Suzuki V-Strom rijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog ff een MRA met spoiler besteld en dan is ie klaar. :Y

Dat dacht ik ook, maar steeds vind ik wel weer wat, om aan de Strom te hangen 8-)

Setje koffers bijvoorbeeld en misschien nog een led achterlicht, misschien Xenon of niet. En o ja....mijn BOS demper moet ik er ook nog een keer onderhangen O-)
 
385km? :? Kon de vorige eigenaar niet meer rijden na een ongelukje ofzo?
Want anders kan ik me niet voorstellen waarom je na zo weinig meters hem al weer verkoopt :N
Ha, hij was van een "genie" met veel centen en weinig tijd. Zijn hobby bestaat erin om elk jaar een 4tal NIEUWE motoren te kopen, daar wat mee te rijden en dan weer te verkopen. Hij wil ze waarschijnlijk allemaal es geprobeerd hebben.
Zijn verlies, mijn geluk!

Het onderwerp is een beetje stil, omdat veel mensen zowel hier als op het v-strom forum kijken....en tja, dan is het daar toch drukker, en reageer je sneller.
Das echt relatief hoor.
Ben ondertussen ook aanbeland bij het Vstrom.nl forum. (In feite actief op nu al 7 motor-fora)
Maar ik vind het MF net ietske beter, algemener veelzijdiger handiger en groter.
Het VStrom is gespecialiseerder, het MF is goed door zen veelzijdigheid.

Maar ik ben helemaal voor een actief topic hier hoor *O*

We blazen het leven in (proberen).

:W
 
Vandaag de 1000km gerond.
Verbruik: beschamend met 6.8 L/100 = 1: 14.7 ondanks rustige rijstijl vanwege inrijden.
Kheb vanmiddag geinformeerd bij een goede Suzuki Tuner met Dynobank. En die wist direct hoe laat het was. Fout afgesteld vanwege de euro normen.
Voor 80€ stelt ie hem af dat het verbruik met 20% daalt, en zodat het stotteren onder de 3500rpm verdwijnt (en het af en toe een slag overslaan ook).
Lijkt me een goede deal.

Dan nog op zoek naar
een andere ruit,
een tankzak-met-bruikbaar-kaartvak (quicklock dingens)
een ketting oiler
xenons (had er ook een op men div900, subliem in het donker)
en valbeugels. Wat gaat er allemaal stuk bij domweg laten omvallen? Bij men div900 enkel een knipperglaasje (lijmen) en het remhendel (10€). thats it.
 
Met valbeugels (van sw-motech/suzuki is hetzelfde) valt de schade geloof ik wel mee, meeste hebben alleen knipperlichtjes ofzo.
Zonder....tja, de kuip is niet onbreekbaar zeg maar.

Die afstelling moet ik zelf nog eens nakijken, want ik heb inderdaad het idee dat het niet 100% is.
Maar dat doe ik gewoon lekker zelf :) (kan m'n dealer ook niet op z'n kop krijgen)
Niet dat ik een dyno heb hoor, maar volgens mij is het gewoon de sync goed zetten en/of de secundaire kleppen stellen.
Overigens is de DL1000 zowiezo niet zo heel zuinig....

Als oiler kan ik (nog steeds) scottoiler aanraden, al is een pro-oiler ook goed natuurlijk (osco is niet slecht, maar is nog steeds handmatig....en dat vergeet ik, aangezien ik van een cardanfiets afkom)

Xenon ben ik geen fan van, en naar mijn eigen bescheiden mening geeft de Strom uit zichzelf al meer als genoeg licht....maar goed, ik ben m'n NTV gewend....en die geeft ook genoeg licht (met een blue-vision lampje)
 
Die afstelling moet ik zelf nog eens nakijken, want ik heb inderdaad het idee dat het niet 100% is.
Maar dat doe ik gewoon lekker zelf :) (kan m'n dealer ook niet op z'n kop krijgen)
Niet dat ik een dyno heb hoor, maar volgens mij is het gewoon de sync goed zetten en/of de secundaire kleppen stellen.
Nope, gaat niet lukken, je moet de totale mapping in de ECU aanpassen en daarvoor heb je echt een stukje meer gereedschap nodig. Juiste connector plus de software.
 
:^
Dacht ik ook. Syncen is een ding, maar de ecu remappen, ergo injectie afstellen, is toch een karwei dat via meetapparatuur en computerafstelling hoort te gebeuren.
Ecu's kun je niet zoals carbs afstellen op het 'gevoel'.

Verbruik? Mjaa ... 1:14.7 rustig gereden. Dat wordt dan zo een 1:12 bij wat beter doorrijden?
Das teleurstellend. Verdorie, mijn div900 deed voor toch 35kilo zwaarder maar 1:18a1:22 .

Iemand ervaring met een powercomander erop? Niet voor de power, maar wel voor de zuivere afstelling?

Xenon?
Mjaa ik rij woonwerk winterzomer en daar gaat een groot deel van over onverlichte weggetjes. Een xenon apprecieer je dan wel (goe afstellen dat niemand verblind raakt).
Maar meschien zijn de 2 koplampen van de Vstrom wel voldoende. we'll see.
 
Ecu remappen moet idd met een apparaat gebeuren. Op het TL1000 forum deden ze het bij diverse bedrijven als Ten Kate of zo. Voor een tientje of 6 kende je je eigen fiets niet weer.
 
Vandaag MRA Vario binnengekregen, morgen maar 's kijken hoe dat bevalt. :Y
 
^^
Ben benieuwd.
Ik ben 1m87, en vind het originele scherm van de DL1000 maar zozo.
In laagste stand is ie voldoende bij 120km, maar turbulentie tussen 80&100
In hoogste stand is ie goed tot 100, maar teveel turbulentie aan 120.
Middenstand is nergens goed voor.
Ik zoek een scherm dat turbulentie vrij is tot 120km/u, en waarbij je bij wijze van spreken aan 60km/u een peuk achter kan roken ...
 
Zonet ff stukkie gereden. Ik had er nog iets meer van verwacht maar de hevige turbulentie ben ik nu wel kwijt. Het was bij mij zo erg met de originele ruit dat mijn bril bijna van mijn neus fl*kkerde. Ik heb nu wat windgeruis, maar mijn Arai is ook niet een van de stilste. Ga nog 's rijden met een Shoei die ik ook heb liggen.
 
Onlangs al even hier gepost, maar vanaf dinsdag zullen jullie me hier vaker tegen komen...
Heb namelijk een Suzuki V-strom 650 uit 2004 gekocht!

Zal me even kort voorstellen:
Frank, 21 jaar jong woonachtig in Zwolle.
Rij 25.000km per jaar aan woon/werk kilometers en natuurlijk ook voor de fun op een mooie zondag.

:W
 
Onlangs al even hier gepost, maar vanaf dinsdag zullen jullie me hier vaker tegen komen...
Heb namelijk een Suzuki V-strom 650 uit 2004 gekocht!

Zal me even kort voorstellen:
Frank, 21 jaar jong woonachtig in Zwolle.
Rij 25.000km per jaar aan woon/werk kilometers en natuurlijk ook voor de fun op een mooie zondag.

:W

Gefeliciteerd!
Ga er van genieten zou ik zeggen :+
 
Zo.....eergisteren even een grindpad mee gepakt in het donker....dat is nog best wennen als je niets gewend bent :/
Hebben ze niet ergens een oefenterrein ofzo? Vind het zo zonde om alleen op het verharde te blijven met een strom...
 
ik ben nog steeds bezig met inrijden van de strom en de eerste 312km heeft hij 1 op 23 gereden dus 1 op 14 is erg duur
misschien rijdt hij duurder wanneer ingereden maar dat zien we dan wel

grt bert
 
^^
Lap ... 1:23
Ikke ben eraan voor de moeite: 1:15 bij 4e tankbeurt.
Inrijden net achter de rug.
Injectie afstellen is voor een dezer ... de soez techneut -lees: race specialist (hiephiep, kheb er een gevonden)- wist precies wat het probleem is, en gaat dat es piekfijn regelen voor mij ... kben benieuwd.
 
Bij deze dan de beloofde pics...

[edit] zal met mooi weer wat leukere foto's schieten [/edit]

GroteFoto-GFBMHEFE.jpg


GroteFoto-MZ64TRYY.jpg


GroteFoto-IQ47BNTH.jpg


Foto-IAILEZAN.jpg


Vrijdag komt het schip met alle accesoires binnen, dus dan krijgt hij weer een make-over *D

:W
 
De goeie ouwe IJssel. Mooie foto's hoor.

Even een andere vraag. Mijn koppeling rammelt nog al. Als ik de handle in knijp is het vrijwel verdwenen. Nu weet ik wel dat dat eigenlijk niet zoveel problemen kan opleven maar zijn er meer 650 blokken die dit kennen? Die van mij heeft nog geen 4k gelopen dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.
 
De goeie ouwe IJssel. Mooie foto's hoor.

Even een andere vraag. Mijn koppeling rammelt nog al. Als ik de handle in knijp is het vrijwel verdwenen. Nu weet ik wel dat dat eigenlijk niet zoveel problemen kan opleven maar zijn er meer 650 blokken die dit kennen? Die van mij heeft nog geen 4k gelopen dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.

Had hetzelfde op mijn SV650S, dacht ook dat er teveel lawaai uit kwam maar schijnbaar is dat normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan