Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

ik heb heel motor block plus carbs en filters kost alleen 3 kratjes Grolsch maar moet met aanhanger op hallen Nijmegen
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer een post in het RF900 topic.
Ik heb een donker groene RF900 en vind het een fijne fiets.

het enige nadeel vind ik de kuipspiegels. Hierdoor heb zelf te weinig zicht achter mij. Heeft iemand een tip om dit te kunnen passen zodat ik wat meer achter mij kan kijken?
Of ben ik te groot voor deze motor? ;)

full
 
Hallo Famtazzy!

Bedankt voor de tip.
Hoe werkt dat precies? Als ik zo de foto zie, lijkt het een hele andere spiegel. Als ik zelf mijn spiegels zie dan zie ik niet waar ik een verbreder tussen kan plaatsen.
 
Eerst oma maar eens wegsturen.

Misschien hebben jullie het al gezien. Ik ga de 500 euro challenge rijden met een RF600R. Vandaag heb ik een eerste succesvolle proefrit gereden. Al eerder heb ik in dit topic info gelezen over het aantal gereden kilometers voordat het fuel lampje gaat branden.
Toen ik vandaag wegreed van huis moest de benzinekraan op reservestand. 6km verderop heb ik getankt. Er ging maar 11 liter in. Is dit normaal dat er dan nog minimaal 6 liter in de tank zit? En weet iemand wanneer het benzinelampje gaat branden, en ik bedoel dan bij hoeveel liter resterend?
 
Het ziet ernaar uit dat de snelheidsopnemer bij m'n voorwiel kapot is (km-kabel is nog heel)

Is er hier iemand die me hieraan kan helpen? Op deze manier is het namelijk wachten op een boete...
 
Ik rijd altijd op reserve
Moedig, zolang de sensor het doet gaat dat goed. Ben zelf niet overtuigd dat de schakelaar het goed doet. Met de ervaring dat er nog meer dan 6 liter in de tank zit op het moment van omzetten naar reservestand zou het lampje-aan-moment in het reservedeel moeten zitten. Als er tenminste niet teveel verschil zit tussen de 600 en 900.
 
Hey, vers bloed in aantocht! Vrijdag op de motorbeurs tegen een (vrij nette) originele RF600R aangelopen voor weinig geld, krijgt nog een beurtje, nieuwe accu, 2 nieuwe bandjes en een 35kw oplossing. Weten jullie misschien nog wat puntjes waar ik naar moet kijken tegen de tijd dat ik 'm hier heb? Kan er voorlopig toch nog niet mee rijden (begin volgende week pas met lessen...)
 
Goedemiddag alle Rf 600/ 900 eigenaren,

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Rf900R uit 1998 wat een heerlijke fiets om te rijden.
Ik rijd er elke dag woon werk verkeer mee en ik kwam van een gsx 750 uit 84 af wat een wereld van verschil kwa zit heerlijk die rf!

km stand is nu 46.299

Iemand enig idee om de hoeveel km kleppen stellen bij deze schoonheden? ik kom zelf uit nijmegen iemand ervaringen met waar je het beste kan laten kleppen stellen in deze omgeving en wat zijn ongeveer de kosten ervoor?
Ik heb vernomen dat er type soorten koppelingen bij deze modellen bestaan zoja welke zit er in de type uit 1998?

zou graag foto's erop zetten gelijk maar dit moet ik nog ff uitvogelen :P

Alvast bedankt allemaal
 
Goedemiddag alle Rf 600/ 900 eigenaren,

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Rf900R uit 1998 wat een heerlijke fiets om te rijden.
Ik rijd er elke dag woon werk verkeer mee en ik kwam van een gsx 750 uit 84 af wat een wereld van verschil kwa zit heerlijk die rf!

km stand is nu 46.299

Iemand enig idee om de hoeveel km kleppen stellen bij deze schoonheden? ik kom zelf uit nijmegen iemand ervaringen met waar je het beste kan laten kleppen stellen in deze omgeving en wat zijn ongeveer de kosten ervoor?
Ik heb vernomen dat er type soorten koppelingen bij deze modellen bestaan zoja welke zit er in de type uit 1998?

zou graag foto's erop zetten gelijk maar dit moet ik nog ff uitvogelen :P

Alvast bedankt allemaal

people here can hekp

help kan van deze sites ook


Aanmelden bij Facebook | Facebook

Suzuki RF900 Owners Club

RFOC & FRIENDS

Suzuki RF 400 600 & 900 Owners


oh en ik woon ook in Nijmegen :}


ken je deze plek

16298908_1191997880919857_5793840704037588500_n.jpg


and welcome to the mad world of the Awesome RF
 
Iemand enig idee om de hoeveel km kleppen stellen bij deze schoonheden?

Om de 12.000 km controleren en stellen indien nodig.

ik kom zelf uit nijmegen iemand ervaringen met waar je het beste kan laten kleppen stellen in deze omgeving en wat zijn ongeveer de kosten ervoor?

Geen idee, maar je bent er wel even zoet mee. Een uur of 4 / 5 als ik zou moeten schatten voor iemand die het vaker doet. (ik ben er zelf een hele dag mee bezig ;))

Ik heb vernomen dat er type soorten koppelingen bij deze modellen bestaan zoja welke zit er in de type uit 1998?

Van de koppeling durf ik het je niet te zeggen, ik weet wel dat er bij de dynamo/waterpomp aandrijving door de jaren heen wel e.e.a. is veranderd. Het '98 model is een van de laatste dus daar zijn de kinderziektes wel uit.
 
Om de 12.000 km controleren en stellen indien nodig.

1100 voor mijGeen idee, maar je bent er wel even zoet mee. Een uur of 4 / 5 als ik zou moeten schatten voor iemand die het vaker doet. (ik ben er zelf een hele dag mee bezig ;))Van de koppeling durf ik het je niet te zeggen, ik weet wel dat er bij de dynamo/waterpomp aandrijving door de jaren heen wel e.e.a. is veranderd. Het '98 model is een van de laatste dus daar zijn de kinderziektes wel uit.
 
Heb ze toevallig vorige week laten nakijken, mijn kleppen. Was wel vort tijd :P sinds ik m heb sinds mei 2015, 22K mee gereden, ook dagelijks woon/werk, alles viel nog mooi in de tolerantie
 
Terug
Bovenaan Onderaan