Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Hij doet idd net het nodige voorkomen, en zorgen dat je geen lompe tankslapper krijgt maar daar is alles mee gezegd...

Die MT10 die ik dit weekend mee heb doet het een stuk beter, komt wel los in de hooligan modus en komt dwars omhoog, maar niet vreemd of onbeheersbaar, gewoon lomp. 8-) Heerlijk!

Zuipt wel als een matroos met verlof :X
_O-
Zo te horen heb je het naar je zin gehad met de Yamaha!
 
Vraagje: welke stuurdemper doe ik het beste aan?

Ik zie verschillende merken met grote prijsverschillen voorbijkomen. Ook lees ik dat er keuze is uit een lineaire - en een progressieve stuurdemper. Wat ik begreep, het verschil voor het gebruik: circuit of straat.
Nu rij ik beide met dezelfde motor en weet ik niet welk merk en soort ik dan goed aan doe.

Het is wel een investering begrijp ik en daarom zal ik het niet al meteen gaan halen maar dan weet ik wel waar ik naar kan gaan kijken.
Oja en is dit een onderdeel wat je ook tweedehands zou kunnen halen of sowieso nieuw??


beetje de forums in de gaten houden Diabla voor €150 moet je wel wat kunnen scoren qua verstelbare dempers. ik heb er 1 van Bitubo. maar Ohlins, Wilbers of Hyperpro zijn ook erg gangbaar
 
Grootste nadeel van de standaard Suzuki stuurdemper is het sturen bij lage snelheid. Het lekke band gevoel, op het circuit zelf had ik weinig problemen met de standaard demper.
 
Heb dit jaar nog maar 1x op circuit gereden, vind het ook wel prima, ook op de weg merk ik weinig. Maar goed, ik rij ook niet zoals Roy.
 
Mijn geheugen kan me in de steek laten maar had forumopa Willem een vloeistof met hogere viscositeit in de stuurdemper gedaan? Dit om hem harder te laten dempen.
Kan ook zijn dat ik in de war ben met zijn voorvork :?O-)
 
Ah ke, wou al zeggen. Ja word al veel voor crossers gebruikt en omdat ik geen jiffy wil/mag hebben op de motor is dit wel handig in sommige gevallen.
Waarom mag je geen standaard hebben? Wedstrijdregels :?

Ik zie ze altijd zo kloten zonder standaard.
 
Gisteren mijn motorpak weggebracht naar Sander Düren in Almere.

Ik hoopte dat het max 200 Euro zou kosten en hoopte op minder. Zegt die, 3 of 4 tientjes. _O- *O*
Mijn pak bleek minder "stuk" te zijn dan ik dacht. Enkel de cosmetische \ design stukjes zijn kapot en niet het daadwerkelijk pak zeg maar. Achteraf gezien had ik het niet eens hoeven laten repareren als het om de bescherming gaat. Ik was daar nu toch dus doe dan maar meteen voor die paar tientjes dacht ik.

Gisteren ook de voorbok voor onder het balhoofd binnen gekregen. Het begin van nieuwe olie in de voorvork van de GSXR is daarmee gemaakt. Eens kijken wanneer dit mij uitkomt en ik er zin in heb.

Iemand ervaring met onderhoud aan de standaard schokdemper? Die zal ik weg moeten brengen daarvoor ga ik van uit, maar is dit nodig? Iemand dit wel eens gedaan heeft bij zijn straatmotor met standaard schokdemper?
 
Jaren terug bij HK suspension de boel laten reviseren
Toen deden hun de demontage nog, nu moet je geloof ik zelf de boel (ter plekke) losschroeven
...waarschijnlijk is dat gekomen omdat mijn achterveer bijna niet meer los wou _O-
 
Ben aan een bandenwissel toe, en heb inmiddels fatsoenlijk gereedschap. @Roy "R" weet jij de aanhaal momenten van de remklauw bouten, wielmoeren en die 4 imbus boutje onder in de vork voor een L1 uit je hoofd?
 
Ben aan een bandenwissel toe, en heb inmiddels fatsoenlijk gereedschap. @Roy "R" weet jij de aanhaal momenten van de remklauw bouten, wielmoeren en die 4 imbus boutje onder in de vork voor een L1 uit je hoofd?
IMG-20180810-WA0004.jpg


deze waardes hanteren ze bij Frontrow
 
Laatst bewerkt:
Ben aan een bandenwissel toe, en heb inmiddels fatsoenlijk gereedschap. @Roy "R" weet jij de aanhaal momenten van de remklauw bouten, wielmoeren en die 4 imbus boutje onder in de vork voor een L1 uit je hoofd?

Niet uit het hoofd maar heb ze wel in mijn circuit excel:
Remklauw 39
Wielmoeren 100
Borging 23
 
Het was weer gezellig vandaag op Lelystad 👍 Deze keer met mct. Had een super instructeur (bedankt Bob) en een gezellig groepje met prima tempo. Vorige keer met 2theEx gereden en vond hun aanpak wel beter dan die van mct. Had mij opgegeven voor groep 2 maar vanwege de vele aanmeldingen in 1&2 was ik halverwege groep 3 geplaatst en dat ging wel prima. Merk wel dat ik nog wat vertrouwen mis in de “snelle” bochten.

1396069


1396070
 
Terug
Bovenaan Onderaan