Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki intruder 1400 Bougie vonkt niet

Perry_M

Rookie
Lid geworden
22 mei 2017
Berichten
13
Waarderingsscore
3
Locatie
Alkmaar
Goedendag!
Een maand of 2 geleden heb ik een intruder 1400 uit 1993 aangeschaft, deze zag er optisch niet uit ,maar mechanisch prima. rijdend weggezet.

besloten om hem uit elkaar te trekken , andere bandjes, velgen knap, voorvork knap, andere kleur tank en spatborden etc.

LED knipperlichten toegevoegd, dit is de enige verandering wat ik aangebracht heb ik de bedrading + LED Relais.

Maar nu het probleem, de motor start niet meer...
Al snel kwam ik bij de bougies terecht, deze vonken niet.. wordt dus lastig starten zo.

Wat heb ik getest :

- Bobines heb ik extern aangesloten op een 12v en een aarde van het blok, dan krijgen de bougies een vonkje, wel zwak.
Hieruit maak ik op dat de bobines niet stuk zijn (?)

-Contact punten CDI schoongemaakt en contactspray gebruikt
-De CDI kan niet zomaar stuk gaan van het niks doen toch? volgens de garage gebeurd dit niet zomaar.
Er is wel ooit mee geknutseld denk ik, want de behuizing is open geweest , hierbij viel op dat er een verbinding is los gemaakt op de printplaat , maar hier heeft hij voorheen gewoon mee gestart dus.

- Bedrading nagelopen volgens Elektrisch diagram, deze zijn correct aangesloten.
- Aarde op het blok schoongemaakt
- Zekeringen gechecked
- Koppeling switch
- Deze draden zijn met elkaar verbonden.
- Dodemansknop gechecked (Deze werkte niet toen ik de bike kocht, de motor kon gewoon starten ookal stond hij op off, en ging ook niet uit als ik naar off schakelde)
- hier valt op dat de draden met elkaar verbonden zijn, als ik ze los maak van elkaar, wil de motor niet eens aanslaan, als ze verbonden zijn met elkaar wil de motor wel aanslaan. ( alleen geen vonk op de bougies)
- Accu vol opgeladen, deze is nog goed.
- Alle verlichting + hoorn + knipperlichten doen het gewoon.


Motor heeft gewoon gestart voor hij weggezet is. De Bike staat droog in de schuur.
Ben een beetje ten einde raad op dit moment..
Nog niet zoveel ervaring met dergelijke doormeten, om te zien of de waardes correct zijn ( wel in het bezig van een 12v Meter)

Iemand een suggestie wat het nog zou kunnen zijn?
Als er foto's of meer informatie nodig is hoor ik het graag

Met vriendelijke groet,
Perry
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je al veel geprobeerd hebt. Maar niet of je de bougies zelf al hebt vervangen en getest. Mogelijk nog een optie?
Verdomd, Nog geen nieuwe bougie getest inderdaad.. Wat ik wel tegenstrijdig vindt, is het extern aansluiten van de bobine, krijg ik wel een vonk ( zwak) op de bougie, dat betekend dat de bougie niet stuk is dacht ik.
 
Zojuist nieuw besteld, ik zal laten weten of het effect heeft gehad.
Nieuwe besteld, erin gedaan maar helaas, nog geen vonk.. de bougie contact punten nogmaals schoongemaakt en alle connectoren nagelopen, alles zat goed vast en nog even schoongemaakt en contactspray gebruikt.

Volgende wat ik nog kan doen, is de pick up coils nakijken, maar kunnen deze stukken terwijl de bike stilstaat en niet heeft gestart?

Enige wat daarna nog kan, is de standaard switch bypassen? Ookal moet hij gewoon kunnen starten in zijn neutraal.
 
Tijdens starten spanning gemeten over de accupolen < 10 volt is een nogo . Goede accu zal rond de > 11 volt meten tijdens de start
Er is in het verleden aan de CDI geklungeld waarom ga je ervan uit dat deze ok is ?
Ook is er meer aan bedrading geklungeld door een klungel .
Staan er in het werkplaatshandboek geen ohmse waarden beschreven van de CDI unit ?
Pickup spoel kan idd ook dus ff ohms doormeten op de juiste waarde.
 
Bedankt voor je reactie!
ik ga dit weekend het een en ander doormeten.
Aangezien de motor prima starte en reed 3 maanden geleden, en in de tussentijd niks gedaan aan de CDI of bedrading ( LED Verlichting na) , ga ik er vanuit dat CDI het dus prima deed.. misschien ben ik wel te naief haha..