Goedendag!
Een maand of 2 geleden heb ik een intruder 1400 uit 1993 aangeschaft, deze zag er optisch niet uit ,maar mechanisch prima. rijdend weggezet.
besloten om hem uit elkaar te trekken , andere bandjes, velgen knap, voorvork knap, andere kleur tank en spatborden etc.
LED knipperlichten toegevoegd, dit is de enige verandering wat ik aangebracht heb ik de bedrading + LED Relais.
Maar nu het probleem, de motor start niet meer...
Al snel kwam ik bij de bougies terecht, deze vonken niet.. wordt dus lastig starten zo.
Wat heb ik getest :
- Bobines heb ik extern aangesloten op een 12v en een aarde van het blok, dan krijgen de bougies een vonkje, wel zwak.
Hieruit maak ik op dat de bobines niet stuk zijn (?)
-Contact punten CDI schoongemaakt en contactspray gebruikt
-De CDI kan niet zomaar stuk gaan van het niks doen toch? volgens de garage gebeurd dit niet zomaar.
Er is wel ooit mee geknutseld denk ik, want de behuizing is open geweest , hierbij viel op dat er een verbinding is los gemaakt op de printplaat , maar hier heeft hij voorheen gewoon mee gestart dus.
- Bedrading nagelopen volgens Elektrisch diagram, deze zijn correct aangesloten.
- Aarde op het blok schoongemaakt
- Zekeringen gechecked
- Koppeling switch
- Deze draden zijn met elkaar verbonden.
- Dodemansknop gechecked (Deze werkte niet toen ik de bike kocht, de motor kon gewoon starten ookal stond hij op off, en ging ook niet uit als ik naar off schakelde)
- hier valt op dat de draden met elkaar verbonden zijn, als ik ze los maak van elkaar, wil de motor niet eens aanslaan, als ze verbonden zijn met elkaar wil de motor wel aanslaan. ( alleen geen vonk op de bougies)
- Accu vol opgeladen, deze is nog goed.
- Alle verlichting + hoorn + knipperlichten doen het gewoon.
Motor heeft gewoon gestart voor hij weggezet is. De Bike staat droog in de schuur.
Ben een beetje ten einde raad op dit moment..
Nog niet zoveel ervaring met dergelijke doormeten, om te zien of de waardes correct zijn ( wel in het bezig van een 12v Meter)
Iemand een suggestie wat het nog zou kunnen zijn?
Als er foto's of meer informatie nodig is hoor ik het graag
Met vriendelijke groet,
Perry