Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Ik vind het zadel van de 750 zo oncomfortabel. Na paar uur rijden krijg ik toch pijn aan mijn reet.

Valt wel mee toch of rijd je enkel snelweg? Zadel zit niet lekker wanneer je langere tijd over de snelweg rijd maar dit hebben alle nakeds volgens mij.

Ik heb in ieder geval nergens last van na 4 uur touren.
 
Iemand ervaringen met het remappen van de 750
Prijs opgevraagd nog voor de katvervanger incl montage maar remap zou het aan/ uit effect helemaal eruit halen en dat is me de 450eur van de remap incl afstellen op de vermogens bank wel waard.
Extra vermogen is natuurlijk ook wel lekker maar wil vooral niet kwijt wat ik nu al onderin heb maar wil hooguit nog meer onderin
 
Iemand ervaringen met het remappen van de 750
Prijs opgevraagd nog voor de katvervanger incl montage maar remap zou het aan/ uit effect helemaal eruit halen en dat is me de 450eur van de remap incl afstellen op de vermogens bank wel waard.
Extra vermogen is natuurlijk ook wel lekker maar wil vooral niet kwijt wat ik nu al onderin heb maar wil hooguit nog meer onderin
Home Hoegee Suzuki Center heeft hier wel ervaring mee (met de 1000 in ieder geval :)).
 
Ja motoport Echt ook en daar heb ik dan ook inmiddels een arrow spruitstuk met kat vervanger bestelt , K&N luchtfilter en komt er ook een remap met afstellen op de testbank.
Maar wil ook wel graag ervaringen van gebruikers horen natuurlijk.

Volgens motoport gaat het helemaal eruit ook als ik de kat laat zitten maar goed zonder kat en met luchtfilter is er altijd wat meer power te halen natuurlijk.
Al wordt het nu wel 2x zo duur _O-
 
Iemand ervaringen met het remappen van de 750
Prijs opgevraagd nog voor de katvervanger incl montage maar remap zou het aan/ uit effect helemaal eruit halen en dat is me de 450eur van de remap incl afstellen op de vermogens bank wel waard.
Extra vermogen is natuurlijk ook wel lekker maar wil vooral niet kwijt wat ik nu al onderin heb maar wil hooguit nog meer onderin

Hoeveel winst heb je door de katvervanger? Heb je erg veel winst onderin?

Zelf heb ik geen erg last van het hakkelende effect, merk ik alleen als ik hem laat uit rijden in zijn 1 of 2.

Wat is het gevolg als je de cat vervangt? Niet meer “legaal”?
 
Aan uit is inderdaad ergste in de 1 en 2 en met veel gevoel ook in die gangen serieus goed te doen.
Hoeveel het allemaal precies gaat uitmaken weet ik over een week of 2.
En wat betreft dat legale zal het best zo zijn dat het niet mag om de kat te verwijderen alleen of dat ooit gecontroleerd gaat worden beteijfel ik.
Wij hoeven immers geen apk te doen op een motor dus ook geen uitstoot meting.
Dus lekker vrij laten ademen dat blokje des te harder en gezonder loopt die 😀
 
Mocht er iemand interesse hebben.
Puig rem en koppelingshendel opklapbaar en op lengte uitschuifbaar voor GSXS1000, samen voor 85 euro.
600km mee gereden, zo goed als nieuw.

1385563

1385564
1385565


Heb ook een set orginele Rizoma Veloce spiegels met adapters liggen uit het Street Extreme pakket.
Kosten nieuw ruim 400 euro, mogen weg voor 175. Ook in nieuwstaat.
1385567
 
Maar weer wat leven hier erin brengen.
Brommer staat sinds zaterdag bij motoport om dat kat te verwijderen en te vervangen door een voorstuk/spruitstuk van Arrow.
K&N inleg filter erin en een remap.
Als ik de verhalen mag geloven wordt de brommer stuk krachtiger onderin en aangezien de computer helemaal vrij staat van euro resitricties is straks nog in de 3e gang oppassen dat je geen wheelie trekt.
Vol gas is dan ook volgas dat is het nu blijkbaar niet.

Ook mooie plaatjes geschoten van de week.
Inmiddels 2000km erop 💪
57044150_2117689691633204_2054679064114888704_n.jpg
57251195_2117689534966553_2969900448447725568_n.jpg
 
Ja momenteel nog even werkloos en pas een rijbewijs dus kan lekker rijden .
Pak eigenlijk voor alles wel de brommer , stuk sneller en altijd vooraan bij het stoplicht.
Daarbij als ik rustig rij 1 op 20 verbruik dus is ook stuk prettiger dan een golf 5 gti _O-

🥰
Gok over maand of 2 week aan het werk dus dan zal het wel afgelopen zijn met de pret 🙈
1000km is nog niet echt veel trouwen want je hebt een 2017 model toch ? of heeft de 2018/19 1000er geen zwarte vork zoals bij de 750 ?
Wel dikke brommer trouwens in een prachtige kleurstelling
 
De gsxs is van november 2016 en heeft nu iets meer dan 12000 km op de teller. Heb nu net 1000 km gereden van februarie 2019 tot nu.

Sticker set was niet goedkoop maar vind em echt wel vet staan!
 
Ah zo , 12k is inderdaad wel redelijk .
Want rijden daar heb je zo ding voor toch ,soms zie ik de dikste motoren en ja 3 jaar hebben ze 2500 gereden das gewoon zonde denk ik dan.

Stickerset ziet er zeker erg gaaf uit beter dan bijvoorbeeld zo groot Suzuki erop dat vind ik te druk.
Dit is gewoon netjes en niet zo druk , dus zeker mijn smaak
 
Maar weer wat leven hier erin brengen.
Brommer staat sinds zaterdag bij motoport om dat kat te verwijderen en te vervangen door een voorstuk/spruitstuk van Arrow.
K&N inleg filter erin en een remap.
Als ik de verhalen mag geloven wordt de brommer stuk krachtiger onderin en aangezien de computer helemaal vrij staat van euro resitricties is straks nog in de 3e gang oppassen dat je geen wheelie trekt.
Vol gas is dan ook volgas dat is het nu blijkbaar niet.

Ook mooie plaatjes geschoten van de week.
Inmiddels 2000km erop 💪Bekijk bijlage 1386810Bekijk bijlage 1386811

Hoeveel kost het om je cat te vervangen? Heb je nog een mogelijkheid om dit volledig terug te draaien?
 
Hoeveel kost het om je cat te vervangen? Heb je nog een mogelijkheid om dit volledig terug te draaien?


Terug draaien kan altijd aangezien het complete spruitstuk incl kat wordt vervangen dus krijg de uitlaat gewoon mee naar huis.
Alleen verwacht niet dat ik dat ooit ga terug draaien want les geluid zou het ongeveer het zelfde moeten blijven en een beter ademende brommer loopt sowieso fijner

Kat/ spruitstuk , inleg k &n en remap zit ik op 1350eur dus niet goedkoop , wel zou het ineens een nog fijnere fiets moeten worden dus dan is het wel lonend.

Aan/uit effect gaat trouwens met een remap ook eruit maar wil niet met het gevoel achter blijven dat er veel meer in gezeten had kwa rij genot
 
Aan/uit effect gaat trouwens met een remap ook eruit maar wil niet met het gevoel achter blijven dat er veel meer in gezeten had kwa rij genot
Je kunt ook een andere ECU aanvragen via de Suzuki dealer dan is het aan/uit effect ook weg. Die werden kostenloos vervangen maar je moet er zelf achteraan.
 
En in 2019 zitten die dan niet standaard erin ? Achja remap doet alle euro 4 rotzooi deleten dat doet Suzuki zelf vast niet
 
Excuus, had even gemist dat het over de 750 ging. Ecu wissel was inderdaad bij de 1000
 
Wegens gezondheidsproblemen heb ik mijn gsx-s1000 verkocht en heb ik nog wat onderdelen liggen;
Stuurverhogers 2 cm 30 euro
Een origineel voorzadel 50 euro
Een G2 throttletamer voor een soepeler gasrespons 40 euro nieuwprijs 80 euro
Originele knipperlichten 20 euro
Een originele uitlaatdemper
Een set originele hendels 40 euro
 
Laatst bewerkt:
Mocht er iemand interesse hebben.
Puig rem en koppelingshendel opklapbaar en op lengte uitschuifbaar voor GSXS1000,
Heb ook een set orginele Rizoma Veloce spiegels met adapters liggen uit het Street Extreme pakket.
Beide zijn verkocht.

Voor geïnteresseerden eventueel nog wel een korte kenteken plaat houder (Tail tidy)van Evotech inclusief led kenteken verlichting van Evotech. Verder led knipperlichten met verloopkabels voor de voor en achterkant, compleet met de R&G adapterplaatjes voor de voorkant en een led knipperlicht relais. Alles in nieuwstaat en compleet afgewerkt met krimpkous dus zo aan te sluiten. Gaat alleen als complete set weg, 150 euro

En eventueel nog een nieuw in de verpakking o2 eliminator plug te koop voor weinig :)
Het schijnt dat het aan/uit effect bij de 1000 hiermee ook een heel eind minder wordt, heb het zelf nooit geprobeerd omdat ik mijn 2015 vlak na het kopen van de plug heb ingeruild voor een nieuwe die het aan/uit probleem nauwelijks meer had. prijs 15 euro.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan