Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Vandaag de klepspeling gemeten en dat viel nog best tegen.

Bij de uitlaat zitten er 3 rond het minimale of er net boven en de rest er onder.
Bij 2 kreeg in het voelermaatje van 0.127mm er niet eens tussen en minimale is 0.18mm -O-

Bij de inlaat viel het ook best tegen, maar daarvoor ga ik morgen nog wat voelermaatjes halen, want die van mij gaan niet lager dan 0.127mm en de inlaat heeft minimaal 0.08mm.

Daar zitten er 4 onder de 0.127mm en de andere 4 daarboven en dus binnen de marge.

Bij de uitlaatkant ga ik ze dus allemaal doen en bij de inlaatkant maximaal 4 en als het meezit geen 1.
Of ik moet er met wat gepuzzel toch een paar meepakken, maar dat moet ik nog even bekijken.

Ik vind het nog best veel bij 27k. Niet verwacht, ik hoopte op niets. :(
 
Laatst bewerkt:
Dat is idd behoorlijk, dat ben ik ook niet gewend. Zelf bij 28dkm laten controleren en daar zat eigenlijk niks in.
 
Vandaag de klepspeling gemeten en dat viel nog best tegen.

Bij de uitlaat zitten er 3 rond het minimale of er net boven en de rest er onder.
Bij 2 kreeg in het voelermaatje van 0.127mm er niet eens tussen en minimale is 0.18mm -O-

Bij de inlaat viel het ook best tegen, maar daarvoor ga ik morgen nog wat voelermaatjes halen, want die van mij gaan niet lager dan 0.127mm en de inlaat heeft minimaal 0.08mm.

Daar zitten er 4 onder de 0.127mm en de andere 4 daarboven en dus binnen de marge.

Bij de uitlaatkant ga ik ze dus allemaal doen en bij de inlaatkant maximaal 4 en als het meezit geen 1.
Of ik moet er met wat gepuzzel toch een paar meepakken, maar dat moet ik nog even bekijken.

Ik vind het nog best veel bij 27k. Niet verwacht, ik hoopte op niets. :(


Best veel idd of hij heeft 270.000 k gelopen :+ Heb je wel goed gemeten ? De uitlaat zijde lekker ruim zetten dan koelt hij goed.
 
Ik heb ze vandaag nogmaals nagemeten en nu de inlaat ook met het 0.08mm voelermaatje.

Bij de inlaat zitten ze alle 8 wel binnen de marge. Vier vrij ruim met 0.05mm en daarmee dus precies in het midden. De andere vier maar 0.02mm boven het minimale.

Aan de kant van de uitlaat zitten die 3 echt ver onder het minimale. Ik heb het diverse keren nagemeten. De nokkenas iets verder gedraaid (wie weet dacht ik), maar het maakt echt geen verschil.
Daar meet ik 0.10 en 0.12 terwijl 0.18 het minimale is en 0.28 het maximale.

Drie zitten net boven de 0.18mm en de andere 2 net aan of net er onder.

Ik heb besloten maar alle kleppen meteen te doen aangezien ik er toch aan moet beginnen. Ook maar alles van de inlaat aangezien er 4 erg richting het minimale gaan en dan pak ik maar meteen die andere 4 ook maar mee.

Alles maar gelijk proberen te trekken richting het maximale. Kan ik in ieder geval weer 2 jaar ofzo onbezorgd rijden.


Al met al blij dat men mij geadviseerd heeft gewoon nu te meten en niet door te rijden met de gedachten dat er toch meestal niets nodig is bij de eerste check. :t :t

Weer een ervaring rijker met deze beurt.
 
Beste MF’ers,

Ik zit met het volgende. Ik heb hier een GSX-R 750 K8 staan met het volgende:

De koppeling slipte, dus ik besloot een kijkje te nemen. De gevoerde platen waren op en zaten ruim onder het slijtagelimiet volgens mijn Haynes manual. De stalen platen waren glanzig blauw, dus ik heb maar besloten een gehele set (gevoerde- en stalenplaten en koppelingsveren te vervangen voor een EBC setje) aan te schaffen. Alles zit erin met nieuwe olie in het blok, maar nu slipt de koppeling weer. Hoe is dit mogelijk?

De navolgende dingen heb ik gecontroleerd:
- ik heb de platen 4 uur in de olie laten weken. Dit is meer dan zat, aangezien ik met andere motoren dit ook doe en ze dan niet slippen;
- de koppeling zit 100% in de juiste volgorde. De afwijkende koppelingsplaat zit als eerst in de motor;
- koppelingsdeksel is op de juiste wijze gemonteerd, dus op de enige manier zoals dit hoort;
- de koppelingskabel heeft genoeg speling;
- ik heb de koppeling afgesteld door de schroef aan te draaien tot er weerstand wordt gevoeld en dan halve slag terugdraaien
-nieuwe olie is op peil en betreft de 10w40 Castrol RS
- ik heb geen foutmelding volgens de dealer modus


Ik kan mij enkel inbeelden dat een koppeling slipt als:
- de koppelingskabel te strak staat;
- onjuiste viscositeit olie of autoolie wordt gebruikt;
- de koppelingsplaten of veren onder het slijtagelimiet zit;
 
- ik heb geen foutmelding volgens de dealer modus
Die ga je ook niet nooit krijgen op de koppeling ;)
Ik kan mij enkel inbeelden dat een koppeling slipt als:
- de koppelingskabel te strak staat;
- onjuiste viscositeit olie of autoolie wordt gebruikt;
- de koppelingsplaten of veren onder het slijtagelimiet zit;


Ik weet er nog wel eentje ; EBC

Waarom kiezen mensen toch voor geen OEM Suzuki platen ? Nu zit je met de twijfel ? Heb ik iets fout gegaan of is het die EBC rommel :P
 
Het belangrijkste Roy is eigenlijk niet welke versnelling maar wel wat de motor doet.Ik weet nu dat ik veel harder kan en met 1 versnelling terug het dan nog gemakkelijk kan redden.Iets wat jij vermoedelijk al doet in je 😛 onderbewustzijn en of ervaring 😎

Hier ook ramshoek in zn 5 Roy..
Terwijl ik gok dat ik t allemaal net kan redden in zijn 4. Net niet in de toerenbegrenzer tot aanremmen gt. Nu heb ik nog geen flauw idee wat voor vertanding er op zit.
Ga ik vandaag zien.
Heb namelijk een nieuw brandstof filter. Dus vandaag de brandstofpomp effe goed schoonmaken. En de rest van de leidingen.

O ja hier al een actie foto van afgelopen maandag. Let niet op de uitlaat die door de onderkuip heen komt :+

dbp4yq.jpg


Dat er überhaupt foto's zijn is al knap. Maar een paar rondjes kunnen rijden. En het pr van die dag was de outlap van mijn eerste sessie met deze motor. Een 2:06. 10 seconden langzamer als mijn echte pr :?
 
Laatst bewerkt:
Hier ook ramshoek in zn 5 Roy..
Terwijl ik gok dat ik t allemaal net kan redden in zijn 4. Net niet in de toerenbegrenzer tot aanremmen gt. Nu heb ik nog geen flauw idee wat voor vertanding er op zit.
Ga ik vandaag zien.
Heb namelijk een nieuw brandstof filter. Dus vandaag de brandstofpomp effe goed schoonmaken. En de rest van de leidingen.

O ja hier al een actie foto van afgelopen maandag. Let niet op de uitlaat die door de onderkuip heen komt :+

[afbeelding]

Dat er überhaupt foto's zijn is al knap. Maar een paar rondjes kunnen rijden. En het pr van die dag was de outlap van mijn eerste sessie met deze motor. Een 2:06. 10 seconden langzamer als mijn echte pr :?

Ik ga het zondag/maandag testen! Heb dan 1 sessie. Nieuwe olie, misschien remblokken inremmen en in z’n 4 Ramshoek. We shall see.

Hoop dat dat idd het probleem is, maar probeer mijn tip nou ook ff.
 
Helaas na nieuw filter en alle injectoren grondig te hebben schoongemaakt nog steeds het probleem. Na een tijdje laten lopen begon die in eens weer op 3 poten te lopen. Dus van de week ga ik jouw tip proberen Roy
 
Helaas na nieuw filter en alle injectoren grondig te hebben schoongemaakt nog steeds het probleem. Na een tijdje laten lopen begon die in eens weer op 3 poten te lopen. Dus van de week ga ik jouw tip proberen Roy

Succes.
Verwacht dat het dan iig bij 1 cilinder zit want telkens een andere cilinder is onwaarschijnlijk. En dan kan je gewoon uitsluiten.
 
Ik had van de week een hersenspinsel, maar nu dit topic weer behoorlijk actief en er ook veel mensen hier aan circuitrijden hebben geroken is het misschien een idee om in 2019 een gezamenlijke circuitdag te doen met het gsxr topic? een ieder op zijn eigen niveau maar wel met een leuk sfeertje tijdens de dag. denk hierbij misschien aan pitbox huur met de avond ervoor een bbq?

@Roy heb jij zoiets ook niet eens gedaan/georganiseerd? middels een poll dacht ik?

Lijkt dit jullie wat/iets?
 
Laatst bewerkt:
Hey hebben jullie al gehoord of ervaring met deze brandstof ?
Voor mij is het nieuw en hoorde goeie berichten. Ik dacht effe hier droppen ;)

Jij niet.
Ik rij met de 102 octaan van de Duitse Aral (goedkoper) in mijn circuitmotor.
Enige waar het voor jou interessant voor is dat is om hem stampvol voor de winterstop mee weg te zetten omdat die niet veroudert en je injectie ed verstopt.
 
Ik had van de week een hersenspinsel, maar nu dit topic weer behoorlijk actief en er ook veel mensen hier aan circuitrijden hebben geroken is het misschien een idee om in 2019 een gezamenlijke circuitdag te doen met het gsxr topic? een ieder op zijn eigen niveau maar wel met een leuk sfeertje tijdens de dag. denk hierbij misschien aan pitbox huur met de avond ervoor een bbq?

@Roy heb jij zoiets ook niet eens gedaan/georganiseerd? middels een poll dacht ik?

Lijkt dit jullie wat/iets?

Nog niet gedaan maar is al wel een paar keer geoppert.
Punt is om een dag te vinden waarop de meeste kunnen.
Zo kan ik alleen op vrij/zat/zon/ma en er moet geen wedstrijd zijn.

Dus een dag vergenoeg vooruit in het jaar, bij een organisatie die meerdere niveau’s hebben. Eind december/begin jan komen de nieuwe data weer uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan