochtelooërveen - Veenhuizen - Westervelde - D2 - door de Norgerhout - Norg - Peest - Zeijen - Rhee - Assen

totaal 162km

De omstandigheden:
De weersvoorspellingen waren beroerd: kou, stormwind, regen en sneeuw, maar door geplande werkzaamheden aan de Drentse wegen was uitstel eigenlijk niet mogelijk. Zo hadden we voor die ene dag speciale toestemming van de provincie om een tunneltje te gebruiken dat eigenlijk wegens verzakking gesloten was voor alle motorverkeer, na het weekend zou het geheel worden gesloten voor groot onderhoud. Jammer genoeg zijn velen vanwege het weer afgehaakt, de rit zelf is vrijwel droog en zelfs met zonneschijn verreden, alleen tijdens de laatste etappe waren er enkele hagel/sneeuw buien. Wèl hebben de dappere deelnemers uit het zuiden en westen zowel op de heen- als op de terugreis nogal wat van het weer te verduren gehad. Ratman1 kreeg tijdens de laatste etappe pech, maar kon de rit op halve kracht toch uitrijden, Kleintje_b bleef tijdens de thuisreis staan, maar werd door medebrikkers geholpen, zij moest helaas de thuisreis per openbaar vervoer voltooien.

Wie reden er uiteindelijk allemaal mee en met welke motoren? Door de vele last minute afzeggingen ben ik het een beetje kwijt, wie helpt een handje? Van de vet-vermelde mensen weet ik zeker dat ze mee reden, hoe zit het met de rest?

moturist - op Moto Guzzi V7 850 California bj. 1971
Motormug – liftte mee met Billy the Kid
Tingting - op zijn Beemertje
Billy the kid
roestendoenze
JooGhum
girlR1100S
The Nighthawk
Yammie69
MatthiasD
Fozzie
suzi1500
IKBENGEK - ree mee als tourfotograaf
kleintje_b - Madura 700
Gais
ratman1 - Guzzi op 3 wielen
BigBouko
halflive - BMW
Brennel
CB400F - met verse beemer
Sjaap - op Guzzi
Neonlampje
Deepspace
Bakfiets
Der Haas

Bloem - zag zich niet zitten
bierelier - zei af
mcvdmvs - zei af
JohnK6 - zei af
Dropje73 - zei af
Black Kiwi - zei af
Oude Brikker - zei af (zondag om 04:57u)
Kalimero - zei af (om 07:00)
WimV65 (wimis on) - zei af (7:17)
Henkes - meldde zich af (7:41)
NitroMax - meldde af (7:48)
Bachus - meldde af (7:56)
dwaal - meldde af (8:06)
crazy eelke - meldde af (9:03)
Dirk130 - meldde af (9:31)
nocturna - melde af per SMS aan IKBENGEK
hondafour - meldde af (9:49)

drsRob - haakte af bij Staphorst
@nne - haakte ook af bij Staphorst

magnamaniac - meldde af (11:10)
JJ@ - meldde af (11:59)

Second Identity - baalde om 13:47 dat-ie nie meeree

Faithy - meldde na afloop dat ze vergat zich af te melden

en hoe zit het met:

Niels - ???
Hooligan ?
Rat&Mouse - ???
papearjo ?
Ted – ????
TripleXS - ????
magnamaniac ?
BikerBeertje - ?
Fully - ?
Motor Lies - ?
bouke - ?
ksborg - ?
zoka - ????
Paul851 - ????
VF.K...R - ?
vermoeide brikker - ?
Viccie - ???
Second Identity ????

full
 
Laatst bewerkt:
De omstandigheden:
Wèl hebben de dappere deelnemers uit het zuiden en westen zowel op de heen- als op de terugreis nogal wat van het weer te verduren gehad.

:Y Nogal...

Engste snelweg ritje volgens mij dat ik ooit heb mee gemaakt. Heel slecht zicht (alles nat door de harde regen en wind) en 'n haperende motor door de regen en door de zijdelingse windvlagen alle kanten op gezwiept. :]
 
Ik ben idd met drsrob ergens bij Staphorst afgehaakt, nadat ik de hele breedte van de A28 gezien had.....
vond het al zo dapper dat ik zo ver was gekomen
ik heb nog ergens foto's van de afpreekplek langs de A28 tussen Nijkerk en Harderwijk- ziet er nat uit
 
Laatst bewerkt:
Ik ben idd met drsrob ergens bij Staphorst afgehaakt, nadat ik de hele breedte van de A28 gezien had.....
vond het al zo dapper dat ik zo ver was gekomen
ik heb nog ergens foto's van de afpreekplek langs de A28 tussen Nijkerk en Harderwijk- ziet er nat uit

Dat herinner ik mij nog en de verbazing alom! _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan