Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Ik vind het een superfiets, vermogen is top en zithouding ook prima. Moet wel zeggen dat mijn nieuwe beter rijd dan mn eerste S (2015) met de hakkelende ECU.
Het brandstof verbruik vind ik stevig maar misschien ligt dat aan mijn rijstijl, het enige nadeel wat ik zo kan bedenken is de rijwind op de snelweg, maargoed dat heb je met een naked.
Zou wel een S1000XR willen maar dat heeft niets te maken met de minpunten van de S :]
 
hier ook 1tje uit 2017, heerlijke machine. Volgende week afspraak bij Pajic voor een PCV + k&n luchtfilter. Cat heb ik vorig jaar laten vervangen voor een open pijp, ben heel benieuwd naar de resultaten op de dyno
 
Tijdens een ritje vorige week op de Posbank kwam ik toevallig een 'bekende' vlogger tegen die mijn schitterende GSXS even wilde vastleggen :p

Filmpje
 
Hoe bevallen die Michelins? Hoeveel km doe je met een band en zou je ze er weer opzetten?

Die zijn inmiddels alweer vervangen door PiPo 3, en wat een fantastische band is dat 😍. Kom net terug van 4000 km zwitserse en Italiaanse alpen/dolomieten en ze hebben geen streep verkeerd gezet. Voorband zie je amper slijtage aan. Achterband lag er al wat langer op en zal na een 1500 km ook aan vervanging toe zijn. Achterband gok ik op een 6500 km ofzo. Ik ben geen rubber-burner maar rijdt wel graag door!

Ook met volle bepakking rijdt het machientje top, maar ik ga komende week toch proefrijden op de nieuwe CB 1000 R, niet omdat ik ontevreden ben over de Soes, maar ik vind het zo’n machtig mooie machine.
 
Scheelt het veel? Merkbaar?

Qua vermogen bijna geen verschil (1 pk) maar de motor rijdt nu stukken beter. Gasrespons is nu perfect en veel beter te doseren, helemaal geen last meer van en bokkende motor bij lage snelheden.
 
Hoe bevallen die Michelins? Hoeveel km doe je met een band en zou je ze er weer opzetten?
In de laatste editie van de Motoplus hebben ze de "oer" 2ct vergeleken met de laatste versie PiPo 3. Onder de streep weinig verschil. Aangezien de 2ct voor aantrekkelijke prijzen beschikbaar is ga ik daar in de toekomst nog eens naar kijken.
Op beide types schat ik dat de achterband ongeveer 6500 km mee gaat en de voorband het dubbele (ik doe eigenlijk altijd één voorband op twee achterbanden).

Ben nu bezig met een setje Metzeler M7RR, die bevallen me ook prima.

Dit is overigens wel op een gsx-r 750, dus iets minder koppel op het achterwiel :)
 
Vorige week in Assen op het circuit gespeeld. Heerlijk weer en lekker gereden!
4D669458-1589-4758-947B-C5C0095B8150.jpeg
 
Goede middag heren/dames,

ik heb sinds kort een GSX S 750, heerlijke machine. Echter ben ik op zoek naar een GEL zadel of iets dergelijks voor deze fiets voor een iets minder houten reet. Dan bedoel ik echt een vervang zadel en geen los zitje wat je er omheen zet ofzo. Hebben jullie hier ervaring mee of goeie voorstellen?
Ik hoor het graag.:cool:*O*
 
Goede middag heren/dames,

ik heb sinds kort een GSX S 750, heerlijke machine. Echter ben ik op zoek naar een GEL zadel of iets dergelijks voor deze fiets voor een iets minder houten reet. Dan bedoel ik echt een vervang zadel en geen los zitje wat je er omheen zet ofzo. Hebben jullie hier ervaring mee of goeie voorstellen?
Ik hoor het graag.:cool:*O*
Zoiets? En dan zelf, of via een (auto)bekleder erin laten zetten. Of misschien is dit een optie? Misschien is het huidige zadel te zacht en is het voor jou voldoende om er een stevigere vulling in te (laten) zetten?

Wat voor motorfiets heb je hiervoor gereden? Mijn moeder is een aantal jaar geleden overgestapt van een supersport (CBR 600 RR) naar een GSX S 750 en kreeg in het begin ook last van haar kont vanwege de andere zithouding. Bij een supersport zit je meer op je bovenbenen/billen en bij een naken meer op je billen/"onderkant" van je rug.

Edit: en natuurlijk veel plezier en veilige kilometers gewenst met je nieuwe aankoop!
 
Zoiets? En dan zelf, of via een (auto)bekleder erin laten zetten. Of misschien is dit een optie? Misschien is het huidige zadel te zacht en is het voor jou voldoende om er een stevigere vulling in te (laten) zetten?

Wat voor motorfiets heb je hiervoor gereden? Mijn moeder is een aantal jaar geleden overgestapt van een supersport (CBR 600 RR) naar een GSX S 750 en kreeg in het begin ook last van haar kont vanwege de andere zithouding. Bij een supersport zit je meer op je bovenbenen/billen en bij een naken meer op je billen/"onderkant" van je rug.

Edit: en natuurlijk veel plezier en veilige kilometers gewenst met je nieuwe aankoop!

Hiervoor GSX R600's gereden misschien dat dat een hoop verklaard wat jij zegt, maar ga de andere opties ook is even bekijken.
 
Goede middag heren/dames,

ik heb sinds kort een GSX S 750, heerlijke machine. Echter ben ik op zoek naar een GEL zadel of iets dergelijks voor deze fiets voor een iets minder houten reet. Dan bedoel ik echt een vervang zadel en geen los zitje wat je er omheen zet ofzo. Hebben jullie hier ervaring mee of goeie voorstellen?
Ik hoor het graag.:cool:*O*

Ik heb afgelopen winter mijn zadel opgestuurd naar Bagster via Premium Motors in Apeldoorn. Ze hebben het oorspronkelijke zadel vervangen voor een gel/schuim zadel. Eerlijk is eerlijk, het is een beetje prijzig (+- 400 euro) maar ze leveren wel top kwaliteit en het zit super goed. Ook heb ik het zadel gelijk 1 cm laten verhogen, dat is optioneel natuurlijk :p
 

Bijlagen

  • 20180405_171957.jpg
    20180405_171957.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 45
  • 20180405_172037.jpg
    20180405_172037.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 46
Goede morgen allen!

Weten jullie welke velgen er allemaal uitwisselbaar zijn met mijn gsxs 1000SE (2017)?
Ik ben namelijk op zoek naar een extra set velgen ;-) En het hoeft geen vlam nieuwe set te zijn want er komen
regenbanden op te zitten. Er hoeven ook geen schijven op te zitten, die heb ik namelijk al.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben op zoek achter een pcv voor mijn gsx-s. Is er iemand die toevallig eentje 2dehands verkoopt of heeft er iemand een adres waar ik deze tegen een redelijke prijs kan kopen? Grts Jerom
 
Goede morgen allen!

Weten jullie welke velgen er allemaal uitwisselbaar zijn met mijn gsxs 1000SE (2017)?
Ik ben namelijk op zoek naar een extra set velgen ;-) En het hoeft geen vlam nieuwe set te zijn want er komen
regenbanden op te zitten. Er hoeven ook geen schijven op te zitten, die heb ik namelijk al.
Op motor Partsonline.nl staan er wielen te koop van een gsxs1000. 230€ voor het awiel en 355 voor het vwiel. Grts
 
Op motor Partsonline.nl staan er wielen te koop van een gsxs1000. 230€ voor het awiel en 355 voor het vwiel. Grts

Hoi Jerom,

Thnx voor je berichtje, maar ik had ze al gezien daar.
Ik heb daar een berichtje heen gedaan, en dan duurt het een week voordat je iets terug krijgt.
Vervolgens heb ik nog een berichtje gedaan wat de staat van de velgen is, omdat ze er nogal smerig uit zien en of ze niet krom zijn of zo.
Dit is nu al anderhalve week geleden, en ik moet nog steeds bericht terug krijgen... :-(
Ik kan ze wel bestellen en evt terug sturen als ze niet goed zijn, maar dan ben ik minimaal €25,- aan verzendkosten kwijt. En aangezien ze
niet echt moeite voor me doen, ga ik dit niet doen.
 
Hoi Jerom,

Thnx voor je berichtje, maar ik had ze al gezien daar.
Ik heb daar een berichtje heen gedaan, en dan duurt het een week voordat je iets terug krijgt.
Vervolgens heb ik nog een berichtje gedaan wat de staat van de velgen is, omdat ze er nogal smerig uit zien en of ze niet krom zijn of zo.
Dit is nu al anderhalve week geleden, en ik moet nog steeds bericht terug krijgen... :-(
Ik kan ze wel bestellen en evt terug sturen als ze niet goed zijn, maar dan ben ik minimaal €25,- aan verzendkosten kwijt. En aangezien ze
niet echt moeite voor me doen, ga ik dit niet doen.
Je zou met PayPal kunnen betalen. Zij hebben een retourkosten vergoeding indien je ze wil retourneren.
 
Hallo, ik ben op zoek achter een pcv voor mijn gsx-s. Is er iemand die toevallig eentje 2dehands verkoopt of heeft er iemand een adres waar ik deze tegen een redelijke prijs kan kopen? Grts Jerom
Wat is een pvc?
Het zal wel een domme vraag zijn maar bij pvc denk ik aan pijp of vloerbedekking
 
Terug
Bovenaan Onderaan