Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Zeg ook niet dat ik ene ga kopen maar twijfel wel ik krijg best een goede prijs terug en mis toch wel wat punch onderin
De 750 is na de remap al echt een compleet andere motor met zn 114pk op het achterwiel en meer koppel in lager toerental maar een 1000er is wel gewoon onderin veel fijner.

Wat mocht zo een remap kosten? Heb je ook wat vergelijkingsmateriaal van voor en na?
 
ik heb eerst 2000km zonder remap en katloze uitlaat gereden.
Het snellere valt wel mee hoor , wel wel een vele fijnere motor geworden.
Niks aan/uit of bokken in de ondertoeren in een hoge versnelling maar gewoon wel gaan.
Koppel is voelbaar beter geworden met name onderin en het verloop ervan is gewoon beter.
Ook klinkt de motor veel mooier en bruter.
Net niet asociaal zeg maar alleen boven de 6000rpm denk je in het begin wtf is dit 🥰
Kost wat maar dan heb je ook wat , als er een 1000er komt dan ga ik denk ik het zelfde doen.
Remap sowieso natuurlijk.

Maar ach vooralsnog wilt motoport nog niet de prijs doen wat ik eventueel zou willen betalen en met de 750 haal je ook belachelijke snelheden als je paar tellen aan het gas draait.
Gaat me echt meer om het koppel onderin want opzich tovert de 750 me nog elke keer weer een lach op het gezicht en als je 50 rijd in de 5 en gas geeft wilt die echt wel ervandoor alleen de 1000er wilt dat nog net wat beter
 
Wat mocht zo een remap kosten? Heb je ook wat vergelijkingsmateriaal van voor en na?
Voor mijn fiets (gsx-r 750) heb ik toevallig gisteren bij Hoegee in Afferden geïnformeerd. Dan wordt de ECU volledig afgesteld incl. Run op de dyno en kost het €150,-.
Uit de gsx-s 1000 heeft hij flink meer power gekregen. Een aantal hier hebben zo'n 'Hoegee special edition' en zijn daar volgens mij meer dan tevreden over.
 
150eur is wel een koopje zeg
Motoport vraagt 450eur en heb nooit iets onder de 350eur gehoord/gelezen.


Dit lijkt me voor de 1000er wel wat trouwens *O*


De genoteerde 145pk van Suzuki klopt sowieso niet.
Meeste testen zitten rond de 155pk en in de map van motoport staat gemeten 165pk dus met decat en remap en zeg 10% meer ga je vlug richting 170pk gok ik.
 
150eur is wel een koopje zeg
Motoport vraagt 450eur en heb nooit iets onder de 350eur gehoord/gelezen.


Dit lijkt me voor de 1000er wel wat trouwens *O*


De genoteerde 145pk van Suzuki klopt sowieso niet.
Meeste testen zitten rond de 155pk en in de map van motoport staat gemeten 165pk dus met decat en remap en zeg 10% meer ga je vlug richting 170pk gok ik.
Ik heb op mijn gsxs een catvervanger en een leovince demper in combinatie met een pc5 en k&n luchtfilter leverdt hij 167,8pk aan het wiel.
 
Kogel is toch door de kerk.
Dinsdag ga ik de brommer betalen.

Heb wat kunnen regelen kwa prijs icm een shoei gt air 2 crossbar helm 👌
 
Laatst bewerkt:
Ook in zwart blauw dus kwa kleur het zelfde
Twijfel nog een klein beetje maar helemaal blauw maar is me denk ik toch iets TE blauw.
Vind wit ook maar mooi maar hou niet van de blauwe wielen erin.

Komt met het street pakket en krijgt na het inrijden een remap

Helm is trouwens zwart/ rood helaas bestaat geen zwart / blauw en aangezien ik schoenen heb wat zwart zijn met rode accenten en 2 jassen had ik zoiets dan pak maar zwart/rode helm
 
Iemand trouwens nog wat foto`s van de uitlaat onder de 1000er ?
Twijfel nog beetje over die yoshi en laat misschien gewoon de knippers doen en nr plaat houder en regel me een uitlaat zelf.
Kan tot dinsdag nog beetje schuiven ermee en hoef niet perse het pakket te pakken natuurlijk.
 
Op de website van Suzuki staat dat de Yoshimura uitlaat van het streetpakket gehomogoleerd is maar
Ik kan geen E keur op de uitlaat vinden.
Weet iemand hoe dat zit?
Mvg Frank
 
Na verkoop van mijn gsxs1000 heb ik nog enkele onderdelen te koop liggen.
-monozitje 50€
-windscherm. 60€
-zijtassen van swmotech met motospecifieke bevestegingsbeugels 150€
-originele achterlicht 30€
-originele uitlaat 75€
-Originele nrplaatbevestiging inc pinkers 50€
-korte rem en koppelingshendel 20€
-barendspiegels 20€
 
Heb je foto van het windscherm , mono zitje en tassen?
[/QUOTE
Het monozitje is een origineel van Suzuki. Ik zal kijken om een foto ervan grts jeroen
 

Bijlagen

  • IMG_20180611_164202.jpg
    IMG_20180611_164202.jpg
    218 KB · Weergaven: 31
  • IMG_20180630_095159.jpg
    IMG_20180630_095159.jpg
    280,6 KB · Weergaven: 31
  • IMG_20180630_095206.jpg
    IMG_20180630_095206.jpg
    170,3 KB · Weergaven: 25
Show me eens jullie uitlaat mensen .
Ben opzoek naar ene voor onder de 1000er die vandaag bestelt is.
Zelf vind ik die van shark best gaaf
de000540164.jpg
de000540178.jpg
 
de zwart met blauwe kleur stelling en dan een carbon yoschimura
de 750 is qua model mooier maar de 1000 is een stukje sterker over het hele gebied
en rijd met de juiste afstelling ook superstrak..
 
Is smaak natuurlijk, vind de 1000er iets agressiever ogen en het blauwe spojlertje vind ik ook mooier.
Zou ook niet goed zijn als ik de 750 mooier vond want dan had ik die wel gehouden 🤣

Yoshi vind ik persoonlijk op de 1000er minder mooi dan de standaard pijp in het zwart dus heb deze keer geen yoshi gepakt.
De 750 heeft deze wel erop dus ook wou ik nu naar wat anders kijken Al heb ik nog geen 3 maanden erna gekeken 🙈

Kwa lopen komt zelfs een getunde 750 niet eens in de buurt en met name als je rustig rijd want bruut hard lopen doet de 750 in principe ook wel.

Zou ook wel eens een 1000er willen hier met volledige uitlaat lijn of in ieder geval combinatie dikke eind demper zonder kat .
 
Beste rijders een vraagje.

Ben een leuke gsx-s1000 tegengekomen.

Motor heeft 24000 gelopen en is van 2015.

Zit een aftermarket uitlaat onder.

Nu zie ik dat er nog veel winst wordt geboekt voor het te laten afstellen. Doen jullie dit op de ECU of doormiddel van een PCV?. Topsnelheid e.d. maakt mij niet veel uit, vooral koppel is belangrijk (Nu weet ik ook dat een K&N Filter wel eens wilt zorgen voor minder koppel onderin gezien er minder tegendruk is)

Was aan het kijken voor een MT09 maar ik zag deze voor een leuke prijs voorbij komen.

Nu baart mij het aan/uit effect alleen wat zorgen, en de "lage" koppel onderin. Goed op te lossen door af te stellen?

Moet ik nog ergens op letten?

Alvast enorm bedankt!

Nick
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag de passagiers stepjes van de motor afhalen en ben nog op zoek naar een uitlaat steun (ik heb zelf een GSR maar die van de GSXS past ook). Weet iemand nog ergens een uitlaatsteun te vinden voor een leuke prijs?

G&G heeft er 1 maar die is gelijk weer 50 euro.
 
Volgens mij valt dat winst boeken met remapping wel mee.
De 750 heb ik spruitstuk en decat gedaan , K&N filter , Yoshi pijp en remap maar heeft ca 15pk gebracht en wat meer koppel onderin.
Een MT09 kan je kwa vermogen en koppel vergelijken met een standaard GSX S750 en ik heb proefgereden op een standaard GSX S1000 en het verschil is behoorlijk te noemen.
Als er aan/uit effect is dan is dat met remap wel geheel eruit te krijgen maar meeste 1000ers hebben er geen last van.
Dat zogenaamde winst boeken met remap met een 1000er is gewoon doordat de 150pk van de fabriek voor de klote niet klopt.
In de dealer map staat dat zelfs en Suzuki geeft daarin toe dat er 165pk is ( uiteraard krukas ) dus dan zie je dat die gemiddelde 150/155pk op het achterwiel gewoon als fabrieksmatig vaak zo is.

Voor mij was de keuze makkelijk toen en nu wbt de Yamaha.
Ik wil geen 3 pitter dus zou de MT09 nooit een optie zijn.
MT10 was dat uiteraard wel maar vind de Suzuki mooier dus hopelijk wordt volgende week mijn 1000er geleverd.
 
Ik wil graag de passagiers stepjes van de motor afhalen en ben nog op zoek naar een uitlaat steun (ik heb zelf een GSR maar die van de GSXS past ook). Weet iemand nog ergens een uitlaatsteun te vinden voor een leuke prijs?

G&G heeft er 1 maar die is gelijk weer 50 euro.

Ebay staan ze ook en best mooie maar zit je ook vlug richting de 50eur.
Had een nette gezien voor ik dacht 30eurmaar heb hem uit mijn favorieten gehaald aangezien ik gene meer nodig heb
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Beste rijders een vraagje.

Ben een leuke gsx-s1000 tegengekomen.

Motor heeft 24000 gelopen en is van 2015.

Zit een aftermarket uitlaat onder.

Nu zie ik dat er nog veel winst wordt geboekt voor het te laten afstellen. Doen jullie dit op de ECU of doormiddel van een PCV?. Topsnelheid e.d. maakt mij niet veel uit, vooral koppel is belangrijk (Nu weet ik ook dat een K&N Filter wel eens wilt zorgen voor minder koppel onderin gezien er minder tegendruk is)

Was aan het kijken voor een MT09 maar ik zag deze voor een leuke prijs voorbij komen.

Nu baart mij het aan/uit effect alleen wat zorgen, en de "lage" koppel onderin. Goed op te lossen door af te stellen?

Moet ik nog ergens op letten?

Alvast enorm bedankt!

Nick
Even met Hoegee Suzuki center (Afferden) bellen. Marc kan je hierover goed adviseren en een ECU flash kost de wereld niet.
 
Beste rijders een vraagje.

Ben een leuke gsx-s1000 tegengekomen.

Motor heeft 24000 gelopen en is van 2015.

Zit een aftermarket uitlaat onder.

Nu zie ik dat er nog veel winst wordt geboekt voor het te laten afstellen. Doen jullie dit op de ECU of doormiddel van een PCV?. Topsnelheid e.d. maakt mij niet veel uit, vooral koppel is belangrijk (Nu weet ik ook dat een K&N Filter wel eens wilt zorgen voor minder koppel onderin gezien er minder tegendruk is)

Was aan het kijken voor een MT09 maar ik zag deze voor een leuke prijs voorbij komen.

Nu baart mij het aan/uit effect alleen wat zorgen, en de "lage" koppel onderin. Goed op te lossen door af te stellen?

Moet ik nog ergens op letten?

Alvast enorm bedankt!

Nick

Met een remap kan men de motor nauwkeuriger afstellen dan met een PCV te plaatsen. Met een remap halen ze dat aan uit effect ( als de gsxs het heeft) eruit en wordt gaat ie veel soepeler lopen. Je krijgt een mooie koppel winst in de lagere en midden rpm's en natuurlijk de extra pk's.

Ik heb een MT09 2018 onlangs gereden en heeft een koppelrijk, gretig blok. In stand A heeft ie ook last van het aan uit effect en de achterveer is echt wel te slap. Indien je de Mt09 verkiest ben je toch beter af met de SP versie. Persoonlijk heb ik liever mijn gsxs1000 :)

Waar je wel even zou moeten naar kijken bij die s1000 die je vermeld: zijn de kleppen gesteld geweest? Moet ergens rond die km stand gebeuren.
 
Vandaag voor de 1000 km beurt geweest en er is meteen een nieuwvoorspatbord gemonteerd .
Het voorspatbord koste 126 euro dus dat viel erg mee tijdens het wachten werd er een schade GSX-S 1000
Gebracht .
Was het weekend gehuurd en even uitgeleend! 😥
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    196,9 KB · Weergaven: 30
Terug
Bovenaan Onderaan