Suzuki GT 550 uit '73

Heb net de dempers uit elkaar getrokken, na 40 jaar moet er toch nieuwe dempervulling in.(vreemd:P)
Ik kom van alles op google tegen maar zie door de bomen het bos niet meer.
210mm lang en 50mm hoog het gat is 30mm . zijn daar universele dingen voor te koop of moet ik hem gewoon vol proppen met demperwol ?
 
stupid.gif
 
Of nog beter rvs staalwol,dat verbrand niet en verzadigd ook niet zo snel en is daarna ook weer uitwasbaar.
 
Allereerst hulde voor een fantastische fiets!!
Uitlaten zien er goed uit zo maar zijn het de foto's die vertekenen of zit de kentekenplaat heel scheef en ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat het spatbord, achterlicht en de hele handel ook scheef zit. Minder scheef dan de kentekenplaat maar zeker niet recht.

Marco
 
Zo, vandaag maar weer eens de zuigers los gegooid,
Wat rijd dat heerlijk, nog een paar honderd en dan is die ingereden.
Graag zou ik hem op een testbank willen laten afstellen, iemand tips in de buurt van Rotterdam of moet ik dan verder het land in?
mooi weer .jpeg kl.jpg
 
Toen ik vroeger nog in het westen woonde, voor ik naar Groningen emigreerde, ging ik altijd naar Aart Nolen aan de Oudendijk in Strijen. Weet niet of hij nog in business is. Was/is wel een vakmannetje en heeft een testbank.
 
Voor het betere 2 takt werk zou je naar Ruud Frederiks moeten gaan,maar dat is niet naast de deur.
Nog beter zou Motorcross Aad zijn maar ik weet niet of die zich wagen aan een multicilinder straatmotor.
Maar is wel bij je in de buurt en vragen kost niks.
 
Toen ik vroeger nog in het westen woonde, voor ik naar Groningen emigreerde, ging ik altijd naar Aart Nolen aan de Oudendijk in Strijen. Weet niet of hij nog in business is. Was/is wel een vakmannetje en heeft een testbank.
Aart Nolen is nog steeds bezig, dus het proberen wel waard. Ik woon een paar dorpen verder en rij er regelmatig langs.
 
Als hij gewoon lekker loopt zou ik hem niet op een testbank zetten en als je het wel doet moet je het echt bij een 2takt specialist laten doen.
 
Zo, vandaag maar weer eens de zuigers los gegooid,
Wat rijd dat heerlijk, nog een paar honderd en dan is die ingereden.
Graag zou ik hem op een testbank willen laten afstellen, iemand tips in de buurt van Rotterdam of moet ik dan verder het land in?
Bekijk bijlage 1357481
Je zou ook zelf aan de slag kunnen gaan, bougietjes lezen dus,want met eventueel afstellen zou het wel
eens een dure grap kunnen worden,al denk ik dat het wel zal meevallen want met die uitlaten en een standaard luchtfilter
veranderd er niet veel tegenover standaard,bij mijn GT750 heb ik verschillende sproeiers uitgeprobeerd
en kwam toch weer uit op de standaard sproeier bezetting waar hij het beste op liep.
Maar niet iedere motor is gelijk dus kan het geen kwaad de bougies te controleren.
 
Zo , het is niet echt weer om hem in te rijden maar het was me opgevallen dat als ik hem starten dat de benzine uit de middelste uitlaat liep en de
middelste cilinder pas later mee ging lopen.
Benzine kraan gecheckt, druppelt iets na, na een nacht onder een potje te controle maar niet zorgwekkend.
De vlotter zou dat moeten tackelen van de teur, helaas sluit die denk niet goed dus dan maar uit elkaar.
Na dit gecheckt te hebben blijkt die wel te sluiten , pfffffffffff morgen weer verder zoeken.
Nu eerst een kouwe klets.
gt weer open.jpgkl.jpg
 
Heb je ook gekeken of die vlotter niet lek is, hoogstwaarschijnlijk een koperen vlotter en die
willen nog wel eens lek gaan,dan worden ze te zwaar en dichten niet goed meer af.
Ik heb dat gehad bij een Kawasaki 3 cilnder,slecht starten en na veel zoekwerk uiteindelijk
een lekke vlotter gevonden,ik heb er een klein gaatje in geboord zodat de benzine er uit liep,
daarna het lek en het gaatje dicht gesoldeerd en startte de motor weer snel.
 
Laatst bewerkt:
Als die kraan niet goed dicht is zou ik een kraantje in de leiding zetten. Heb ik nu ook bij de GT750. Afgelopen voorjaar was de tank nagenoeg leeg gelopen.....
 
Toch maar weer een potje onder de kraan gehangen heel de nacht , zie resultaat best veel.
Vlotter getest op lekkage, maar is gewoon goed.
Een kraan er extra tussen zetten is wel een oplossing alleen moeten bij mij het er drie worden.
Zijn er kleine kraantjes ergens te krijgen ?

pot.jpgkl.jpg
kraankkl.jpg
 
Dankjewel ,
Ik ga die denk wel even bestellen, de kraan is gereviseerd op het membraam en veertje na die zit niet bij een revisieset.
Kon ik gelijk me teurs synchroon afstellen, heb het op de knijper manier gedaan
Nu nog gelijk stationair afstellen, iemand een handige tip ?
 
Dankjewel ,
Ik ga die denk wel even bestellen, de kraan is gereviseerd op het membraam en veertje na die zit niet bij een revisieset.
Kon ik gelijk me teurs synchroon afstellen, heb het op de knijper manier gedaan
Nu nog gelijk stationair afstellen, iemand een handige tip ?
Gewoon volgens het Suzuki wph doen,staat er ruim in beschreven hoe dat te doen.
Als je benzine doorlekt en je vlotter is niet lek dan sluit inderdaad je vacuüm kraan niet goed meer af.
PS,gooi die vreselijke groene benzineslang in de kliko en koop fatsoenlijke benzineslang de,zwarte niet doorzichtige slang,
kan je bij een motorzaak of automaterialen zaak wel kopen.
De groene word hard en onhandelbaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan