Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Marauderforce ja idd ik rijd bekant 20.000 km per jaar met woon werk dus zou betekenen dat ik bijna 2x per jaar kleppen moet laten controleren en eventueel stellen. Wat was je ervoor kwijt ale ik vragen mag?
 
dhrgj87

you know we have to meet up huh 2 RF,s in SAME TOWN has to happen .,. ps i know what the Nimegenaars said about summer but i ride the whole year so maybe we could go for a ride sometime
 
En... er is weer een nieuwe apostel. Net in het bezit van mijn rijbewiks en de Rf is the bike of choice voor een gelimiteerd budget ;p. Heb denk ik 4 jaargangen doorgenomen met veel plezier. Maar nu de hamvraag: zijn er nog forumleden met een rf 900 in bicolour in de verkoop... Kan me er niets bij voorstellen gezien de restwaarde maar. Zit zelf in brabant maar ben vopor een juweeltje zeker bereid wat moeite te doen.
Wat algemeen onderhoud is geen enkel bezwaar.
 
en hier lokaal Nijmegen Motor mensen kom even langs .
Zij weet ook lokaal motor garages en zo
en af en toe ritjes maken in de omgeven meest al van de ANAC

NijmegenTopic e.o. part 33 : Deur rije mar niet te hert

Mag zeker Heb het wel bij een kennis van me laten doen, rekent 25 per uur.
Heb ook de balhoofdlagers laten vervangen, 4 liter olie en 4 bpugiedoppen van 10,20ex btw. Zat voor arbeidstijd ongeveer op 225.

Hou het op 5, 6 uur voor kleppen stellen en dan de kosten van je pakkingen nog. Die weet ik zo ff nie, die zijn weer bij een maat van me besteld die voor zichzelf begonnen is met motorbanden en onderdelen. Is bezig met een webshop op te zetten. Moet de rekening nog krijgen van 'm
 
En... er is weer een nieuwe apostel. Net in het bezit van mijn rijbewiks en de Rf is the bike of choice voor een gelimiteerd budget ;p. Heb denk ik 4 jaargangen doorgenomen met veel plezier. Maar nu de hamvraag: zijn er nog forumleden met een rf 900 in bicolour in de verkoop... Kan me er niets bij voorstellen gezien de restwaarde maar. Zit zelf in brabant maar ben vopor een juweeltje zeker bereid wat moeite te doen.
Wat algemeen onderhoud is geen enkel bezwaar.

Misschien ook ff op speurders kijken, daar staan er meer op dan op MP om een of andere reden... Ik heb een geel-paarse (of blauw, ben kleurenblind) DE RF-kleuren ;) alleen verkoop ik 'm niet, helaas.
 
heb nog wel iets met 2 kleuren te koop ...
full
 
hallo RF'ers,

Deze week haal ik mijn eerste Suzuki op. Ik heb al verschillende Kawa's, eerst een Z750 uit '06 en later een KLE500 uit '93 en Honda's, (4 maanden een VT500C = niks, te klein) en een CBR1100XX Blackbird(heerlijk toer kanon!) gehad.
Het is een RF600R uit 93, voor maar 250euro..
Heel mooi is die niet en er zal ook vast wel het 1 en ander aan mankeren daarom dus nu al mijn vraag hier als voorbereiding.

Heeft iemand een nog actieve download link voor me van de repair manual??
Wil hem gaande weg weer fit en wat toonbaarder maken deze zomer. Afgewisseld deze RF rijden, dan weer wat fixen en met mijn huidige Honda Varadero rijden etc.

Alvast bedankt!

Gr. Coen
 
Welkom *O*

Ik zal vandaag of morgen even kijken voor je. Heb de manual van de 900, maar weet niet of die ook voor de 600 opgaat.

En jammer dat je er al een hebt... -O- Heb mijn ouwe 900 te koop staan, met een hele zwik aan onderdelen erbij, bijna anderhalve motor zeg maar (motorblok, remklauwen, achterbrug, deel kuipwerk). Lopend en wel, ook niet de mooiste en heeft wat onderhoud nodig. Is ook al redelijk wat aan gedaan afgelopen najaar. Het hele zwik staat te koop voor €600,- maar voor iemand van hier mag alles weg voor €475,- :t
 
Welkom *O*

Ik zal vandaag of morgen even kijken voor je. Heb de manual van de 900, maar weet niet of die ook voor de 600 opgaat.

En jammer dat je er al een hebt... -O- Heb mijn ouwe 900 te koop staan, met een hele zwik aan onderdelen erbij, bijna anderhalve motor zeg maar (motorblok, remklauwen, achterbrug, deel kuipwerk). Lopend en wel, ook niet de mooiste en heeft wat onderhoud nodig. Is ook al redelijk wat aan gedaan afgelopen najaar. Het hele zwik staat te koop voor €600,- maar voor iemand van hier mag alles weg voor €475,- :t



Dank voor je aanbod maar een 900cc gaat niet lukken binnen onze Challenge waarvoor ik de motor ga gebruiken. (De regel is namelijk budget is €950 en elke CC die je koopt Mag je een euro minder besteden)

Ik zie t wphb deze week wel verschijnen, alvast heel erg bedankt ervoor :)
 
Heeft iemand een nog actieve download link voor me van de repair manual??

Alvast bedankt!

Gr. Coen

Heb je een e-mailadres? Mag je ook via pb doorgeven. Ik heb een manual voor RF 900 R, maar deels komen ze wel overeen qua sommige onderdelen... Kun je in ieder geval vast wat opzoeken.

Je hebt op fb een groep, Suzuki RF 400, 600 & 900 owners, daar zul je er wel een specifiek voor de 600 kunnen regelen denk ik. Kan er ook niks aan doen, maar dit forumdeel is de laatste tijd terug luw -O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn 2e RF... Bevallen goed, dus blijf er voorlopig maar in hangen ;)

De ouwe had inmiddels 72,5xx km gelopen, zonder merkbare problemen in de versnellingsbak. Blok liep ook nog steeds als een zonnetje.

Deze heeft weer een jaar minder gelopen (14K in km, is voor mij een goed jaar rijden)
Al het onderhoud ook al aan gebeurd. Dit seizoen alleen maar rijden. De ouwe gaat naar een Poolse jongen, is er helemaal verliefd op. Moet alleen even zijn inschrijving regelen in het gemeentelijk basisregister voor zijn BSN-nummer, voor hij `m kan overschrijven bij een RDW-loket en dus ophalen.
full
 
Ik heb mijn blauw RF600R nu al denk ik een jaar of 8 :] . Na 3 jaar stilstaand wilde 1 cilinder niet mee doen. Dus ik alles controleren. Hoofdsproeier van carb 2 verstopt, check! Schoonmaken en alles weer monteren. Nou heb ik met mijn stomme kop de pilot jet te strak aangedraaid waardoor deze afgebroken is '( , kan mezelf wel voor de kop slaan. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuw sproeiertje maat 15. Zo één:

mikuni-pilot-jet-15.jpg


Ook ben ik op zoek naar een duo zitje, of het achterste zitje. Ik heb nu een monozit en de achterkant is van hard plastic. Zit niet zo lekker :P .

Heeft iemand misschien nog wat liggen? Hoeft niet voor niets natuurlijk! Regio Amersfoort
 
Laatst bewerkt:
Beste RF rijders,

Ik kwam bij een schuuropruiming nog wat restjes tegen van mijn RF900 die ik de Gorges de L'ardeche in gereden heb jaren geleden.

-Setje Carbs. Voor zover bekend in functionele staat. Heeft een tijd stil gelegen en weet niet wat de staat is van de gasbuizen etc. Gaskleppen en membraamkleppen lopen wel vrij.

-Originele uitlaat met een paar veegjes (zat niet op de motor destijds).

Iemand interesse (omg. Eindhoven)?

full

full

full

full
En heb je deze nog en
Wat wil je er voor hebben
Ben dringend opzoek naar deze
Mvg eddy
 
Wie kan me en carburatie set bezorgen ik kom afhalen eventueel
Als de prijs en beetje tedoen is
Voor en suzuki rf900
Mvg eddy
 
Beste RF rijders,

Ik had een vraagje.

Ik heb al enige tijd een RF600 en geniet er heerlijk van. Nu wilde ik toch eens proberen een breder achterwiel erin te steken. Ik begreep dat een achterbrug van een RF900 zou moeten passen en dan natuurlijk een ander achterwiel.

Mijn vraag was (en ik kon het niet heel goed terugvinden in het forum): Is dit zonder (moeilijke/dure) aanpassingen te doen?
Ik ben een beginneling als het gaat om sleutelen, maar vind het wel heel leuk om te doen.

Kan iemand mij vertellen of er valkuilen zijn waar ik rekening mee moet houden bij het omzetten van de achterbrug en het wiel?
Past dit zonder aanpassing?

Mochten jullie me kunnen helpen heel graag!
Vriendelijke groeten,

Rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan