Suzuki GT 550 uit '73

Mooi geworden ! Maar ik snap alleen niet dat je er zowiezo mee rijdt terwijl er pekel en viezigheid opde weg ligt. Na al het werk wat je ermee gehad hebt is de basis voor een volgende opknapbeurt al weer gelegd. Jammer, maar tis jouw motor....
Ik heb vorige week zondag gereden( toen was de weg kurkdroog) alleen een beetje laat met posten van de foto's , dat zou toch geen kwaad moeten kunnnen.
Was niet echt van plan om indd na 1,5 sleutelen dat ding de pekel door te jagen
 
Is die demper niet in te korten ?
Zoiets bv,
maxresdefault.jpg

Setje losse expansies, 863,- Knalnaarpotz
Of je laat door Fedor een mooi piepke maken, https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiRkrHWo-vfAhXMb1AKHZuuAuEQFjAAegQICRAB&url=https://nl-nl.facebook.com/fedor.copal&usg=AOvVaw038RZY0vJJGeFg3WFCjkYx
Setje kost inderdaad 863,- maar eer dat die eronder hangt, verzendkosten /pakkingen en nog meer klein geneuzel .
Vind de Jim Lomas pijpen ook wel leuk, dus ben er ook nog niet over uit.
Fedor ken ik nog niet (bedankt voor de tip)
Heb ook gekeken om hem in te korten, lijkt nu net een schoorsteen
 
Vandaag weer wat werk aangeschaft, expansies voor een vriendenprijsje.
Helaas moet ik er twee nieuwe beugels oplassen omdat ze in het verleden zijn aangepast voor een andere motor.
Daarna stralen en dan in de VHT uitlaatlak Matzwart.
Hebben mensen ervaring met andere lakken in spuitbus toevallig, ik vind de VHT een beetje bewerkelijk ?
Bij deze een paar foto's hoe het er nu bij hangt
gt zei expan.jpg kl.jpg
Gt achter axpa.jpgkl.jpg
 
Ik gebruikte voor mijn 2 takt motoren gewoon mat zwart van Motip,droogt veel beter dan VHT
en word harder dan VHT.En gaat het er af op plekjes na verloop van tijd spuit je het vrij makkelijk weer over.
Andere opties zijn keramisch laten coaten of weer laten verchromen,beide prijzige opties,maar wel het mooiste.

Je kentekenplaat kan je beter een keer een verstevigingsplaat achter maken als je de oude wil houden anders raak
je die een keer kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Klopt de verdeling van de uitlaten? Ik zou rechts 2 verwachten en links 1........ Ik vind ze er ook niet netjes onder passen zoals ze nu zitten, maar dat kan de foto zijn.....
 
Klopt de verdeling van de uitlaten? Ik zou rechts 2 verwachten en links 1........ Ik vind ze er ook niet netjes onder passen zoals ze nu zitten, maar dat kan de foto zijn.....
Op mijn GT750 zat er inderdaad 1links en de andere 2 rechts.
 

Bijlagen

  • DSC01026.JPG
    DSC01026.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Als je googled kom je ze enkel zo tegen 1 links 2 rechts. Zo zat het op mijn kawasuki of suzaki ook......
 

Bijlagen

  • IMG_4777.JPG
    IMG_4777.JPG
    91,9 KB · Weergaven: 46
  • IMG_4781.JPG
    IMG_4781.JPG
    71,6 KB · Weergaven: 18
Ik vind het inderdaad ook raar, de twee buitenste hebben allebei een dopje om het bokje(standaard ) op te vangen.
Heb de middelste ook aan de rechterkant gehad maar kreeg hem er niet netjes onder.
Ik ga toch toch wat verder rommelen komende week om hem toch rechts te krijgen,
daarna beugels maken en vastlassen.
Zal wel tussentijds een paar foto's posten.
 
Ik vind het inderdaad ook raar, de twee buitenste hebben allebei een dopje om het bokje(standaard ) op te vangen.
Heb de middelste ook aan de rechterkant gehad maar kreeg hem er niet netjes onder.
Ik ga toch toch wat verder rommelen komende week om hem toch rechts te krijgen,
daarna beugels maken en vastlassen.
Zal wel tussentijds een paar foto's posten.
2 steunen is niet normaal blijkbaar 1 verkeerde pijp tussen,ze horen netjes te zitten niet zoals nu helemaal naar buiten.
En 2 rechts en 1 links.
 
Achja heb er een leuke tijd mee gehad, nu een leuke tijd met de andere 2 takt, de Zundapp 125. Wordt as we speak updated met een membraam inlaat, wat poorten die bijgevijld worden en een dikke op maat gemaakte expansie eronder afgesteld op dynobank en meteen de koppeling aan pakken zodat we straks weer lekker kunnen knetteren!
 
Achja heb er een leuke tijd mee gehad, nu een leuke tijd met de andere 2 takt, de Zundapp 125. Wordt as we speak updated met een membraam inlaat, wat poorten die bijgevijld worden en een dikke op maat gemaakte expansie eronder afgesteld op dynobank en meteen de koppeling aan pakken zodat we straks weer lekker kunnen knetteren!
Als we maar lol hebben daar gaat het om.:Y
 
Het probleem is de middelste pijp die hangt te laag en staat te ver naar buiten.
Overigens komt het blijkbaar toch voor dat er maar 1 pijp rechts zit,zie deze GT750,maar kijk eens op
Google afbeeldingen bij GT550 expansion chambers er is er niet 1 bij die de middelste pijp zo laag en ver naar buiten heeft zitten.
Suzuki%20GT750J%20K.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee die middelste expansie klopt echt niet. Lijkt alsof ie 180 graden naar boven gedraaid moet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan