Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik heb nog wel wat te doen voor 14 juli :Y
64769380_2281155508671965_4171562813887610880_n.jpg
 
Even zonder gekheid, ik heb deze (circuit) motor afgelopen zondag gekocht.
Alles gaat dus even uit elkaar voor controle en alles wat ik tegen komen wordt direct aangepakt.
Ik wil wel met een goed gevoel opstappen, dus dan wil ik van alle kritische componenten zeker weten dat het goed is.

- voorvork poten zijn uitelkaar geweest en opnieuw opgebouwd met nieuwe olie en keeringen etc (Thnx JK Motoren Niezijl).
- remklauwen voor liggen ook uitelkaar, alles even goed schoonmaken en weer fris opbouwen.
- Balhoofd had een zwaar puntje, dus ook uitelkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt en met nieuw vet weer inelkaar gezet.
- voorste remslangen hebben een keer in de knel gezeten, hiervoor dus ook nieuwen besteld.

Daarnaast nog alle vloeistoffen + filters en ook de bougies vervangen.

Zodra hij technisch helemaal in orde is, gaan we wat aan het kapwerk/kleurstelling doen.
 
Bandenspanning in de schuur boeit niet, kan 10 graden zijn kan 30 graden zijn.

Ik gooi mijn warmers erom en leg de bandenspanningsmeter op het zadel. Ik meet altijd in de warmers voor ik het circuit op ga.
 
Even zonder gekheid, ik heb deze (circuit) motor afgelopen zondag gekocht.
Alles gaat dus even uit elkaar voor controle en alles wat ik tegen komen wordt direct aangepakt.
Ik wil wel met een goed gevoel opstappen, dus dan wil ik van alle kritische componenten zeker weten dat het goed is.

- voorvork poten zijn uitelkaar geweest en opnieuw opgebouwd met nieuwe olie en keeringen etc (Thnx JK Motoren Niezijl).
- remklauwen voor liggen ook uitelkaar, alles even goed schoonmaken en weer fris opbouwen.
- Balhoofd had een zwaar puntje, dus ook uitelkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt en met nieuw vet weer inelkaar gezet.
- voorste remslangen hebben een keer in de knel gezeten, hiervoor dus ook nieuwen besteld.

Daarnaast nog alle vloeistoffen + filters en ook de bougies vervangen.

Zodra hij technisch helemaal in orde is, gaan we wat aan het kapwerk/kleurstelling doen.
gekocht na voorwerk van een zeker iemand😉👊
 
Gisteren weer naar Zandvoort geweest.
Sorry geen blije emoji met pompoentjes dit keer.

1403480


Voor aanvang wel weer even enthousiast als altijd :Y
Dit keer in een nog snellere groep in gedeeld, pfff oeh ok.... de reden was dat er ontzettend veel mensen meereden die voor het eerst deelnamen (50 man!).
Mazzeltje was dat er weer één uit mijn groep een camera had en laat die nou net achter mij aansluiten :t
Het feit dat ik er vorige maand nog was geweest voelde prettig. Ik had naar aanleiding van de filmpjes die vorige keer van mij gemaakt waren best wat aandachtspunten voor mezelf in m'n hoofd om dit keer aan te werken.

Eerste sessie
Voorafgaand aan de eerste sessie eerst een opwarmronde. Heel prettig eerst even inkomen en het "koude banden syndroom" in m'n hoofd geruststellen.
Er waren weer auto's voor ons op de baan geweest en ook dit keer was eerst de baan geveegd voordat wij erop kwamen.
Geveegd met de franse slag ja naar mijn zin want er lag nog best een hoop rubber en grind (grind op de weg ben ik echt bang voor: overblijfselen van een scooterongeluk in het verleden).
Hè verdorie dit voelt niet fijn waardoor ik nog niet echt durf te gaan. Goed dan nog maar niet aan de houding werken maar de rijlijnen, rem- en gaspunten kan ik nu al wel wat mee.
Daarbij kijk ik dan ook naar de voorste instructeur waar hij remt. Lastig dit keer want hij had z'n achterlicht afgeplakt en zo moest ik een paar keer effe hard remmen wat dan toch onrust brengt.
Na de tweede ronde voelde ik me weer ok om er naast te gaan hangen. Na vorige keer werd nu voor mezelf bevestigd ik heb dus duidelijk voorkeur voor bepaalde bochten haha.
De Tarzanbocht, Hugenholtzbocht en Bocht 8 kreeg ik de knie weer aan de grond en dat voelde echt lekker *O*
Tijdens de débriefing kwam dat dan ook naar voren dat ik daar mijn focus op had. Wat ik doe is eerst rechtop zitten, remmen, terugschakelen en dan gaan verzitten. Feedback: eerst al verzitten, dan remmen en terugschakelen. Ok daar ga ik de volgende sessie mee aan het werk.
Snelheid was ook een puntje van aandacht met name als ik achteraan reed dan liet ik een gaatje vallen. Klopte helemaal, als laatste is het keihard werken maar ik had niet het gevoel dat het onhaalbaar voor me was.

1403550


1403560



Tweede sessie
Goed: grind op de rijbaan, rijlijnen, rem- en gaspunten, feedback houding en snelheid daar zijn mijn gedachten mee gevuld.
Nu ik het opschrijf kan ik me zo voorstellen wat je denkt als je dit leest. Veel te veel om mee bezig te zijn en daar word ik dan ook deze sessie mee geconfronteerd.
Na verschillende wissels kom ik weer achteraan te rijden.
Na Bocht 8 gas erop richting Audi S- bocht ik kwam hard aan en begon te laat met remmen. Terwijl ik de eerste bocht instuur wist ik dat ik het niet zou gaan halen. Shit wat ga ik doen!? Ik wilde 'm meteen omgooien naar links voor de volgende bocht maar dat ging niet meer ik was al veel te wijd uit. Nou ja laat maar gaan ik ga er wel even vanaf en stuurde naar het gras/zand. Op de buitenkant van de baan zag ik allemaal grind liggen ik verkrampte zo kwam ik achter want hij kwam niet tot stilstand in het gras wat wel het plan was. Mijn hand verkrampte dus aan het gas. (Dit gaat allemaal zo snel) De vangrail kwam nu wel heel dichtbij en coûte que coûte dat die motor die vangrail niet zou raken!!!!!! Toen ik m'n gas losliet voelde ik alsnog een tik ergens tegenaan (denk toch de vangrail maar geen schade :?) en duwde me alsnog om -O-
Gv'er de gv'er ik had nog zo m'n best gedaan om netjes aan de kant te gaan en later in het zand overeind te blijven. En dan ga ik zo lullig wéér op links ook :( Ik lag vast met mn linkervoet onder de motor maar gelukkig met een zachte ondergrond dus verder geen last. Baanpost is precies daar en ik werd gelukkig snel overeind geholpen. Ik had verder niets, motor ook niet op wat krassen na dus hup kleding afkloppen, opstappen en precies toen kwam mijn groep weer aan en kon ik mooi weer aansluiten. Helaas was het al einde sessie en werd er afgevlagd. Hè jammer juist nù had ik effe door willen rijden.
Het positieve hieraan was dat de marshall achter me reed en het had zien gebeuren. Wat ik omschreef wat er gebeurd was matchte met zijn visie en zijn feedback was dat ik m'n verlies had moeten nemen ipv alsnog willen proberen. Hij moedigde aan dat ik weer meteen was verder gegaan maar wees me erop dat ik niet meteen vol gas had moeten gaan omdat mijn banden nog vies waren. Dat is dan echt nog mijn onervarenheid ik heb er nooit bij stilgestaan.
Na deze twee sessies was het advies dan ook om in een langzamere groep te gaan rijden. De offroad sessie was een waarschuwing. Al met al was ik boven mijn kunnen aan het rijden en de snelheid zou in de volgende sessie nog meer opgevoerd gaan worden. Het gekke was dat ik dat zelf op dat moment niet zo ervaarde en het teruggezet worden dan wel een dingetje was.

1403553



Derde sessie
Er zit tussen iedere sessie 20 minuten rust, best pittig kan ik je zeggen en helemaal als je nog moet débrieven en je lichaam nog vol adraline zit.
Ik had het voornemen om weer verder te gaan waar ik gebleven was met bijkomend voordeel dat ik snelheid van m'n lijstje kon schrappen 😜
Vanuit de pitstraat de Tarzanbocht in en ik ging er weer naast hangen. Ik voelde onbalans in m'n motor en dat kon alleen maar van mij komen. Bocht uit, rechtop zitten en even de armen los schudden. Zo! Nou daar zat behoorlijke spanning in merkte ik. Ok laat houding maar even. Eerst weer ontspannen kilometers maken. Nu begreep ik wel waarom ze me hadden ge-downgrated. Even later dacht ik dat ik weer ok was en heb ik het nog een paar keer geprobeerd om er naast te gaan hangen maar de spanning ging m'n lichaam niet uit en ik heb toen besloten om de KD te laten en gewoon de rondes uit te rijden.
Nou moet je voorstellen: dan ga je dus rechtop door je favoriete bochten heen... zo ik kan je zeggen dat is echt niet tof!!!! (Om het netjes te houden)
Hiervoor kom ik niet naar het circuit -O-

Na deze laatste sessie ben ik meteen naar de instructeurs van de vorige groep toegegaan en hun bedankt voor de ingreep. Ik had dat gewoon even nodig achteraf ik zag het zelf in eerste aanleg niet maar kwam er pas achter toen ik eenmaal weer op de baan was. En dan lag het tempo in deze groep nog wel beduidend lager.

1403556



Dit was een hele leerzame dag en ik ben weer eens goed met mezelf geconfronteerd O-)
Koppie zat vol. De euforie van de knee downs werd overheerst door teleurstelling.
Ik ben eerst nog even naar het strand gereden om effe alles te laten bezinken terwijl ik over de zee zat te turen. Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs en mijn motor waarvan ik pas zeven maanden rij. Ik kan nog niet met alles tegelijk bezig zijn, ik vraag teveel van mezelf maar ik wil zó graag dat ik dat zelf niet kan overzien. Al met al maak ik al best rap progressie en ik ging dat zien als standaard ipv uitzondering maar ik vind het gewoon zo ontzettend leuk ik wil alleen maar meer en dan ook nog zo snel mogelijk. Er moest nu ingegrepen worden en ik kon de knop in m'n hoofd wel omzetten maar m'n gevoel ging er niet in mee.

Toen ik dit voor mezelf helder had kon ik het loslaten en ben toen ontspannen naar huis gereden. Ja volgend jaar maar eens die trekhaak onder m'n auto laten zetten dan kan die gixxer op een trailer erachter mocht ik eens niet meer meteen kunnen verder rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad dat je je moet focussen op houding etc. Ik heb de kneedown uit mijn hoofd gezet, komt vanzelf. Zithouding is veel belangrijker
 
Gisteren weer naar Zandvoort geweest.
Sorry geen blije emoji met pompoentjes dit keer.

Bekijk bijlage 1403480

Voor aanvang wel weer even enthousiast als altijd :Y
Dit keer in een nog snellere groep in gedeeld, pfff oeh ok.... de reden was dat er ontzettend veel mensen meereden die voor het eerst deelnamen (50 man!).
Mazzeltje was dat er weer één uit mijn groep een camera had en laat die nou net achter mij aansluiten :t
Het feit dat ik er vorige maand nog was geweest voelde prettig. Ik had naar aanleiding van de filmpjes die vorige keer van mij gemaakt waren best wat aandachtspunten voor mezelf in m'n hoofd om dit keer aan te werken.

Eerste sessie
Voorafgaand aan de eerste sessie eerst een opwarmronde. Heel prettig eerst even inkomen en het "koude banden syndroom" in m'n hoofd geruststellen.
Er waren weer auto's voor ons op de baan geweest en ook dit keer was eerst de baan geveegd voordat wij erop kwamen.
Geveegd met de franse slag ja naar mijn zin want er lag nog best een hoop rubber en grind (grind op de weg ben ik echt bang voor: overblijfselen van een scooterongeluk in het verleden).
Hè verdorie dit voelt niet fijn waardoor ik nog niet echt durf te gaan. Goed dan nog maar niet aan de houding werken maar de rijlijnen, rem- en gaspunten kan ik nu al wel wat mee.
Daarbij kijk ik dan ook naar de voorste instructeur waar hij remt. Lastig dit keer want hij had z'n achterlicht afgeplakt en zo moest ik een paar keer effe hard remmen wat dan toch onrust brengt.
Na de tweede ronde voelde ik me weer ok om er naast te gaan hangen. Na vorige keer werd nu voor mezelf bevestigd ik heb dus duidelijk voorkeur voor bepaalde bochten haha.
De Tarzanbocht, Hugenholtzbocht en Bocht 8 kreeg ik de knie weer aan de grond en dat voelde echt lekker *O*
Tijdens de débriefing kwam dat dan ook naar voren dat ik daar mijn focus op had. Wat ik doe is eerst rechtop zitten, remmen, terugschakelen en dan gaan verzitten. Feedback: eerst al verzitten, dan remmen en terugschakelen. Ok daar ga ik de volgende sessie mee aan het werk.
Snelheid was ook een puntje van aandacht met name als ik achteraan reed dan liet ik een gaatje vallen. Klopte helemaal, als laatste is het keihard werken maar ik had niet het gevoel dat het onhaalbaar voor me was.

Bekijk bijlage 1403550

Bekijk bijlage 1403560


Tweede sessie
Goed: grind op de rijbaan, rijlijnen, rem- en gaspunten, feedback houding en snelheid daar zijn mijn gedachten mee gevuld.
Nu ik het opschrijf kan ik me zo voorstellen wat je denkt als je dit leest. Veel te veel om mee bezig te zijn en daar word ik dan ook deze sessie mee geconfronteerd.
Na verschillende wissels kom ik weer achteraan te rijden.
Na Bocht 8 gas erop richting Audi S- bocht ik kwam hard aan en begon te laat met remmen. Terwijl ik de eerste bocht instuur wist ik dat ik het niet zou gaan halen. Shit wat ga ik doen!? Ik wilde 'm meteen omgooien naar links voor de volgende bocht maar dat ging niet meer ik was al veel te wijd uit. Nou ja laat maar gaan ik ga er wel even vanaf en stuurde naar het gras/zand. Op de buitenkant van de baan zag ik allemaal grind liggen ik verkrampte zo kwam ik achter want hij kwam niet tot stilstand in het gras wat wel het plan was. Mijn hand verkrampte dus aan het gas. (Dit gaat allemaal zo snel) De vangrail kwam nu wel heel dichtbij en coûte que coûte dat die motor die vangrail niet zou raken!!!!!! Toen ik m'n gas losliet voelde ik alsnog een tik ergens tegenaan (denk toch de vangrail maar geen schade :?) en duwde me alsnog om -O-
Gv'er de gv'er ik had nog zo m'n best gedaan om netjes aan de kant te gaan en later in het zand overeind te blijven. En dan ga ik zo lullig wéér op links ook :( Ik lag vast met mn linkervoet onder de motor maar gelukkig met een zachte ondergrond dus verder geen last. Baanpost is precies daar en ik werd gelukkig snel overeind geholpen. Ik had verder niets, motor ook niet op wat krassen na dus hup kleding afkloppen, opstappen en precies toen kwam mijn groep weer aan en kon ik mooi weer aansluiten. Helaas was het al einde sessie en werd er afgevlagd. Hè jammer juist nù had ik effe door willen rijden.
Het positieve hieraan was dat de marshall achter me reed en het had zien gebeuren. Wat ik omschreef wat er gebeurd was matchte met zijn visie en zijn feedback was dat ik m'n verlies had moeten nemen ipv alsnog willen proberen. Hij moedigde aan dat ik weer meteen was verder gegaan maar wees me erop dat ik niet meteen vol gas had moeten gaan omdat mijn banden nog vies waren. Dat is dan echt nog mijn onervarenheid ik heb er nooit bij stilgestaan.
Na deze twee sessies was het advies dan ook om in een langzamere groep te gaan rijden. De offroad sessie was een waarschuwing. Al met al was ik boven mijn kunnen aan het rijden en de snelheid zou in de volgende sessie nog meer opgevoerd gaan worden. Het gekke was dat ik dat zelf op dat moment niet zo ervaarde en het teruggezet worden dan wel een dingetje was.

Bekijk bijlage 1403553


Derde sessie
Er zit tussen iedere sessie 20 minuten rust, best pittig kan ik je zeggen en helemaal als je nog moet débrieven en je lichaam nog vol adraline zit.
Ik had het voornemen om weer verder te gaan waar ik gebleven was met bijkomend voordeel dat ik snelheid van m'n lijstje kon schrappen 😜
Vanuit de pitstraat de Tarzanbocht in en ik ging er weer naast hangen. Ik voelde onbalans in m'n motor en dat kon alleen maar van mij komen. Bocht uit, rechtop zitten en even de armen los schudden. Zo! Nou daar zat behoorlijke spanning in merkte ik. Ok laat houding maar even. Eerst weer ontspannen kilometers maken. Nu begreep ik wel waarom ze me hadden ge-downgrated. Even later dacht ik dat ik weer ok was en heb ik het nog een paar keer geprobeerd om er naast te gaan hangen maar de spanning ging m'n lichaam niet uit en ik heb toen besloten om de KD te laten en gewoon de rondes uit te rijden.
Nou moet je voorstellen: dan ga je dus rechtop door je favoriete bochten heen... zo ik kan je zeggen dat is echt niet tof!!!! (Om het netjes te houden)
Hiervoor kom ik niet naar het circuit -O-

Na deze laatste sessie ben ik meteen naar de instructeurs van de vorige groep toegegaan en hun bedankt voor de ingreep. Ik had dat gewoon even nodig achteraf ik zag het zelf in eerste aanleg niet maar kwam er pas achter toen ik eenmaal weer op de baan was. En dan lag het tempo in deze groep nog wel beduidend lager.

Bekijk bijlage 1403556


Dit was een hele leerzame dag en ik ben weer eens goed met mezelf geconfronteerd O-)
Koppie zat vol. De euforie van de knee downs werd overheerst door teleurstelling.
Ik ben eerst nog even naar het strand gereden om effe alles te laten bezinken terwijl ik over de zee zat te turen. Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs en mijn motor waarvan ik pas zeven maanden rij. Ik kan nog niet met alles tegelijk bezig zijn, ik vraag teveel van mezelf maar ik wil zó graag dat ik dat zelf niet kan overzien. Al met al maak ik al best rap progressie en ik ging dat zien als standaard ipv uitzondering maar ik vind het gewoon zo ontzettend leuk ik wil alleen maar meer en dan ook nog zo snel mogelijk. Er moest nu ingegrepen worden en ik kon de knop in m'n hoofd wel omzetten maar m'n gevoel ging er niet in mee.

Toen ik dit voor mezelf helder had kon ik het loslaten en ben toen ontspannen naar huis gereden. Ja volgend jaar maar eens die trekhaak onder m'n auto laten zetten dan kan die gixxer op een trailer erachter mocht ik eens niet meer meteen kunnen verder rijden ;)

wat een eerlijk verslag heb je geschreven Diabla, respect daarvoor menigeen zou dat niet doen namelijk.
door schade en schande worden we allemaal wijs de kunst is er van te leren.
je hebt de dag toch maar mooi uitgereden en weer een stukje van jezelf leren kennen, alleen dat is al meerwaarde😉👍
 
En dan klagen mensen dat mijn verslagen lang zijn? 😂

Maar ja we hadden het er al over gehad. Gewoon lekker doorgaan, en straks op Assen wat meer rust nemen en niet alles tegelijk perfect proberen te doen 👍🏻
 
wat een eerlijk verslag heb je geschreven Diabla, respect daarvoor menigeen zou dat niet doen namelijk.
door schade en schande worden we allemaal wijs de kunst is er van te leren.
je hebt de dag toch maar mooi uitgereden en weer een stukje van jezelf leren kennen, alleen dat is al meerwaarde😉👍

Jij ging 6 juli ook trainen?
Ik ben er dan ook namelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan