Synchroniseren , 1 cilinder doet vreemd

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Vandaag bezig geweest van synchroniseren van een 4 cilinder gS1000. (Suzuki)
Na veel gestoei doet cilinder 4 vreemd.
Ik heb cilinder 2&3 gelijk en Cilinder 1&4 ook gelijk , net even iets hoger volgens boekje, (2000RPM)
Maar zodra ik gas geef stijgt cilinder 4 veel hoger en zodra ik gas los laat gaat cilinder 4 veel dieper in de meter (carbtune)
Heb ook het gevoel dat deze ook de machine trager laat reageren. (vooral met gas los)
Spuiten van remmenreiniger op de inlaat spruitstuk en aansluiting vd sync op cilinder 4 geeft geen reactie.
Ik heb de pilot screws op 1 1/4 en de airscrews op 3/4 (volgens fabriek)
De machine loopt het 1ste 1/4 gashendel ook te mager lijkt het wat hij wil daar niet goed optrekken.

Ik doe het te weinig om te weten wat het is. een zoekfunctie geeft geen resultaat.
 
OK, had wat meer moeten vertellen:
Klepspeling gedaan.
Nieuwe bougie's , nieuwe doppen
Carbs waren leek het ons ultrasoon gereinigd, kanaaltjes gecontroleerd op doorstroming, zoook de sproeiers.
Bij Robert A. Barr nieuwe O-ringen gekocht en geplaatst (Carbs).
O-ring Inlaatspruitstuk niet vernieuwd omdat de kruiskoppen nogal vast zitten.
Ontsteking is van puntjes naar een GS1100GK type gegaan , zo 1tje met electronische vervroeging.
Pilot afstelling nog = Airscrew = eerste 1/4 nog niet gedaan.
Vlotter hoogte , nat gedaan = met slangetje op bowl -3 /-5 mm
 
Hoe kan 1&4 nou gelijk zijn maar daarna opeens alleen 4 anders?

Deze carbs hebben dus 4 individuele schroeven voor de vlinders? Anders is het altijd 1&2, 3&4 en daarna 1+2&3+4 met 3 stelschroeven
 
Hoe kan 1&4 nou gelijk zijn maar daarna opeens alleen 4 anders?

Deze carbs hebben dus 4 individuele schroeven voor de vlinders? Anders is het altijd 1&2, 3&4 en daarna 1+2&3+4 met 3 stelschroeven

Sterker nog deze carbs hebben geen vlinderkleppen maar alleen gasschuiven, deze zitten aan de bovenkant gekoppeld met een stang en je stelt ze per carb af met een schroef.
 
We hebben de JIS-kruiskop van de inlaat hose van Cilinder 4 met pijn en moeite los kunnen krijgen, de machine valt nu wel fatsoenlijk terug.
( Nog geen synchroon test gedaan)
Nu wel volgens fabriek, de pilot & air screw gedaan (had ze precies verkeerd om afgesteld)
Maar maar machine blijft backfire geven op 1 cilinder (3) en doet de eerste 1500-3000 rpm niet trekken
Ik ben bang dat de ander O-ringen van de inlaat ook slecht zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan