Suzuki intruder vs700 35kw

Djve

Rookie
Lid geworden
5 nov 2024
Berichten
17
Waarderingsscore
2
Hallo allemaal,
Ik wil graag een Suzuki intruder vs700 kopen met een A2 rijbewijs maar dan moet ik de motor natuurlijk gaan begrenzen naar 35kw. Ik heb meerdere plekken gebeld om te vragen of ze dit doen maar niemand wilt mij helpen hiermee. Is het onmogelijk om deze motor officieel te begrenzen naar 35kw? Ik heb namelijk wel voorbeelden gezien van deze modellen die zijn begrenst maar misschien was dat dan niet officieel. Bedankt voor jullie tijd!
 
Deze motor is officieel nooit uitgebracht met een begrenzing van 35 kw. Dus kant en klare kits zijn er niet. Het is wel mogelijk, maar dan moet je naar de RDW voor keuring en komt het vervolgens op je kenteken te staan. En dan moet je dus eerst iemand bereid vinden die de motor wil knijpen tot 35 kw van de 41 kw. (Dus op de testbank en freubelen met de carburateurs).

Je hebt kans dat een standaard vs700 al die 35 kw niet meer haalt. Dus dat je zonder aanpassing een "begrensde" motor hebt. Alleen je moet dan alsnog naar de RDW voor keuring.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Djve
Dankjewel voor je antwoord dat helpt enorm! Dus je raadt aan om mee motor te laten testen en dan te kijken of hij wel of niet moet worden begrenst? Want ik merkte dus dat niemand de motor wou of kon begrenzen toen ik begon rond te bellen.
 
Dankjewel voor je antwoord dat helpt enorm! Dus je raadt aan om mee motor te laten testen en dan te kijken of hij wel of niet moet worden begrenst? Want ik merkte dus dat niemand de motor wou of kon begrenzen toen ik begon rond te bellen.
Informeer anders is bij Ruud van Tovami in Goes.
 
Sorry dat is helaas te ver weg voor mij vanuit Amsterdam. Ik heb weinig tijd dus dat is helaas niet mogelijk. Maar bedankt voor je antwoord!
 
Dankjewel voor je antwoord dat helpt enorm! Dus je raadt aan om mee motor te laten testen en dan te kijken of hij wel of niet moet worden begrenst? Want ik merkte dus dat niemand de motor wou of kon begrenzen toen ik begon rond te bellen.
Je kunt het proberen, zet dat ding op een testbank en kijk wat eruit komt. Want op het achterwiel heeft die, wat ik tenminste op de specs zag, volgens google 36 kw ofzo. Dus als er een paardje hier en daar overleden is zou die zonder aanpassingen misschien al minder dan 35 kw kunnen hebben. En dan kun je alsnog de beslissing nemen om de motor opnieuw te laten keuren (wat ook knaken kost).
 
Geef mij vijftig euro benzine en ik rij wel ff heen en weer naar Ruud en zijn zoon in Goes. :+

Sommige verzekeringen accepteren alleen een uitdraai.
Die dus ook even bellen.
 
Haha okay ik zal je aanbod onthouden. Ben bang dat dit allemaal veel geld en moeite gaat kosten zo te horen dus ik ben een beetje afgeschrikt van het idee om dit te gaan doen. Jammer want de intruder is een prachtige motor. Iemand misschien een idee voor een andere goede a2 chopper onder de 3000 euro tweedehands?
 
Waarom ga je niet voor een Intruder 600 ? Dan hoef je helemaal niks aan te passen? Die heeft 33,6 je. Dus meteen opstappen en rijden zonder keurings toestanden enz.
 
Choppers zijn een beetje vroege jaren negentig. :+
Het idee is natuurlijk wel leuk en het ziet er waarschijnlijk cool uit.
Lekker rijden doen andere motoren. Maar je moet het zelf ervaren. :Y :t
 
Voordat je er tijd en geld in gaat stellen, zou ik eerst zorgen dat je een verzekeraar vindt die je inderdaad wil verzekeren op basis van een uitdraai.

Het alternatief voor een intruder 700 is inderdaad om een maatje kleiner te gaan, of ga kijken voor een yamaha dragstar 650, die zijn ook A2 geschikt. Mijn zoon heeft er ook eentje en het rijdt verdraaid leuk!
 
Ik heb nu gehoord van iemand dat een motor na 30 jaar best wat kw kan verliezen, de 700 ide ik op het oog had is nu 30 jaar oud en op het achterwiel heeft het maar 36.6kw. Dat zou betekenen dat het waarschijnlijk na 30 jaar wel onder de 35kw ligt. Denken jullie dat ik dan zonder enige verandering hem kan laten checken bij de rdw en het kenteken kan laten veranderen naar a2? Dan zouden de verzekeraars ook geen probleem ermee moeten hebben toch?
 
Afvoeren is niet zo moeilijk, maar misschien even bellen met het RDW hoe ze keuren want niet ieder station heeft een vermogensbank.
Naar mijn idee is het (bij moderne motoren) meer een papieren kwestie, de juiste ECU, etc.
Bij oudere motorfietsen was het altijd een beetje onduidelijk, KTM deed nog wel eens op de slag van het gashandel begrenzen, veel merken met ringen in de inlaat van de carburateur.
Dit is eenvoudig zelf te doen (desnoods 3D printen en na keuring weer verwijderen of de carburateur goed afstellen voor behoud van je motorblok).

En eerst zelf meten moet je toch eigenlijk altijd doen.
Zie ook onderstaande onderaan het artikel verzekeren met uitdraai. :)

 
Je kunt het proberen, zet dat ding op een testbank en kijk wat eruit komt. Want op het achterwiel heeft die, wat ik tenminste op de specs zag, volgens google 36 kw ofzo. Dus als er een paardje hier en daar overleden is zou die zonder aanpassingen misschien al minder dan 35 kw kunnen hebben. En dan kun je alsnog de beslissing nemen om de motor opnieuw te laten keuren (wat ook knaken kost).
Het gaat om motorvermogen, dus aan de krukas. Niet om het vermogen aan het achterwiel. Dus met 35kW op het achterwiel ben je er niet, dan heb je nog steeds te veel motorvermogen.
Als je het officieel op kenteken wil hebben zal je naar de RDW moeten voor een individuele typegoedkeuring.

Dat heb ik ts ook al gezegd door de telefoon. Je zal het individuele traject in moeten omdat er geen 35 kw typegoedkeuring is voor deze motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan