Suzuki srad 600 stinkt naar benzine

Marcel33

Rookie
19 aug 2018
9
0
Hallo beste mensen,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen ik ben Marcel ik ben 31 en kom uit ede ik rij nu sinds een tijdje een Suzuki Gsxr Srad 600 bouwjaar 1997 omgebouwd naar streetfighter door de vorige eigenaar. Nu heb ik 2 weken geleden een choke kabel erop laten zetten door de dealer en ik heb m daarna een week niet meer gebruikt nu wilde ik laatst een stuk gaan rijden trok de hoes ervan af en stonk erg naar benzine en starte ook niet hij gaf alleen een tik en meer niet weer de dealer gebeld nu zegt hij dat mijn vlotternaald blijft hangen? En dat ie volloopt met benzine. Ik wil graag zelf eraan gaan sleutelen om hem weer rijdend te krijgen nu is mijn vraag is dat te doen? En waar kan ik het best mee beginnen? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg
 
Ik denk dat hij gelijk heeft.

De oorzaak dat die vlotternaald blijft hangen kan al een vezel van een poetsdoekje zijn ofzo, stukje lak van de tank dat je met tanken erafstoot...

Hier onlangs 2 benzinestinkerds gerepareerd

1) Honda wartel van benzinekraan los
2) Yamaha pakking van pomp verouderd

Het kan dus van alles zijn

Eén drupje is genoeg voor een ongelofelijke stank (helemaal als ze in de huiskamer staan)

Kijk aan de buitenkant waar het nat of geel is, benzine laat een geel residu achter.

Dat hij met starten alleen een tik geeft kan betekenen dat er een cilinder volstaat met benzine. Krijg je weg door hem in zijn 5 te zetten en voor en achteruit te jutteren, of de bougies er uit te halen, maat dat geeft echt troep. Kan ook zijn dat de accu leeg is.

voor en achteruit jutteren heeft tot gevolg dat de benzine die evt op een zuiger staat door een klep heen weggedrukt wordt en niet een compressieslag mee hoeft te maken, dat gaat namelijk niet lukken
 
Laatst bewerkt:
Ok is het te doen om het zelf te repareren als leek zijnde? Ik wil t graag zelf doen omdat ik wat meer ervan wil weten van de motor niet als er wat aan mankeert meteen weg te hoeven brengen. Ja er werd mij wel verteld dat er een nieuwe benzine kraan op moest en dat inderdaad 1 van de cilinders vol kan staan omdat ie niet rond pompt en niet start.
 
Hey Marcel,

Om exact dezelfde reden heb ik me ooit aangemeld op dit forum.

Om een beetje een idee te krijgen wat je aan kunt treffen en in te schatten of je hier zelf aan wilt beginnen, zou je mijn "ietwat lang uitgevallen item" eens door kunnen lezen. Staan veel foto's bij voor de beeldvorming. Pak er gerust een schaaltje nootjes bij...

Gpz900r in de soep?

Groeten,
Wieger
 
Net toch nog even op onderzoek uitgeweest ik heb toch nog even naar het olie peil gekeken en kom tot de conclusie dat ik een fout heb gemaakt ik dacht dat mijn benzine naar de olie was gelopen maar het vulglaasje zit niet vol ik zie nog steeds een streep zeg maar😳 maar de cilinder zit wel vol denk ik want ik zie wat gelige kleur🤨
 
Als jij je motor naar de dealer brengt om een choke kabel te vervangen is het denk ik verstandiger om in dit geval je motor daar weer neer te zetten.
Met het probleem wat je nu lijkt te hebben kun je nogal wat onheil tegen komen. En kun je dingen erger beschadigen door iets fout aan te pakken.
 
Net toch nog even op onderzoek uitgeweest ik heb toch nog even naar het olie peil gekeken en kom tot de conclusie dat ik een fout heb gemaakt ik dacht dat mijn benzine naar de olie was gelopen maar het vulglaasje zit niet vol ik zie nog steeds een streep zeg maar😳 maar de cilinder zit wel vol denk ik want ik zie wat gelige kleur🤨


Da's knap,hoe zie je dat?
 
Zojuist nog even geprobeerd maar hij slaat 2 a 3x rond (probeert te starten) en dan een tik en als ik nog eens probeer te starten geeft ie alleen 1 tik toen ben ik maar gestopt. Misschien startmotor vast? Kan dat t zijn?
 
Dat hij met starten alleen een tik geeft kan betekenen dat er een cilinder volstaat met benzine. Krijg je weg door hem in zijn 5 te zetten en voor en achteruit te jutteren, of de bougies er uit te halen, maat dat geeft echt troep. Kan ook zijn dat de accu leeg is.

voor en achteruit jutteren heeft tot gevolg dat de benzine die evt op een zuiger staat door een klep heen weggedrukt wordt en niet een compressieslag mee hoeft te maken, dat gaat namelijk niet lukken

En dit was ook teveel werk?

En was er al niet verteld dat hij niet rond zal gaan als er benzine inzit? En dan toch proberen? En dan vragen waarom hij niet rondgaat? En dan vragen of de startmotor stuk is??

Ik zou zeggen: Succes met je verdere experimenten
 
Marcel,

Je negeert bewust of onbewust de bovengenoemde adviezen.

Het gross heeft al door dat je geen sleutel ervaring hebt, dus doe jezelf een lol en laat de motor ophalen en laat hem repareren.
 
Zojuist nog even geprobeerd maar hij slaat 2 a 3x rond (probeert te starten) en dan een tik en als ik nog eens probeer te starten geeft ie alleen 1 tik toen ben ik maar gestopt. Misschien startmotor vast? Kan dat t zijn?

Waarom ?
Je had gedacht dat je probleem uit zichzelf plots opgelost was ?

Je hebt geen idee wat je aan het doen bent, dat blijkt uit de onduidelijke omschrijving wat er nu eigenlijk aan de hand is, er lekt benzine ergens heen. Er zijn meerdere mogelijkheden waar het heen kan. Het is mogelijk dat je met een startpoging je motor ernstige schade toe hebt gebracht.

In de eerste 2 reply word 2x tegen je gezegd de motor NIET proberen te starten.

Waarom typ ik dit, je hebt al laten zien dat je niet leest en gewoon je eigen gang gaat. Succes verder :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan