Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Nee klopt☹ Heb een kras op mijn koppelingsdeksel. Maar niet te vinden
Als je een k6 600/750 of nieuwer hebt,dan heb ik een mooi alu dynamo deksel van NRC te koop voor je,achter twee boutjes van de deksels hoort een ring want dat zijn olie leidingen in het blok en die bouten dichten dat af,staat in de boek.
 
Als je een k6 600/750 of nieuwer hebt,dan heb ik een mooi alu dynamo deksel van NRC te koop voor je,achter twee boutjes van de deksels hoort een ring want dat zijn olie leidingen in het blok en die bouten dichten dat af,staat in de boek.
Hey heb jij ook die stuurdemper nog te koop? En past die op een K4?
 
Ik heb thuis een deksel liggen voor mijn 600RR. Rond de 150 euro zonder pakkingen. Geen idee wat het voor een GSXR kost.
Ik ga er nu ook covers overheen monteren, want de deksel vervangen is toch meer werk.

Pakkingen ook en volgens mij moet de olie er uit wil je geen kliederboel, etc.

Ook meteen voor het frame als ik ff kan. Mijn frame is aardig bekrast door het grind. Nu verdient mijn motor de schoonheidsprijs niet, maar vind het toch zonde, omdat dit het frame is. De kuipen kunnen mij daarentegen niet boeien.
 
Welnee, motor ff schuin zetten en vervangt zo’n deksel zo. Maar niet vervangen is sneller (en extra vlees om op te glijden), daarom heb ik ze op de racer.

Frame protector, mja. Zet je erop als je grindschade voor wil zijn omdat je hem zonder wil verkopen of zet je erop als je grindschade hebt. Ik val in cat. 2 😝
 
Maar hoe zet je de motor schuin? De jiffy zit juist aan die kant.

Ik val ook in cat 2, maar het moet goed zitten tussen de oren. Er zit ook een frame onder van een WSS team (dus geen OEM) en daar wil ik een beetje lief voor zijn nu.

Ik heb het uitlaatsysteem van voor naar achter al weten te vernachelen. '(
Als ik nu nog iets speciaals aan die motor sloop koop ik een Suzuki voor op de baan, want stiekem wil ik.....
 
Maar hoe zet je de motor schuin? De jiffy zit juist aan die kant.

Ik val ook in cat 2, maar het moet goed zitten tussen de oren. Er zit ook een frame onder van een WSS team (dus geen OEM) en daar wil ik een beetje lief voor zijn nu.

Ik heb het uitlaatsysteem van voor naar achter al weten te vernachelen. '(
Als ik nu nog iets speciaals aan die motor sloop koop ik een Suzuki voor op de baan, want stiekem wil ik.....

Gewoon in de versnelling tegen de muur.

Wat voor speciaal frame heb je dan?
 
Ah zo! Ja dat zou een handig trucje kunnen zijn.

Het is een frame van een 600RR van het WSS Honda Parkalgar team (helaas niet van Ten Kate zelf. Die rijden met Bakker frames denk ik).
Het zou stijver en lichter zijn. Het heeft een andere kleur als het OEM frame en klinkt anders als je er op tikt (holler).

Eerlijk is eerlijk. Ik zou er geen reet van merken als iemand het stiekem zou omwisselen met een OEM frame. _O- (op het optische na dan)
Maar leuk "hebbedingetje".

De motor is opgebouwd door Hoeskse. Misschien ken jij hem hier van MF. Hij reed er wedstrijden mee jaren terug. Geen idee of dat ZAC of OW cup was. Ik denk OW cup, maar weet ik niet zeker.
Volgens mij heeft hem in 2013 verkocht aan degene waar ik het weer van gekocht heb.
 
Idd leuk hebbedingetje, maar het blijft een circuitbak. Daar gaat functie boven vorm bij mij, maar ik snap je punt!

Ja die ken ik wel. Stond toen in Gulf kleuren, is naar Oostenrijk ofzo geëmigreerd.
 
Ja! Gvd!
Die is inderdaad geëmigreerd ofzo iets. Die kerel was beroemd ....

Elke circuitdag waar ik kwam. "heeeee, dat is de motor van Hoekske. Heeeee dat is toch de motor van Hoekske?". En dan 10 keer.
Maar hij is al jaaaaaaaren niet meer van hem.

Nu is die motor daarom zwart. :+
 
Ja! Gvd!
Die is inderdaad geëmigreerd ofzo iets. Die kerel was beroemd ....

Elke circuitdag waar ik kwam. "heeeee, dat is de motor van Hoekske. Heeeee dat is toch de motor van Hoekske?". En dan 10 keer.
Maar hij is al jaaaaaaaren niet meer van hem.

Nu is die motor daarom zwart. :+

Beroemd/berucht... ;)
Had altijd wat te vertellen 😂
 
Ah ja dat kan natuurlijk ook. _O-

Ik heb geen idee wie het is. Nooit gezien of gesproken. Zag wel zijn naam in het rondetijden topic en maakte daarvan op dat hij aardig kan sturen.
10 seconden sneller rond op dezelfde motor op Zandvoort. :o

Nu kan er bij mij ongetwijfeld nog wel wat af, maar nooit 10 seconden op deze motor. Heb ik te kleine kloten voor :+
 
Ah ja dat kan natuurlijk ook. _O-

Ik heb geen idee wie het is. Nooit gezien of gesproken. Zag wel zijn naam in het rondetijden topic en maakte daarvan op dat hij aardig kan sturen.
10 seconden sneller rond op dezelfde motor op Zandvoort. :o

Nu kan er bij mij ongetwijfeld nog wel wat af, maar nooit 10 seconden op deze motor. Heb ik te kleine kloten voor :+

Ja is/was zeker een snelle rijder. Verder niet heel veel contact mee gehad maar wel eens een praatje. Hij reed toen wat sneller dan ik deed 😝
 
Gisteren trouwens nog even langs hyperpro geweest om de vering na te laten checken. Niet dat ik klachten had maar ik heb dan ook weinig vergelijkingsmateriaal. Die stond blijkbaar al heel netjes afgesteld alleen achter heeft 'ie iets bijgesteld.

Wel een putje in de balhoofdlager ontdekt. Was niet om meteen zorgen te maken (ik was al bang dat ik vrijdag niet naar Zandvoort zou kunnen) maar een beginnend iets zo legde hij uit :?Reparatiekosten: €120 is dit een schappelijke prijs??
En nu ik er nu over aan het lezen ben begrijp dat er meerdere soorten lagers zijn: kogellagers, conische lagers, kegellagers. Tips/adviezen/uitleg zijn welkom :Y
 
Gisteren trouwens nog even langs hyperpro geweest om de vering na te laten checken. Niet dat ik klachten had maar ik heb dan ook weinig vergelijkingsmateriaal. Die stond blijkbaar al heel netjes afgesteld alleen achter heeft 'ie iets bijgesteld.

Wel een putje in de balhoofdlager ontdekt. Was niet om meteen zorgen te maken (ik was al bang dat ik vrijdag niet naar Zandvoort zou kunnen) maar een beginnend iets zo legde hij uit :?Reparatiekosten: €120 is dit een schappelijke prijs??
En nu ik er nu over aan het lezen ben begrijp dat er meerdere soorten lagers zijn: kogellagers, conische lagers, kegellagers. Tips/adviezen/uitleg zijn welkom :Y
Excl arbeidskosten denk ik ? Ik was rond de €200 kwijt voor nieuw balhoofdlagers+arbeidskosten
 
Een lager kost ongeveer 40 euro.
Monteren nog geen 30 min als ze rustig aan doen. Er hoeft geen kuip los of iets. Alleen de kroonplaat.

Reken maar uit.

Ik heb deze wel eens vervangen en kies nu altijd voor OEM lagers, omdat ik dan de aanhaalmomenten uit het werkplaatshandboek kan aanhouden.
Neem je een ander type lager dan kan je niet het werkplaatshandboek volgen en moet je de info elders vandaan halen of op ervaring werken.

Wij mogen aannemen dat men bij garages ervaren genoeg is om het met elk type lager goed te monteren. Ik zou mij daarom daar niet echt zorgen om maken.

Ga je het zelf doen dan zou ik OEM adviseren zodat je het werkplaatshandboek kan volgen. Of je moet niet vies zijn van beetje lopen kloten \ zoeken naar het juiste aanhaalmoment.
Ik heb dat 1 keer geprobeerd en daarna nooit meer :)
 
Een lager kost ongeveer 40 euro.
Monteren nog geen 30 min als ze rustig aan doen. Er hoeft geen kuip los of iets. Alleen de kroonplaat.

Reken maar uit.

Ik heb deze wel eens vervangen en kies nu altijd voor OEM lagers, omdat ik dan de aanhaalmomenten uit het werkplaatshandboek kan aanhouden.
Neem je een ander type lager dan kan je niet het werkplaatshandboek volgen en moet je de info elders vandaan halen of op ervaring werken.

Wij mogen aannemen dat men bij garages ervaren genoeg is om het met elk type lager goed te monteren. Ik zou mij daarom daar niet echt zorgen om maken.

Ga je het zelf doen dan zou ik OEM adviseren zodat je het werkplaatshandboek kan volgen. Of je moet niet vies zijn van beetje lopen kloten \ zoeken naar het juiste aanhaalmoment.
Ik heb dat 1 keer geprobeerd en daarna nooit meer :)

Euhm... je weet dat er onder je balhoofd ook lagers zitten?

Dus bovenste kroonplaat los, stuurhelften los, remklauwen los, wiel eruit, vork laten zakken, lagers onder en boven eruit, nieuwe erin en de hele riedel omgekeerd.

Dat red je niet in een half uurtje 😉
 
Die vergat ik inderdaad!
Had van het weekend mijn kroonplaat eraf en had dat beeld van de lager nog in mijn hoofd.

Los daarvan moet beetje monteur dat toch wel kunnen?

Denk dat het mij wel lukt in een half uur (als het moet). Zeker als ik het eerst ff keertje mag oefenen zodat elk stapje er vers in zit, maar ik ben dan ook geen monteur :o
Die lagerschalen zijn misschien tijdrovend als die niet willen. Dat kan ik nog bedenken, maar anders vind ik het een trage monteur O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan