Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik ook in de OP??? *D
full
 
Kut t ging fout.
Deze foto bedoel ik.
full


Gsxr 750 2011

Mods:
Brembo rempomp
Hel remleidingen
Powercommander
Tailtidy
Enkele uitlaatsteun
Carbon seatcover
Stompgrip
Bos carbon slip-on
Zwarte banden
 
Laatst bewerkt:
Behalve Green Gooner nog iemand anders die de 27e op Assen erbij wil in de pitbox?
 
Oeff.. net terug gekomen van een weekje Belgie, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland en man: wat een hemel voor motorrijders! Ik was er nog nooit geweest en zeker niet als motorrijder, maar wat een heerlijke bochten, wegen en routes! Kort reisverslagje:

Dag 1:
Maandagochtend zijn we (mijn schoonvader en ik) vertrokken, hij op zijn BWM K1200RS inclusief koffers (waar mijn rug dankbaar voor was) en daarop de tent vast gebonden. Ik met de gsxr (+ nieuwe bandjes) en een rugzak met de noodzakelijke spullen en slippers in de buddyseat.





De eerste dag was snelweg tot en met Namen, dan binnendoor via Dinant naar de eerste camping. Los van wat wegwerkzaamheden ging dat voorspoedig en kwamen we volgens schema aan op de camping.



Daar zag ik alleen wel dat mijn knipperlicht kapot was gegaan en moest ik hem provisorisch weer vast plakken, maar dat hield niet echt stand voor de rest van de trip..



Dag 2:
Het voordeel van slapen aan een beekje is dat je ook weer wakker wordt van fluitende vogels en kabbelend water, met een mooi zonnetje erbij..





Tent weer inpakken, koffie zoeken in het eerste beste dorpje en de route zou via een omweg naar Bastogne leiden, maar gezien de ervaringen van de eerste dag leek het ons beter om eerst rechtstreeks naar Bastogne te rijden, daar de tent op zetten en dan de route aan te passen zodat we bij terugkomst niet de tent hoeven op te zetten (want moe) en we ook niet op het warmste deel van de dag op de motor zitten (maar veel beter, je tent op aan het zetten bent :P )

Zo gezegd, zo gedaan en we kwamen aan op de uitgestorven camping:


Tentje opzetten, ergens een late lunch pakken en de route maken.. heerlijk weer, lekker gereden.. Ik verbaasde mij er over dat het zo dicht bij huis zo erg als buitenland aan voelt :P



Dag 3:
De volgende dag weer op het gemakje de tent ingepakt en door naar de volgende camping in de Eifel. Ook hier weer eerst rechtstreeks gereden en op de camping hadden ze een 'Bikerplatz' waar wij de enige bikers waren (kleine tegenvaller), maar goed, de camping was echt top vergeleken met de vorige.





Op deze camping bleven we 2 nachten, dus toeren zonder rugzak en koffers, heerlijk! Veel gezien, waaronder de Nurburg-ring. Bizar hoe hard dat dan gaat en dat er alledaagse sufferds tussen rijden die met een slakkengangetje (vergeleken met de Porsches/BMW's/Mercedessen) de bochten in gaan :X



Dit vond ik toch wel de mooiste regio, veel hoogteverschil, goed asfalt, snelle bochten.. ik heb mijn motor echt leren kennen!







Terug op de camping uiteraard even bier + schnitzels besteld, moet kunnen!


Deze camping was ook aanzienlijk kouder snachts dan de vorige, mijn schoonvader trok het niet helemaal en sliep met zijn motorjas aan _O-


Dag 4:
Omdat we de tent niet hoefden af te breken konden we langer rijden, daarom ging de reis naar Piesport!



Het weer was wederom schitterend, volop zon en een graadje of 30.. Eerst een stukje Autobahn gepakt (durfde alleen niet harder dan 240 :') ) waarna ik constateerde dat mijn voorkant wel erg veel trilde op de snelweg.. Bij de eerste pomp even checken, bleek ik gewoon een bout te missen! Verder zoeken; gelukkig lag hij nog ergens op een richeltje (veel mazzel mee gehad). Dus even een garage opgezocht om dat ding goed vast te zetten..



Toen door naar Piesport, veel over gehoord en gezien, moest het zelf ook mee maken natuurlijk! Na de bomen kregen we vrij uitzicht en dat maakt alle verwachtingen waar.. Schitterende panorama, mooi gebied en heerlijke bochten... hemel!





Dag 5:
Jammer genoeg zat het er al weer op, voor de laatste keer de spullen gepakt en nog even een stuk binnendoor gepakt voordat we de snelweg op gingen..



Wederom schitterende stukken gezien, met een beetje weemoed steeds verder weg van de bergen/heuvels en dichter en dichter richting de snelweg..



Als afsluiter een drukke Nederlandse snelweg, veel file en linksplakkers gehad voor de nare bijsmaak, maar uiteindelijk hebben we een schitterende week gehad. Een kleine 1600 kilometer gereden in 5 dagen tijd.. de spierpijn heb ik er voor over! Vond het wel opvallend dat het overal erg rustig was (ik had ook veel meer motorrijders verwacht), zowel op de weg als op de campings..

Mijn schoonvader heeft zijn motor jammer genoeg één keertje laten vallen tijdens het keren, maar verder hebben we geen schade of problemen gehad. Ben wel één keer door wat olie gereden waardoor mijn achterwiel een beetje uitbrak, maar bleef gelukkig overeind (met een hartverzakking weliswaar).. Moet zeggen dat het steeds beter ging met de bochten, maar blijf wel te veel 'angst' houden voor grind/slecht wegdek waardoor ik de bochten nog niet goed genoeg neem. Kwestie van tijd/ervaring op doen

Was een top-weekje! :} :]
 
Oeff.. net terug gekomen van een weekje Belgie, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland en man: wat een hemel voor motorrijders! Ik was er nog nooit geweest en zeker niet als motorrijder, maar wat een heerlijke bochten, wegen en routes! Kort reisverslagje:

Dag 1:
Maandagochtend zijn we (mijn schoonvader en ik) vertrokken, hij op zijn BWM K1200RS inclusief koffers (waar mijn rug dankbaar voor was) en daarop de tent vast gebonden. Ik met de gsxr (+ nieuwe bandjes) en een rugzak met de noodzakelijke spullen en slippers in de buddyseat.

[~[url="https://preview.ibb.co/dH3YJz/Foto_30_07_18_12_32_38.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://preview.ibb.co/c8OB5e/Foto_30_07_18_15_00_48.jpg"]afbeelding~][/url]

De eerste dag was snelweg tot en met Namen, dan binnendoor via Dinant naar de eerste camping. Los van wat wegwerkzaamheden ging dat voorspoedig en kwamen we volgens schema aan op de camping.

[~[url="https://preview.ibb.co/gKE7dz/Foto_30_07_18_18_38_02.jpg"]afbeelding~][/url]

Daar zag ik alleen wel dat mijn knipperlicht kapot was gegaan en moest ik hem provisorisch weer vast plakken, maar dat hield niet echt stand voor de rest van de trip..

[~[url="https://preview.ibb.co/gpzJke/Foto_03_08_18_08_47_53.jpg"]afbeelding~][/url]

Dag 2:
Het voordeel van slapen aan een beekje is dat je ook weer wakker wordt van fluitende vogels en kabbelend water, met een mooi zonnetje erbij..

[~[url="https://preview.ibb.co/csGaWK/Foto_31_07_18_07_24_58.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://preview.ibb.co/hwMyke/Foto_31_07_18_08_32_18.jpg"]afbeelding~][/url]

Tent weer inpakken, koffie zoeken in het eerste beste dorpje en de route zou via een omweg naar Bastogne leiden, maar gezien de ervaringen van de eerste dag leek het ons beter om eerst rechtstreeks naar Bastogne te rijden, daar de tent op zetten en dan de route aan te passen zodat we bij terugkomst niet de tent hoeven op te zetten (want moe) en we ook niet op het warmste deel van de dag op de motor zitten (maar veel beter, je tent op aan het zetten bent :P )

Zo gezegd, zo gedaan en we kwamen aan op de uitgestorven camping:
[~[url="https://preview.ibb.co/bvhtJz/Foto_31_07_18_15_43_20.jpg"]afbeelding~][/url]

Tentje opzetten, ergens een late lunch pakken en de route maken.. heerlijk weer, lekker gereden.. Ik verbaasde mij er over dat het zo dicht bij huis zo erg als buitenland aan voelt :P

[~[url="https://preview.ibb.co/hictJz/Foto_31_07_18_10_41_01.jpg"]afbeelding~][/url]

Dag 3:
De volgende dag weer op het gemakje de tent ingepakt en door naar de volgende camping in de Eifel. Ook hier weer eerst rechtstreeks gereden en op de camping hadden ze een 'Bikerplatz' waar wij de enige bikers waren (kleine tegenvaller), maar goed, de camping was echt top vergeleken met de vorige.

[~[url="https://preview.ibb.co/gjj15e/Foto_01_08_18_13_50_28.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://preview.ibb.co/no58ke/Foto_01_08_18_16_00_33.jpg"]afbeelding~][/url]

Op deze camping bleven we 2 nachten, dus toeren zonder rugzak en koffers, heerlijk! Veel gezien, waaronder de Nurburg-ring. Bizar hoe hard dat dan gaat en dat er alledaagse sufferds tussen rijden die met een slakkengangetje (vergeleken met de Porsches/BMW's/Mercedessen) de bochten in gaan :X

[~[url="https://preview.ibb.co/mUoiJz/Foto_01_08_18_18_04_54.jpg"]afbeelding~][/url]

Dit vond ik toch wel de mooiste regio, veel hoogteverschil, goed asfalt, snelle bochten.. ik heb mijn motor echt leren kennen!

[~[url="https://preview.ibb.co/kabsBK/Foto_01_08_18_19_29_29.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://preview.ibb.co/eMPCBK/Foto_01_08_18_19_32_27.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://preview.ibb.co/kE2cdz/Foto_01_08_18_19_33_10.jpg"]afbeelding~][/url]

Terug op de camping uiteraard even bier + schnitzels besteld, moet kunnen!
[~[url="https://preview.ibb.co/gUFVyz/Foto_01_08_18_14_21_06.jpg"]afbeelding~][/url]

Deze camping was ook aanzienlijk kouder snachts dan de vorige, mijn schoonvader trok het niet helemaal en sliep met zijn motorjas aan _O-
[~[url="https://preview.ibb.co/gGb3Jz/Foto_02_08_18_08_21_13.jpg"]afbeelding~][/url]

Dag 4:
Omdat we de tent niet hoefden af te breken konden we langer rijden, daarom ging de reis naar Piesport!

[~[url="https://preview.ibb.co/bRKZQe/Foto_02_08_18_09_02_03.jpg"]afbeelding~][/url]

Het weer was wederom schitterend, volop zon en een graadje of 30.. Eerst een stukje Autobahn gepakt (durfde alleen niet harder dan 240 :') ) waarna ik constateerde dat mijn voorkant wel erg veel trilde op de snelweg.. Bij de eerste pomp even checken, bleek ik gewoon een bout te missen! Verder zoeken; gelukkig lag hij nog ergens op een richeltje (veel mazzel mee gehad). Dus even een garage opgezocht om dat ding goed vast te zetten..

[~[url="https://preview.ibb.co/gAMEQe/Foto_02_08_18_12_18_56.jpg"]afbeelding~][/url]

Toen door naar Piesport, veel over gehoord en gezien, moest het zelf ook mee maken natuurlijk! Na de bomen kregen we vrij uitzicht en dat maakt alle verwachtingen waar.. Schitterende panorama, mooi gebied en heerlijke bochten... hemel!

[~[url="https://preview.ibb.co/bLOYJz/Foto_02_08_18_13_54_40.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://preview.ibb.co/bCqfyz/Foto_02_08_18_13_32_42.jpg"]afbeelding~][/url]

Dag 5:
Jammer genoeg zat het er al weer op, voor de laatste keer de spullen gepakt en nog even een stuk binnendoor gepakt voordat we de snelweg op gingen..

[~[url="https://preview.ibb.co/cUDB5e/Foto_03_08_18_10_35_50.jpg"]afbeelding~][/url]

Wederom schitterende stukken gezien, met een beetje weemoed steeds verder weg van de bergen/heuvels en dichter en dichter richting de snelweg..

[~[url="https://preview.ibb.co/mgjvWK/Foto_02_08_18_16_16_27.jpg"]afbeelding~][/url]

Als afsluiter een drukke Nederlandse snelweg, veel file en linksplakkers gehad voor de nare bijsmaak, maar uiteindelijk hebben we een schitterende week gehad. Een kleine 1600 kilometer gereden in 5 dagen tijd.. de spierpijn heb ik er voor over! Vond het wel opvallend dat het overal erg rustig was (ik had ook veel meer motorrijders verwacht), zowel op de weg als op de campings..

Mijn schoonvader heeft zijn motor jammer genoeg één keertje laten vallen tijdens het keren, maar verder hebben we geen schade of problemen gehad. Ben wel één keer door wat olie gereden waardoor mijn achterwiel een beetje uitbrak, maar bleef gelukkig overeind (met een hartverzakking weliswaar).. Moet zeggen dat het steeds beter ging met de bochten, maar blijf wel te veel 'angst' houden voor grind/slecht wegdek waardoor ik de bochten nog niet goed genoeg neem. Kwestie van tijd/ervaring op doen

Was een top-weekje! :} :]
Mooi man :t en dat VW busje op de ring _O-
 
Leuke rit zo te lezen! :t

Bochten goed nemen kan wel op de openbare weg.

Goed hard durf ik ook niet. Misschien als ik de bocht en de weg goed ken (en die ken ik niet), maar niet zo maar wanneer ik deze toevallig tegenkom.

Zelfde soort angst heb ik ook terwijl ik best scherp door de bocht kan. Knee downs zijn op het circuit geen probleem. Op straat nog nooit in de buurt geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook in de OP??? *D
full
Was dit tijdens een van de drie valpartijtjes? :+
Mocht je niet in de OP van het Beull topic :]
_O-

Gave foto!!

Die laatste mod is wel bad ass!!! :')
_O-
En inderdaad een gave foto!
Leuke rit zo te lezen! :t

Bochten goed nemen kan wel op de openbare weg.

Goed hard durf ik ook niet. Misschien als ik de bocht en de weg goed ken (en die ken ik niet), maar niet zo maar wanneer ik deze toevallig tegenkom.

Zelfde soort angst heb ik ook terwijl ik best scherp door de bocht kan. Knee downs zijn op het circuit geen probleem. Op straat nog nooit in de buurt geweest.
Ik rijd eigenlijk alleen op straat. Nadeel is de andere weggebruikers. Het is niet leuk als je op een aardig tempo een (bekende) bocht uit komt en net bij het uitkomen van de bocht meent iemand even straatje te moeten keren |(
 
Mooi man :t en dat VW busje op de ring _O-

Ja bizar toch.. heb ook SUV's met ski-boxen gezien, gezinsauto's met kids op de achterbank.. mafkezen :P

Leuke rit zo te lezen! :t

Bochten goed nemen kan wel op de openbare weg.

Goed hard durf ik ook niet. Misschien als ik de bocht en de weg goed ken (en die ken ik niet), maar niet zo maar wanneer ik deze toevallig tegenkom.

Zelfde soort angst heb ik ook terwijl ik best scherp door de bocht kan. Knee downs zijn op het circuit geen probleem. Op straat nog nooit in de buurt geweest.

Op een gegeven moment kreeg ik wel gevoel voor de juiste snelheid in de bocht op basis van wat ik aan zag komen op de navigatie. De meeste bochten kon je niet volledig doorkijken (anders is het ook niet echt een bocht :P ), maar vooral de haarspeldbochten bleef ik vervelend vinden. Of te langzaam, of te snel waardoor je in de bocht gaat remmen, of met schokkerig gas er doorheen, dan weer te wijd uit komen etc.. Tegen de tijd dat ik die door begon te krijgen was de week voorbij :')

Daarentegen wel steeds meer af kunnen schuinen en vertrouwd kunnen raken met de nieuwe banden.. denk dat ik de volgende trip maar alvast ga plannen _O-
 
Mag deze voor mij in de OP

full


Suzuki GSX-R 750 k8

➢ DID Goudenketting
➢ BARRACUDA stuurgewichten
➢ BARRACUDA D version spigels met led knipperlichten
➢ Bridgestone slicks battlax R10
➢ BREMBO RCS 19 rempomp, hendel en koppelingshendel
➢ BREMBO remklauwen voor + achter CNC gefreesde beugel
➢ Fabory kuipruit type Smoke
➢ GSX-R Stuurplaat sticker
➢ GSX-R Tankpad
➢ GSX-R ventieldopmoeren
➢ Gepoedercoat zwart origineel rem - schakelset
➢ HELL rvs staal omvlochten remkabels
➢ JMT Lithium-Ionen accu HJTZ 14S FP SI
➢ K&N Luchtfilter
➢ K&N Oliefilter
➢ Kentekenplaat met harde letters
➢ Lightech Chain Adjusters blauw
➢ LED kentekenplaat verlichting
➢ NGK iridium bougies
➢ Origineel Suzuki blauw voorspatbord
➢ OSCO chain oiler
➢ Oxford verwarmde handvaten
➢ R&G Zwarte korte kenteken houder
➢ R&G Shocktube hoes
➢ R&G bobbins
➢ R&G Radiator quard
➢ RIZOMA remvloeistofhouder voor en achter
➢ Sales Trax staal omvlochten achter remleiding met rode titanium snelontknoppeling
➢ Super-sprox tandwielen voor en achter 16:37
➢ Titanium (pro-bolt) bouten (ketting stellers, kuipruitbouten, voorwielbout, achterwielbout, remklauwbouten, klembouten voor de voorvork, achter tandwiel bouten, remklauw pinnen ,achterkuip imbus en voet-schakelsteun imbus.).
➢ Verchroomde zijstandaard
➢ Witte wheel striping
➢ Yoshimura R55 full excaust system

Groetjes Anne Monsma
 
Laatst bewerkt:
Beste upgrades heb jij daar Anne.

Wat is die R55 toch een mooie demper! :}
 
Ja bizar toch.. heb ook SUV's met ski-boxen gezien, gezinsauto's met kids op de achterbank.. mafkezen :POp een gegeven moment kreeg ik wel gevoel voor de juiste snelheid in de bocht op basis van wat ik aan zag komen op de navigatie. De meeste bochten kon je niet volledig doorkijken (anders is het ook niet echt een bocht :P ), maar vooral de haarspeldbochten bleef ik vervelend vinden. Of te langzaam, of te snel waardoor je in de bocht gaat remmen, of met schokkerig gas er doorheen, dan weer te wijd uit komen etc.. Tegen de tijd dat ik die door begon te krijgen was de week voorbij :')

Daarentegen wel steeds meer af kunnen schuinen en vertrouwd kunnen raken met de nieuwe banden.. denk dat ik de volgende trip maar alvast ga plannen _O-

Ja lekker veel rijden dan gaat het vanzelf beter.

Uiteraard leuke ritjes want tijdens de woon / werk ritjes die ik doe valt er weinig te sturen. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan