't Genootschap voor de Brikken Toerhistorie

@ Roestendoenze,
Kijk ik niet goed of mis ik het topic met de inschrijving voor OBT 1 & 2?
Wil, kan je er iets over noteren voor 't Genootschap!
Het eerste obt1 topic (gestart door Ralfie geloof ik) is verloren gegaan toen M-F destijds een totale crash had. Ik geloof dat er toen enkele maanden aan topics verloren is gegaan. :o Ook het eerste gebruik van het woordje 'brik' als standaard term voor onze ouwe fietsjes, zat in die periode. :P

verder heb ik 't toegevoegd in m'n lijstje hierboven :)
 
Laatst bewerkt:
1. BRIKKENTOERHISTORIE 2006
Niets is zo gemakkelijk als de recente historie om te beginnen, het afgelopen weekeinde!

Op 26 en 27 augustus 2006 is de OBT XXL, totaal 140 km verreden tijdens het Oude Brikkers Weekeinde (OBW) in de Eifel, Duitsland........

Fozzie deed mee op de Honda CX500 uit 1978. :W

Was trouwens ook al van de partij bij de eerste OBT als introducee van RDZ. 8-)

En nog enkele daarna tot ik een motorongelukje had ;(
heb daarna niet meer meegedaan tot afgelopen OBT XXL.
 
Fozzie deed mee op de Honda CX500 uit 1978. :W

Was trouwens ook al van de partij bij de eerste OBT als introducee van RDZ. 8-)

En nog enkele daarna tot ik een motorongelukje had ;(
heb daarna niet meer meegedaan tot afgelopen OBT XXL.

Kijk, nu ik weet op welke motor jij rijdt, weet ik ook wie Fozzie is.
Je hebt nog een piccie tegoed waarop je in de tent zit. Helaas wel veel tent en weinig Fozzie. Dus krijg je gelijk, het is niet geplaatst. Sorry.

Heb je de OBT 1 ook op de Honda CX500 '78 gereden? :}

Ik lees het graag.

CU
 
:} :} :} :}

't Genootschap heeft de hand weten te leggen op deze klassieke openingszin voor de OBT 1. Gemakshalve gaan wij ervan uit dat we hem aan de Roestendoenze kunnen toeschrijven.

full
 
nr. BRIKKENTOERHISTORIE

Op 18-09-2005 is de Oude Brikken Dijken Tocht kortweg OBDT verreden.

Totaal aantal kilometers:
In de omgeving van:
Initiatiefnemer/toerleider/Topicstarter: magnamaniac
Laatste man:
Volgens systeem: Follow up
Horeca/stops:
Bijzonderheden:

De ……. deelnemers waren:

Billy the kid………… Suzuki GS650-GT uit 1982

Overige deelnemers worden zsm uitgewerkt


Een reactie van de deelnemers met de ontbrekende info over merk, types en bouwjaren wordt op prijs gesteld met de excuses dat ik het niet scherp heb!
omgeving: maasdijken tussen mook en Lith
lengte: Ik geloof ca 100Km
Laatste man: Wim V65 op een Honda VF1100C
horecastop: Hertoghjan van brabant in Lith
Bijzonderheden: The Wanderer heeft 5 maten meegenomen, waaronder een eigenbouw, zij zijn helaas na driekwart tocht achtergebleven wegens een electrisch probleem.
moest vanwege extreem olieverbruik al voor aanvang opgeven.
overige deelnemers: magnamaniac & Biker Beertje natuurlijk
- WimV65--VF1100C
- Cadcatz--NTV650
- sideburns
- On the road again
- roestendoenze--CB400F
- Nohome
- chopchop
- Dirk130
- Rat&Mouse
- Kruimel--RF600
- bierelier--GTR1000
- hondafour
- DrsRob
- The Wanderer met 5 extra
- suzukiboy
- Helje--CB750F
- Blitsie
- Stan de brikman--CB900F2
- Lucky Luc
- kleintje_b
- dolfijneflipper
- Billy the kid
- Henke
- Schetterbekkie--NTV650
 
Laatst bewerkt:
wat extra info voor 6 maart: OBOBKKR3 (OuweBrikkeOostBrabantkouweklauw
lengte: geen idee meer, aangezien van de geplande route is afgeweken.
laatste man: niemand, de rit is in groepsverband gereden vanwege de kleine groep.
horecastop: bij MagnaManiac en BikerBeertje thuis een heerlijke grote pan erwtensoep.
Bijzonderheden: De rit is 2x verreden, 1e maal op 27-02-2005. de rit was in principe afgelast ivm slechte weersverwachtingen, Enkele Die-hards waren wel op komen dagen bij het startpunt. Daar is ter plekke besloten de rit aangepast te rijden.
De 2e maal is de rit verreden op 06-03-2005, verder geen bijzonderheden hierbij.
 
ijzonderheden van OBT 1 ,
start: McDonald Barneveld
volgsysteem : geen :) oftewel volg die kale op zijn grijze CB Sevenfifty :+
ritlengte : uit mijn hoofd zo'n 120 -130 km
de route :( ook ff uit mijn hoofd)

barneveld-de glind-scherpenzeel-woudenberg-maarsbergen- tussenstop in het bos vlak voor leersum gevuldekoek en fris als tractatie van biere omdat ie bijna jarig is *O* -amerongen-eck&wiel-tielbij echteld de rivierdijk op-ochten,alwaar de grote terrasstop werd gehouden- rhenen-daar zijn nitromax en diverse volgelingen :+ afgehaakt ivm andere afspraken-veenendaal-ede-barneveld.

pontje bij amerongen : tig motorrijders met triker voorop naderen de pont de regelneef aldaar doet een poging om triker tegen te houden maar staakt zijn poging als er een colonne rokende en stampende brikken de pont overvalt en vult :)


dat was 'm wel geloof ik O-)




Tschüss
 
Mijn eerste OBT was de OBT5.

Ik reed bij elke OBT waar ik bij was op een Yamaha XJ550 uit 1981 (die ik ooit nieuw gekocht heb).
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste OBT was nr 5, in 2003.
De 2e was OBT nr 7 in 2004, hier reed mijn oudste zoon mee als passagier.
Mijn brik: een ouwe Honda Bol d'Or CB900F, eigenlijk meer een soort van Ratbike alleen niet matzwart ;)

edit: bwj 1979
 
Laatst bewerkt:
@ Alle reagerende Brikkers en zeker die van 't eerste uur, thanks, thanks and thanks again! We gaan het uitwerken voor de statistiek. Jullie lezen mee, vullen aan en corrigeren zo nodig! Dubbelingen zijn niet te vermijden bij de het uitkristalliseren van dit topic.

Nu al lijkt het moeilijk om tot de wortel te geraken van het fenomeen OBT. Zal het concrete antwoord uitblijven als het gaat om het eerste gebruik van de term 'BRIK' in dit verband.

Is er onduidelijkheid door de grote computercrash over wie de eerste topicstarter/initiator was of is het een kwestie van bescheidenheid om die eer op te eisen? Misschien maakt het ook niets uit omdat het ook hier de motormagie tussen liefhebbers betreft!

:W
 
[me]@nne heeft maar 2 tochtjes meegedaan zo blijkt bij nadere beschouwing
[/me]

- OBT 9 Fryslan Boppe, op de XV 535 uit 1992
- KauheKlauweRit 2005/2006, achterop bij DrsRob

Waarschijnlijk veel vaker aangemeld, en niet mee kunnen gaan om wat voor reden dan ook......
 
[me]@nne heeft maar 2 tochtjes meegedaan zo blijkt bij nadere beschouwing
[/me]

- OBT 9 Fryslan Boppe, op de XV 535 uit 1992
- KauheKlauweRit 2005/2006, achterop bij DrsRob

Waarschijnlijk veel vaker aangemeld, en niet mee kunnen gaan om wat voor reden dan ook......

Evenzogoed bedankt voor de info, er wordt notitie van genomen! Eenmaal op een rijtje had ik dezelfde beleving, had ik niet meer...
Maar beter is je zegeningen te tellen en die Fryslan Boppe was de moeite waard, heb ik begrepen. Die mag van mij nog een keer voorbij komen en dan kom jij de volgende keer wel mee!
;) :W
 
FF gelezen...wist niet wat een OBT was O-)

Heb wel eens gehoord van een brikken stunt team...heb ze zelf nog nooit gezien :X

Meeste OBT's was ik op de Laverda 750S uit 1969

1 keer ? was ik op de Yamaha XJ900 uit 1985 en ook 1 keer was ik met de Ducati Monster S4 uit 2003 :P

Bij KKR 2005/06 was Britisch de aangewezen vrijwillige achterrijder :X
 
Laatst bewerkt:
Is dat met een oorkonde enzo :? :?

*O* *O* *O*

Oorkonde wordt op nader bekend te maken tijdstip [laat] en plaats [ver weg] overhandigd!
:+

Voor nu, in de herhaling;

't Genootschap is uwes uiterst erkentelijk voor de historische bijdrage en legt meteen vast dat uwes de allereerste gast is op dit topic, da's dus met lof!
full



:W
 
ik heb diverse obt's meegereden en de meesten met mijn cb 750k6 brik

daarna heb ik een 2 tal cb750k7 brikken gekocht en zover ik me kan indenken heb ik na die aankopen een 2 tal obt's meegereden

dus hoog nodig tijd dat ik me weer eens laat zien op een obt *D
 
Laatst bewerkt:
ik heb diverse obt's meegereden en de meesten met mijn cb 750k6 brik

daarna heb ik een 2 tal cb750k7 brikken gekocht en zover ik me kan indenken heb ik na die aankopen een 2 tal obt's meegereden

dus hoog nodig tijd dat ik me weer eens laat zien op een obt *D
alleen BBQs doen ken net :N



:+
 
ik heb diverse obt's meegereden en de meesten met mijn cb 750k6 brik

daarna heb ik een 2 tal cb750k7 brikken gekocht en zover ik me kan indenken heb ik na die aankopen een 2 tal obt's meegereden

dus hoog nodig tijd dat ik me weer eens laat zien op een obt *D

Let op, Historische connotatie!
Onderstaande tekst is integraal kopietje van het napraattopic OBT 1 met gelinkte bronvermelding. Door Ralfie op 03-06-2002 11:29
*



De verkiezingen:

Kleinste brik: Kawasaki Z250 van Rommelrijder (250 cc)
Grootste brik: de V-Max van Nitromax (1300 cc) (of heeft het kevertje van Triker er meer?)

Edit: ja dus, 1600 cc, maar wel voor drie wielen...

Brikste brik: de CB400 van roestendoenze, die ging toch wel heel erg kapot onderweg (succes met de reparatie!!!!)

oudste brik: de CB750K6 van JohnCB750K6 van 1976 (of bied er iemand meer??)

alweer roestendoenze, met 1975 als bouwjaar voor zijn CB400. RDZ is hard op weg om top-brikker te worden...

nieuwste brik: de Honda CB750 van Bierelier (2001)

Edit: wordt de V-Max van Niels, 1997!! (eigenlijk veel te nieuw voor een brik...)

Waar blijven die tukkers trouwens? Zijn ze nog niet thuis???


*Post van Ralfie in topic 'Het Grote Ouwebrikkentour Sterke verhalen en foto'


't Genootschap merkt de eervolle vermelding van van JohnK6 op! :W
 
Laatst bewerkt:
hoi mijn brik is een Yamaha xs 1100 uit 1979 amerikaanse import
model mid night speciaal

en met de obt5 heb ik mee gereden met mijn eerst motor
Honda 750 nighthawk (ook usa)

west friesland toer heb ik mee gereden met een Yamaha xj 600 diversion 1980

En de snert rit 2006 is verreden met een suzukie intruder 700 uit 1986 (ook een Usa)
dat was het een beetje uit de colletie van moi :Y
 
@ nighhawk

Nighhawk, 't Genootschap is uwes zeer erkentelijk, (voor de kwieke respons
;) en info staat op de lijst tot verwerking. Thnx, CU :W
 
[me]@nne heeft maar 2 tochtjes meegedaan zo blijkt bij nadere beschouwing
[/me]

- OBT 9 Fryslan Boppe, op de XV 535 uit 1992
- KauheKlauweRit 2005/2006, achterop bij DrsRob
Dat betekend dan dat ik bij de KKR (maart 2006) niet op de XJ, maar op de XJR1300 Diversion was.
Da's nog geen brik, maar wat niet is kan komen...
 
Laatst bewerkt:
Heb er maar 2 mee kunnen maken tot nu toe, 1x twente met de xj '83 en 1x naar noord holland ? maar toen hielt de xj er na 2 km mee op dus was ik met de fazer .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan