Ruud Panneman
Die hard MF'er
- 4 feb 2010
- 294
- 0
Hallo GT 550 liefhebbers,
Ik ben in het bezit van een Suzuki GT 550. Bouwjaar op kenteken is 1977.
Het lijkt mij leuk op dit forum in kontakt de komen met andere GT 550 liefhebbers en/of bezitters.
Helaas is het op de T/GT websites redelijk stil. Motor-Forum.nl is wat dat betreft veel drukker. Leuke forums, verhalen, foto's en regelmatig veel reacties.
Plaats eens een foto van je trotse bezit. Wellicht kunnen we elkaar helpen met vragen, ideeen of onderdelen. Als eerste dan maar een foto van mijn GT 550. Nu nog en stukje van de achterkant. Binnenkort,hoop ik, een foto van de gehele motor.
Ik ben benieuwd.
Groet,
Ruud.
[afbeelding]
Voor BM, ik ken de folder. Dit was mijn jeugd. Ik heb er alleen lang op moeten wachten.
Voor Carloss, ik ben geweest op Google. Deze cilinders zaten en zitten op mijn GT vanaf de dag dat ik hem kocht. Op de cilinders staat GT 550. Ze zin mijn inziens origineel.
Groet,
Ruud.
Is niet zo gek uit oogpunt van kostenbesparing,de enigste zware 2takt uit de jarenGek eigenlijk dat ze dan bij de RG´s weer overgestapt zijn op ijzeren bussen
Hoi Ruud
Nic(k)aseal is een soort hardchroom aan de binnenkant van de cilinders. Houd dan ook in dat er geen stalen bussen meer in de cilinders zitten en de cilinders geheel aluminium zijn met alleen een hardchomen laagje. Er zijn in dat/dit geval ook geen overmaat zuigers nodig/mogelijk. Bij de GT550 (misschien bij de jouwe ook!) is Suzuki begonnen
met deze techniek (was toen al zeer vooruit strevend !!) De ervaringen hebben bij Suzuki geleid tot de hoogtoerige RGV's en wordt inmiddels ook bij de moderne
"kleppen GSXR-en" gebruikt.
Gek eigenlijk dat ze dan bij de RG´s weer overgestapt zijn op ijzeren bussen
Rgv-ees kwamen toch na de RG-ees.............
De "oer" (race) RG-ees waren er al voor de serie GT 550 waar het nu (mogelijk) over gaat
Er is een serie GT 550-igers met complete alu cilinder en een nicasil-coating, vandaar de
vraag van Carlos...................en is later gebruikt bij de RGV-ees en ook (nu) veel
gebruikt in de techniek bij de (hoogtoerige) Suz-4-takten.......
Onderdeelnr. voor een r-cil (nicasil) 11210-34600 als ' ie nog te koop is dan ......
Weer mis de eerste GT550,s zijn ouder dan de RG500 de eerste RG
is uit 74.