Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

De fuck mag “throttle control” zijn Willem?
Hoog in toeren rijden zeg 10.000 rpm dan meer gasgeven is wijder lopen, gas dicht draaien ga je naar de inner curbs toe 😉
En Ramshoek in zijn 3 kan ik beter niet doen dan lug ik wel op mijn bek.

Het ligt er ook allemaal maar aan hoe snel je rond gaat. 1:53 of 2:10 zit natuurlijk een wereld van verschil in.
Jij hebt een 600 cc met een 750 kan het wel alhoewel bij een nog hogere snelheid zou ik ook kiezen voor de vierde versnelling.

RAcedemy gaan ze tijdens hun lessen er vanuit dat je een dikke duizend rijdt.
Ik ga eens kijken of ik mijn tellers kan filmen, kan je goed zien wat je waar doet, ben ook benieuwd naar jou Willem, ik denk dat je nog teveel doet wat misschien niet nodig is.

Zekers doe ik veel fout en slordig dat gaf mijn instructeur ook aan.Met wat betere lijnen iets meer gas in bochten zou de 1:58 gemakkelijk haalbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:

Alfabetisch!
Ik ben verliefd... :jNo shit Sherlock *facepalm

:+Die kan je dan niet zien, mijn hand zit er voor :P

Maar zo heb je ook trail braking en counter steering. Allemaal leuk en opgevangen bij cursussen en filmpjes maar wat is het en wat doe je ermee?
Throttle control is niet iets wat je specifiek doet tenzij er bedoelt word “dan rij je met meer gevoel op je gashendel.
_O- hahahaha! Scherp... scherp....
 
Hoog in toeren rijden zeg 10.000 rpm dan meer gasgeven is wijder lopen, gas dicht draaien ga je naar de inner curbs toe 😉Jij hebt een 600 cc met een 750 kan het wel alhoewel bij een nog hogere snelheid zou ik ook kiezen voor de vierde versnelling.

RAcedemy gaan ze tijdens hun lessen er vanuit dat je een dikke duizend rijdt.Zekers doe ik veel fout en slordig dat gaf mijn instructeur ook aan.Met wat betere lijnen iets meer gas in bochten zou de 1:58 gemakkelijk haalbaar zijn.

Aaaaaah dat! Ik ben echt een slordige rijder... heb het al vaker gezegd. 's Morgens banden checken, en de rest van de dag doe ik niet veel behalve gas geven.
Maar wil volgend jaar ook wat cursussen gaan rijden. Heb dan ook weer wat te besteden denk ik :)

Geloof dat Stefan ook in de 4 de Ramshoek doet? En die heeft ook een dikke 1000. Maar goed
Duidelijk allemaal!

En veel fout wil ik niet zeggen en tuurlijk kan het sneller (1:58 is wel gelijk een heel grote stap) maar veel rijden is gewoon een basis. 1x per maand is zelfs nog aan de krappe kant vind ik maar goed, werken moet ook gedaan worden.
We gaan gewoon lekker rijden in Lausitz en kijken of ik je daar nog wat goeie tips kan geven. Eens kijken hoe hoog we je op de MF rondetijd ranglijst krijgen :)


Edit: En iedereen wil sneller worden en vind dat hij teveel kan verbeteren, of je nu 2:30, 2:00 of 1:40 rijd, er is altijd verbetering te vinden.
 
Laatst bewerkt:
14e vertrekken, 20e terug. Lausitzring en Sachsenring rijden *D
Ohh echt!? Nou ik ook de 14de vertrekken (september) en 17de terug. Ik weet alleen niet waar we gaan rijden maar dat zijn zeker geen circuits. Deze motortour word georganiseerd vanuit de rijschool voor oudleerlingen van afgelopen jaar :]
 
Ohh echt!? Nou ik ook de 14de vertrekken (september) en 17de terug. Ik weet alleen niet waar we gaan rijden maar dat zijn zeker geen circuits. Deze motortour word georganiseerd vanuit de rijschool voor oudleerlingen van afgelopen jaar :]

Geheid dat jullie naar Sauerland, Eifel of de Moezel gaan. Wij zitten in Oost-Duitsland ;)

Maar leuk!
 
Aaaaaah dat! Ik ben echt een slordige rijder... heb het al vaker gezegd. 's Morgens banden checken, en de rest van de dag doe ik niet veel behalve gas geven.
Maar wil volgend jaar ook wat cursussen gaan rijden. Heb dan ook weer wat te besteden denk ik :)

Geloof dat Stefan ook in de 4 de Ramshoek doet? En die heeft ook een dikke 1000. Maar goed
Duidelijk allemaal!

En veel fout wil ik niet zeggen en tuurlijk kan het sneller (1:58 is wel gelijk een heel grote stap) maar veel rijden is gewoon een basis. 1x per maand is zelfs nog aan de krappe kant vind ik maar goed, werken moet ook gedaan worden.
We gaan gewoon lekker rijden in Lausitz en kijken of ik je daar nog wat goeie tips kan geven. Eens kijken hoe hoog we je op de MF rondetijd ranglijst krijgen :)


Edit: En iedereen wil sneller worden en vind dat hij teveel kan verbeteren, of je nu 2:30, 2:00 of 1:40 rijd, er is altijd verbetering te vinden.

helemaal mee eens Roy, ik ga eens wat beter op het schakelpatroon letten icm de schakelpatronen die hier genoemd worden
 
Geloof dat Stefan ook in de 4 de Ramshoek doet? En die heeft ook een dikke 1000. Maar goed
Duidelijk allemaal!
Het belangrijkste Roy is eigenlijk niet welke versnelling maar wel wat de motor doet.Ik weet nu dat ik veel harder kan en met 1 versnelling terug het dan nog gemakkelijk kan redden.Iets wat jij vermoedelijk al doet in je 😛 onderbewustzijn en of ervaring 😎
We gaan gewoon lekker rijden in Lausitz en kijken of ik je daar nog wat goeie tips kan geven. Eens kijken hoe hoog we je op de MF rondetijd ranglijst krijgen :)
Zeker te weten en hopelijk blijft het droog 😉
Edit: En iedereen wil sneller worden en vind dat hij teveel kan verbeteren, of je nu 2:30, 2:00 of 1:40 rijd, er is altijd verbetering te vinden.

Ik ga voor de 1:33 Assen :P _O- 😜
 
helemaal mee eens Roy, ik ga eens wat beter op het schakelpatroon letten icm de schakelpatronen die hier genoemd worden

Wat ik erg prettig vind is het Layout topic. Ik teken mijn snelste ronde uit. Dus ik doe het eerst en kijk dan wat ik gedaan heb :P

Het belangrijkste Roy is eigenlijk niet welke versnelling maar wel wat de motor doet.Ik weet nu dat ik veel harder kan en met 1 versnelling terug het dan nog gemakkelijk kan redden.Iets wat jij vermoedelijk al doet in je 😛 onderbewustzijn en of ervaring 😎Zeker te weten en hopelijk blijft het droog 😉Ik ga voor de 1:33 Assen :P _O- 😜

Waarheid als een koe! Maar idd, vaak ga je op zeker door een versnelling te hoog te zitten (Ramshoek in 5 voor mij bv) terwijl die best in 4 kan. Ga ik zondag/maandag eens proberen.

Ja nieuwe baan heb ik ook liever droog. Heb er nog niet naar gekeken, ik laat me verrassen.

En ik zal Rossi vast waarschuwen dat er een nieuwe opa in de MotoGP aankomt :P
 
Laatst bewerkt:
het lay-out topic kijk ik inderdaad ook naar en zo heb ik dat in het verleden al toegepast op Assen, Zolder en Zandvoort. de laatste 2 circuits heb ik al 5 jaar niet meer gereden
 
Robin, je kan eens met www.gearingcommander.com spelen. Welke versnelling je gebruikt hangt erg af van je tandwielen en welke band je hebt en wat je zelf prettig vind natuurlijk.

Ik rij nu met 16/45 op mijn 750K5, met een 180/60 band. Haarbocht, madijk en ossenbroeken doe ik in 3, strubben in 2. De veenslang haal ik of max in 5 of net in 6, ruskenhoek en stekkenwal in 3, dan naar 4 en de bult t/m duikersloot in 3. Shortshiften naar 5 voor meeuwenmeer en hogerheide in 6, ramshoek in 5. GT in 2 en rechte stuk t/m de 5e. Ramshoek zou misschien in 4 kunnen, maar met deze vertanding zeker niet in 3. Rondetijd 1:57.

Ik blijf bewust wat langer in 1 versnelling omdat de motor dan rustiger blijft zonder schakelbewegingen, maar kom bijvoorbeeld voor ossebroeken en stekkenwal net wat rpm's te kort om vol door te trekken en de tijd om op en weer terug te schakelen is dan te kort. Ik was van plan om afgelopen maandag met 15/43 te gaan rijden, maar de dag was te chaotisch om de tandwielen te wisselen. Dus dat experiment gaat naar volgend jaar.

Mocht je een 45 tandwiel zoeken, ik heb nog een nieuwe en een goede gebruikte liggen. Volgens gearingcommander zou 16/47 ook een ok verhouding zijn, echter is je standaard ketting dan te kort.

@Willem
Tegen dat glijden achter zou je evt ook je vering aan kunnen passen, meer achterop kunnen zitten, later en gedozeerder terug kunnen schakelen of een tandjeinder terug (haarbocht kan ook in 3, gewoon meer gas geven :P)
 
Laatst bewerkt:
Robin, je kan eens met www.gearingcommander.com spelen. Welke versnelling je gebruikt hangt erg af van je tandwielen en welke band je hebt en wat je zelf prettig vind natuurlijk.

Ik rij nu met 16/45 op mijn 750K5, met een 180/60 band. Haarbocht, madijk en ossenbroeken doe ik in 3, strubben in 2. De veenslang haal ik of max in 5 of net in 6, ruskenhoek en stekkenwal in 3, dan naar 4 en de bult t/m duikersloot in 3. Shortshiften naar 5 voor meeuwenmeer en hogerheide in 6, ramshoek in 5. GT in 2 en rechte stuk t/m de 5e. Ramshoek zou misschien in 4 kunnen, maar met deze vertanding zeker niet in 3. Rondetijd 1:57.

Ik blijf bewust wat langer in 1 versnelling omdat de motor dan rustiger blijft zonder schakelbewegingen, maar kom bijvoorbeeld voor ossebroeken en stekkenwal net wat rpm's te kort om vol door te trekken en de tijd om op en weer terug te schakelen is dan te kort. Ik was van plan om afgelopen maandag met 15/43 te gaan rijden, maar de dag was te chaotisch om de tandwielen te wisselen. Dus dat experiment gaat naar volgend jaar.

Mocht je een 45 tandwiel zoeken, ik heb nog een nieuwe en een goede gebruikte liggen. Volgens gearingcommander zou 16/47 ook een ok verhouding zijn, echter is je standaard ketting dan te kort.

@Willem
Tegen dat glijden achter zou je evt ook je vering aan kunnen passen, meer achterop kunnen zitten, later en gedozeerder terug kunnen schakelen of een tandjeinder terug (haarbocht kan ook in 3, gewoon meer gas geven :P)

ik rij nu exact hetzelfde schakelpatroon als jij Pilz.
achter heb ik een 45 tandwiel dat weet ik ik schat voor 15 maar dat ga ik dit weekend even bekijken. Ramshoek ga ik echt proberen en Ruskenhoek moet ik eigenlijk in 3 gaan zitten voor meer trekkracht richting Stekkenwal
 
Inmiddels 11 dagen geleden maar weer helemaal klaar direct de volgende zaken neegepakt:

> olie en filter
> luchtfilter en slangen
> koelvloeistof
> diverse boutjes voor de montage van de kuipdelen (voorkant)
> nieuwe bougies
> stuurdemper vzv nieuwe inbus bout en rubbers

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/1600x800q90/921/bGi83n.jpg"]afbeelding~][/URL]

En weer ready voor mooi weer :] :]

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/1600x800q90/924/6MmhOW.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ziet er weer strak uit :t
 
@Willem
Tegen dat glijden achter zou je evt ook je vering aan kunnen passen, meer achterop kunnen zitten, later en gedozeerder terug kunnen schakelen of een tandjeinder terug (haarbocht kan ook in 3, gewoon meer gas geven :P)


Nee zeker niet achterop gaan zitten wat ik eerst ook altijd deed als compensatie.Dat zwaaien met de kont is namelijk even een gewenning :P

Bekijk dit filmpje eens Harold dit is ook de lesstof die RA geeft en het waarom de ballen tegen de tank.En het centraal gaan zitten op de motor o zo belangrijk is ;)


Kijk maar eens op de foto's van miss La Diabla, zij heeft de enige juiste houding en zadel tankpositie op de motor :Y :P

r8iuxyxc8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee zeker niet achterop gaan zitten wat ik eerst ook altijd deed als compensatie.Dat zwaaien met de kont is namelijk even een gewenning :P

Bekijk dit filmpje eens Harold dit is ook de lesstof die RA geeft en het waarom de ballen tegen de tank.En het centraal gaan zitten op de motor o zo belangrijk is ;)


Kijk maar eens op de foto's van miss La Diabla, zij heeft de enige juiste houding en zadel tankpositie op de motor :Y :P

[afbeelding]

Je spreekt jezelf tegen Willem,zij heeft haar ballen niet tegen de tank :+
 
Nee zeker niet achterop gaan zitten wat ik eerst ook altijd deed als compensatie.Dat zwaaien met de kont is namelijk even een gewenning :P

Bekijk dit filmpje eens Harold dit is ook de lesstof die RA geeft en het waarom de ballen tegen de tank.En het centraal gaan zitten op de motor o zo belangrijk is ;)


Kijk maar eens op de foto's van miss La Diabla, zij heeft de enige juiste houding en zadel tankpositie op de motor :Y :P

[afbeelding]

Kijk eens aan, weer wat geleerd :) thanks. Maar die andere dingen kun je nog steeds proberen :)
 
Nee zeker niet achterop gaan zitten wat ik eerst ook altijd deed als compensatie.Dat zwaaien met de kont is namelijk even een gewenning :P

Bekijk dit filmpje eens Harold dit is ook de lesstof die RA geeft en het waarom de ballen tegen de tank.En het centraal gaan zitten op de motor o zo belangrijk is ;)


Kijk maar eens op de foto's van miss La Diabla, zij heeft de enige juiste houding en zadel tankpositie op de motor :Y :P

[afbeelding]

Laat je vooral ook niet gek maken door alle theorie. Spreek je 5 verschillende snelle rijders dan zal je 5 verschillende adviezen krijgen.

Belangrijkste is volgens mij op ons niveau (en met ons niveau bedoel ik alles tussen 2.20 en 1.40 op Assen ;)) dat je je er fijn bij voelt en veilig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan