Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ja dat van die DOT codes had ik me al bedacht want geheid dat als de motor al sinds 2007 in bezit is de banden nooit gedaan zijn gezien de kilometers wat ermee gereden zouden zijn.
Het is niet perse dat ik dit model wil hoor maar kilometers , bouwjaar icm prijs is gewoon erg aantrekkelijk
Diep van binnen koop ik liefste een hele nieuwe GSX-S750 maar mn hoofd zegt beter beginnen met iets goedkoops en dan heb ik gelijk geproefd hoe een super sport rijd want dat heb ik altijd het mooiste en leukste gevonden.
Echter nu pas met 37 aan mn rijbewijs begonnen omdat ik voorheen mezelf niet vertrouwde met zn materiaal aangezien ik circuit rijden nogal leuk vind.
Nu vertrouw ik mezelf wel en ga ik daar gewoon niet aan beginnen en als ik perse wil circuit rijden doe ik dat wel met mijn 4 wieler
 
400km per jaar. Het kan wel maar hopelijk zijn die 400km ook echt om het jaar gereden (ipv jaar 1 en 2 6700km ofzo). Stilstand is ook niet per definitie goed voor een motor.

Sowieso rekening houden met een grote beurt en wat tijd om alles te (laten) checken. Succes, ben benieuwd!

Denk inderdaad eerder af en toe een blokje om aangezien meneer een eigen bedrijf heeft.
Wou morgenvroeg sowieso eerst even bij motoport Echt stoppen om te vragen wat een grote beurt kost , maar jullie hebben vast ook wel een indicatie toch ?
 

Hij is iig ingevoerd. Misschien door de eigenaar zelf?
Verder staat er op de papieren dat er geen terugroepacties zijn, die is er wel. De voorrem (niets ernstigs maar wel ff naar kijken).
Originele remleidingen nog, sowieso vervangen.
Het lijkt dat de voorband ouder is als de achterband en gezien de spinnewebben staat hij al ff stil.

Lage km stand en ingevoerd, hmmm het zegt misschien niets maar neem een vergrootglas mee en wees kritisch.
 
Wat Roy zegt.
Ziet er wel netjes uit op de foto verder.

Extreem goedkoop is 'ie niet. Voor mij persoonlijk zou de lage kilometerstand niet per se een voordeel (en dus meerprijs) zijn. Daarnaast ingevoerd.

Liever een NL gsxr van 1e/2e/3e eigenaar met pakweg 20k op de teller en voor een lagere prijs.

Maarrrr... Gewoon gaan kijken, goed inspecteren en voornamelijk letten op tandwielen, steenslag, dat soort zaken.
 
Precies mijn gedachte
Voordeel is ingevoerd in 2007 en ook sinds die tijd op naam dus gok zelf ingevoerd.
Helaas weet ik ook hoeveel kapotte worden ingevoerd maar goed weet dat ik sowieso op balhoofd moet letten dat er niks aan gemaakt is net als rest van het frame alleen zie je weinig met een kuip erop.
Dat invoer verder maakt me ook weinig uit want kijk zelf veel in Duitsland en haal mijn auto`s ook allemaal uit Duitsland maar weet ook wel hoeveel handelaren knoeien ermee maargoed dit is wel een handelaar wat de motor zelf al 12 jaar in het bezit heeft want anders ging ik niet eens kijken.

Kon ook een 600rr fireblade kopen maar ook invoer en sinds 2 maanden op naam , daar ga ik dus niet eens kijken nog niet voor 1000eur :P
Ga morgen maar sowieso maar even kijken , lekker 5uur rijden heen en weer , dan heb ik weer de dag om dat is al tijdelijk werkloze ook wat waard |(
 
Precies mijn gedachte
Voordeel is ingevoerd in 2007 en ook sinds die tijd op naam dus gok zelf ingevoerd.
Helaas weet ik ook hoeveel kapotte worden ingevoerd maar goed weet dat ik sowieso op balhoofd moet letten dat er niks aan gemaakt is net als rest van het frame alleen zie je weinig met een kuip erop.
Dat invoer verder maakt me ook weinig uit want kijk zelf veel in Duitsland en haal mijn auto`s ook allemaal uit Duitsland maar weet ook wel hoeveel handelaren knoeien ermee maargoed dit is wel een handelaar wat de motor zelf al 12 jaar in het bezit heeft want anders ging ik niet eens kijken.

Kon ook een 600rr fireblade kopen maar ook invoer en sinds 2 maanden op naam , daar ga ik dus niet eens kijken nog niet voor 1000eur :P
Ga morgen maar sowieso maar even kijken , lekker 5uur rijden heen en weer , dan heb ik weer de dag om dat is al tijdelijk werkloze ook wat waard |(

600rr is geen Fireblade :P Fireblade is 1000cc.

Maar goed, invoer lig ik ook niet wakker van. Schadebakken/km klooiers wel. Balhoofd aanslagpunten kan je wel zien als het goed is, die idd ff checken.

Waar kom je ergens vandaan eigenlijk?
 
Haha ja klopt , is gewoon 600rr :P
Helaas Zuid-Limburg
Dus wel lekker dicht bij de Duitse grens maar helaas stukje uit de buurt van de GSX-R600 :/
 
staan best een paar leuke te koop rond de zelfde prijs met zeg 20k gelopen van max 2e eigenaar.
En BPM is op een motor van zeg 12 tot 16 jaar ook geen hol meer.
Invoeren opzich ben ik heel bekend mee aangezien de laatste 10 autos uit duitsland kwamen en motor of auto is allemaal 1 pot nat :)
Alleen zie ik ook dat de prijzen in NL vaak gelijk zijn dus in dat opzicht hoef ik gene te kopen op het Duits , maar heb nog wel tijd zat aangezien ik pas 5 februari mn theorie heb en dan nog op moet voor praktijk dus geen haast .
Alleen als ik nu wat leuks kan kopen doe ik het natuurlijk
 
Hij is iig ingevoerd. Misschien door de eigenaar zelf?
Verder staat er op de papieren dat er geen terugroepacties zijn, die is er wel. De voorrem (niets ernstigs maar wel ff naar kijken).
Originele remleidingen nog, sowieso vervangen.
Het lijkt dat de voorband ouder is als de achterband en gezien de spinnewebben staat hij al ff stil.

Lage km stand en ingevoerd, hmmm het zegt misschien niets maar neem een vergrootglas mee en wees kritisch.

is die actie van de rem ook van toepassing op een 2001? Ik dacht pas vanaf 2004..
 
en, die banden die er op zitten zijn volgens mij nog de originele. Die zou ik zonder enige twijfel per direct vervangen voor een nieuw setje banden. Setje pilot powers kost de wereld niet.
 
Ik dacht dat het dezelfde rempomp was? Maar goed daar kan ik me in vergissen.

Ze remmen beide voor geen meter, dat ben ik met je eens.


Er zijn alleen maar positieve reviews over het bedrijf te vinden met alleen maar hoge cijfers.
Als ze zo goed zijn zou je een soort van garantie/prijs kunnen afdwingen zodat je 'm eerst kan laten nakijken??

Ik denk dat je negatieve reacties kan verwijderen. Zelfde als op facebook.

Ik zou -in overleg met de verkopende partij- bespreken dat de motor bij een motorzaak naar keuze van de koper een aankoopkeuring kan krijgen. Of je schakelt Erik van Lent in, die verdient zn brood met o.a. aankoop keuringen volgens mij.
 
Zou een optie kunnen zijn , gok dat hij er ook niet al te moeilijk over zou doen aangezien het een prive motor is en geen handel
Ga morgen sowieso eerst even de motorzaak bellen hier en kijken wat er nog allemaal bij komt want als er nog 2k bijkomt dan koop ik me liever de bandiet voor dat half jaar wat ik erop ga rijden .
Daarna heb ik zich op de tijd wat ik ervoor ga krijgen en mn daadwerkelijke loon en sla ik rustig 9 mille kapot voor een nieuw fiets
Een bandiet wat net een grote beurt heeft gehad van 12 jaar oud voor 2250eur dat krijg ik altijd wel terug maar 5 en half mille voor een GSX-R600 van 18 jaar betwijfel ik
 
Zou een optie kunnen zijn , gok dat hij er ook niet al te moeilijk over zou doen aangezien het een prive motor is en geen handel
Ga morgen sowieso eerst even de motorzaak bellen hier en kijken wat er nog allemaal bij komt want als er nog 2k bijkomt dan koop ik me liever de bandiet voor dat half jaar wat ik erop ga rijden .
Daarna heb ik zich op de tijd wat ik ervoor ga krijgen en mn daadwerkelijke loon en sla ik rustig 9 mille kapot voor een nieuw fiets
Een bandiet wat net een grote beurt heeft gehad van 12 jaar oud voor 2250eur dat krijg ik altijd wel terug maar 5 en half mille voor een GSX-R600 van 18 jaar betwijfel ik
Bellen kan altijd. Ik heb dat ook eens vooraf gedaan maar ze kunnen je weinig indicatie geven zonder de motor gezien te hebben.
Daarentegen zou je, als ze akkoord gaan, met de tip van @RoyalClub op voorhand een check up kunnen organiseren met een exacte kosten bepaling
 
Serieus, ik heb nooit problemen gehad met die remmen hoor.
Ik ben een zeikerd wat dat betreft en heb ook niet bijzonder veel kracht in de handen :+
Bellen kan altijd. Ik heb dat ook eens vooraf gedaan maar ze kunnen je weinig indicatie geven zonder de motor gezien te hebben.
Daarentegen zou je, als ze akkoord gaan, met de tip van @RoyalClub op voorhand een check up kunnen organiseren met een exacte kosten bepaling

Een exacte kosten bepaling is onmogelijk. Geen fiets is dezelfde, zo ook geen monteur dezelfde is.

Zou een optie kunnen zijn , gok dat hij er ook niet al te moeilijk over zou doen aangezien het een prive motor is en geen handel
Ga morgen sowieso eerst even de motorzaak bellen hier en kijken wat er nog allemaal bij komt want als er nog 2k bijkomt dan koop ik me liever de bandiet voor dat half jaar wat ik erop ga rijden .
Daarna heb ik zich op de tijd wat ik ervoor ga krijgen en mn daadwerkelijke loon en sla ik rustig 9 mille kapot voor een nieuw fiets
Een bandiet wat net een grote beurt heeft gehad van 12 jaar oud voor 2250eur dat krijg ik altijd wel terug maar 5 en half mille voor een GSX-R600 van 18 jaar betwijfel ik

Waarom ga je er maar een half jaar op rijden?

en je praat wel makkelijk over een bandit met een grote beurt, maar is dat dan een grote beurt conform fabrikant richtlijnen of de lokale beun die een olie, oliefilter en dan OOK maar bougies heeft gedaan dit keer? Voor velen is zoiets al een grote beurt terwijl er echt een miljoenmiljard andere zaken zijn die onder regulier onderhoud vallen. Gebrek aan het volgen van de door de fabrikant gestelde richtlijnen voor onderhoud zorgen vaak voor dingen die achteraf toch niet in orde blijken te zijn...
 
Najah wil sowieso graag iets nieuws hebben maar gezien ik niet weet hoe ik met mijn werk ga uitkomen aangezien ik nog moet gaan beginnen en ik ook nog niet weet wat ik daadwerkelijk ga verdienen ivm overuren en toeslagen heb ik zoiets van ik wil gewoon een leuke fiets hebben waar ik beetje mee kan leren rijden en als ik eenmaal allemaal beetje weet hoe en wat met bovenstaande verkoop ik de huidige fiets en koop ik me iets nieuws.

Banditje kan natuurlijk ook nog altijd voor woon werk worden gebruikt iets wat met een super sport voor het gevoel alweer iets minder praktisch is ook ivm diefstal enzo.
Die bandit wat ik kan kopen heeft de beurt bij de Suzuki dealer gehad incl remvloeistof en nieuwe achterband en nieuwe accu en gok dat het dus niet zomaar even in elkaar gebeund is al sluit ik niks uit natuurlijk.

Vind de GSX-R zeker stuk gaver maar geen zin om er hoop op bij te moeten leggen als ik er vanaf wil en als ik dan toch even voor mezelf alles bij elkaar tel wordt het geen goedkoop dingetje om paar maanden op de scheuren
 
Najah wil sowieso graag iets nieuws hebben maar gezien ik niet weet hoe ik met mijn werk ga uitkomen aangezien ik nog moet gaan beginnen en ik ook nog niet weet wat ik daadwerkelijk ga verdienen ivm overuren en toeslagen heb ik zoiets van ik wil gewoon een leuke fiets hebben waar ik beetje mee kan leren rijden en als ik eenmaal allemaal beetje weet hoe en wat met bovenstaande verkoop ik de huidige fiets en koop ik me iets nieuws.

Banditje kan natuurlijk ook nog altijd voor woon werk worden gebruikt iets wat met een super sport voor het gevoel alweer iets minder praktisch is ook ivm diefstal enzo.
Die bandit wat ik kan kopen heeft de beurt bij de Suzuki dealer gehad incl remvloeistof en nieuwe achterband en nieuwe accu en gok dat het dus niet zomaar even in elkaar gebeund is al sluit ik niks uit natuurlijk.

Vind de GSX-R zeker stuk gaver maar geen zin om er hoop op bij te moeten leggen als ik er vanaf wil en als ik dan toch even voor mezelf alles bij elkaar tel wordt het geen goedkoop dingetje om paar maanden op de scheuren

Klinkt mij alsof je eerst maar je rbw moet halen, dan even kijken hoe je verdiensten op werk zijn, en dan iets gaan zoeken...

Ik denk dat om te beginnen een bandit beter geschikt is dan een GSXR. een GSXR is snel, een bandiet niet, dus dan moet je het wel van je eigen stuurmanskunsten hebben om er hard mee te gaan :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan