daar zit toch iets vreemdsKoppeling switch (Alleen hij starte altijd zonder koppeling in te knijpen)
- zijstandaard swich (alleen starte altijd als hij gewoon op de standaard staat)
12 volt dc prikt nietEr zit te weinig prik in de accu om het startrelais in te sturen, vandaar dat de startmotor wel ronddraait met rondlussen.
Maar die gaat niet hard genoeg rond, ook door te weinig prikpower.
Ehhh...12 volt dc prikt niet
Vandaar jouw opmerking over de koppilingsschakelaar en standaard.sommige motorfietsen slaan niet aan bij overbruggen startrelais, omdat de ontsteking dan niet bekrachtigd wordt.
Dan moet je het start relais overbruggen met de startknop ingedrukt.
voorbeelden van ?sommige motorfietsen slaan niet aan bij overbruggen startrelais, omdat de ontsteking dan niet bekrachtigd wordt.
Dan moet je het start relais overbruggen met de startknop ingedrukt.
geen idee meer welke motor dat was, maar het was een simpel systeemvoorbeelden van ?
denken heeft geen nut.want als dat zo is, moet er ook een systeem op zitten dat de ontsteking wel spanning krijgt nadat de motor gestart is en je de startknop dus lost. denk niet dat dat op zo'n ouwe als de intruder zit.
1e, is normaal, deze werkt in combinatie met neutrale stand, staat je motor in de versnelling kun je niet starten (anders hobbelt die van de standaard), bedien je de koppeling kun je dus starten in de versnelling. Dat doet ie.Koppeling switch (Alleen hij starte altijd zonder koppeling in te knijpen)
- Dodemansknop, hoe kan ik deze controleren?
- zijstandaard swich (alleen starte altijd als hij gewoon op de standaard staat)
Meestal zitten er stekkertjes aan de schakelaar bij de koppelingshandel en jiffi.@Boevie Heb je een stroomschema? Ja die heb ik wel.
@DucBMW Accu is het niet, heb hem aan de auto accu gelegd die ook liep, helemaal 0 response.
- Stekkertje bij het koppelingshendel: moet ik dan de hendel eraf halen? En hoe kan ik dit doormeten eventueel?
- Even kijken naar losse contacten: accukabels goed aangesloten, zijstandaard, en massacontacten schoon en vast
Accu zit er goed op, ook nog gemeten dat blok massa is, deze is goede massa. De noodzekering daar ook nog gemeten, heb ik gewoon stroom.
Ook bij de zekeringen allemaal gemeten, heb ik ook stroom.
De zijstandaard, hoe kan ik die controleren? Of doormeten?
- Startrelais: Als ik deze doorverbind draait de startmotor, maar slaat niet aan. Geen vonk. Dus het is iets in het elektrische circuit.
Poosje terug wel bij starten dat er rook onder de buddy vandaan kwam, de kabel van de achterlamp (een witte) die volgens mij naar de massa gaat.
Heb een andere massa kabel erop gedaan, rechtstreeks op de massa, daarna wel weer keer gestart, maar nu dus helaas niks meer.
@sammie Krijgt de motor benzine en vonk? Benzine Ja, vonk nee. maar als je startknop in druk moet zoiezo iets gebeuren. (of een relais klikken of startmotor ronddraaien, beide niet. Dus lijkt mij dat iets in het elec circuit is onderbroken ofzo)
Hoe kan ik de dodemansknop, zijstandaard en koppelingsknop doormeten? Of controleren?
Zot noemde al zoiets maar of het klopt weet ik niet.@Boevie Heb je een stroomschema? Ja die heb ik wel.
@DucBMW Accu is het niet, heb hem aan de auto accu gelegd die ook liep, helemaal 0 response.
- Stekkertje bij het koppelingshendel: moet ik dan de hendel eraf halen? En hoe kan ik dit doormeten eventueel?
- Even kijken naar losse contacten: accukabels goed aangesloten, zijstandaard, en massacontacten schoon en vast
Accu zit er goed op, ook nog gemeten dat blok massa is, deze is goede massa. De noodzekering daar ook nog gemeten, heb ik gewoon stroom.
Ook bij de zekeringen allemaal gemeten, heb ik ook stroom.
De zijstandaard, hoe kan ik die controleren? Of doormeten?
- Startrelais: Als ik deze doorverbind draait de startmotor, maar slaat niet aan. Geen vonk. Dus het is iets in het elektrische circuit.
Poosje terug wel bij starten dat er rook onder de buddy vandaan kwam, de kabel van de achterlamp (een witte) die volgens mij naar de massa gaat.
Heb een andere massa kabel erop gedaan, rechtstreeks op de massa, daarna wel weer keer gestart, maar nu dus helaas niks meer.
@sammie Krijgt de motor benzine en vonk? Benzine Ja, vonk nee. maar als je startknop in druk moet zoiezo iets gebeuren. (of een relais klikken of startmotor ronddraaien, beide niet. Dus lijkt mij dat iets in het elec circuit is onderbroken ofzo)
Hoe kan ik de dodemansknop, zijstandaard en koppelingsknop doormeten? Of controleren?