Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Wat je zegt zou best kunnen hoor, 2 opties: 1, sneller terug schakelen, maar ik probeerde juist wat soepeler met de koppeling om te gaan, maar dat resulteert dus in terugzakken in toeren. 2, Tinus tussengas haha

Heb jij een slipperclutch? Maakt het wel makkelijker.
Maar op mijn oudere filmpjes 2015 kan je ook wel horen dat ik hoog in de toeren blijf.

Maar goed, dat denk ik zo. Hoeft het niet aan te liggen. Lekker rijden en opbouwen en de tijden komen vanzelf!
 
Klopt, heb nu een kaartje van het circuit met de namen van de bochten erbij gemaakt en welke versnelling ik zou moeten hebben (in eerste instantie). Ramshoek deed ik eerst in 4 maar dat was toch wel erg spannend. Instabiel tijdens terug schakelen en feller (dus minder makkelijke throttle control) tijdens de bocht. Ramshoek in 5 gaf wat meer rust.

Punt 1 t/m 3 van dit filmpje (
) was bijzonder herkenbaar. Ik was veel te veel bezig met het feit dat ik niet lekker op de motor zat, versnellingen aan het tellen was en probeerde te verzitten voordat ik ging remmen waardoor ik veel te weinig heb gekeken. Had ook pas na de 3e sessie een beetje een idee van de baan lay-out laat staan dat ik bewust heb gekeken naar rem en instuur punten om daarmee te oefenen.

Laatste; klein beetje last van het trillen van de remmen bij het aanremmen rechte stuk en veenslang. Zal de boel even inspecteren van de week. Zaterdag weer oefenen op Midland.
Dat is een goeie tip!
Met snelheid en versnellingen wil ik volgende keer aan de gang. En laat dat 2 augustus aanstaande al zijn!!! 😃
Ik heb vandaag een hoop moeten regelen maar het is gelukt en ik had het laatste plekje 🥳

Ik herken veel van wat je zegt. Met teveel bezig zijn geeft onrust en leid je af van het rijden. Dat filmpje komt wel aardig overeen met de theorieles vind ik. En ook hier klinkt het weer zo makkelijk... 😄
Een nieuwe baan duurt voor mij ook effe een paar sessies voor ik het plaatje in m’n hoofd heb waardoor je dan nog niet met je aandacht aan andere dingen toekomt. Precies daarom wilde ik zsm weer terug het zit er nu nog in.

Ik ben heel benieuwd hoe je Midland nu zal ervaren na Assen! Welk dagdeel ga je? Misschien kom ik wel effe kijken :]
 
Huh ik kreeg vandaag bericht dat er nog één plek beschikbaar was en zie 'm nu volgeboekt staan. Ik zou het iig leuk vinden als je er ook weer bij bent :Y
 
Dat is een goeie tip!
Met snelheid en versnellingen wil ik volgende keer aan de gang. En laat dat 2 augustus aanstaande al zijn!!! 😃
Ik heb vandaag een hoop moeten regelen maar het is gelukt en ik had het laatste plekje 🥳

Ik herken veel van wat je zegt. Met teveel bezig zijn geeft onrust en leid je af van het rijden. Dat filmpje komt wel aardig overeen met de theorieles vind ik. En ook hier klinkt het weer zo makkelijk... 😄
Een nieuwe baan duurt voor mij ook effe een paar sessies voor ik het plaatje in m’n hoofd heb waardoor je dan nog niet met je aandacht aan andere dingen toekomt. Precies daarom wilde ik zsm weer terug het zit er nu nog in.

Ik ben heel benieuwd hoe je Midland nu zal ervaren na Assen! Welk dagdeel ga je? Misschien kom ik wel effe kijken :]

Kijkt u eens:
https://www.motor-forum.nl/threads/plattegrond-layout-circuits.359942/
Ik kan voor 2 aug ook een plaatsje krijgen😂 zit wel te twijfelen, is allemaal niet goedkoop💸

Tsja... motoren en het racen ermee zal nooit goedkoop worden!

Kortingsbon ?waar dan

In dat zakje dat je bij de inschrijving hebt gekregen. Ik had die van Diabla daarom extra bewaard.
 
Ik kan voor 2 aug ook een plaatsje krijgen😂 zit wel te twijfelen, is allemaal niet goedkoop💸

Huh ik kreeg vandaag bericht dat er nog één plek beschikbaar was en zie 'm nu volgeboekt staan. Ik zou het iig leuk vinden als je er ook weer bij bent :Y

Ik sta in de wachtrij :N Was net te laat gister.

Ik ben heel benieuwd hoe je Midland nu zal ervaren na Assen! Welk dagdeel ga je? Misschien kom ik wel effe kijken :]

Ik heb de middag sessie aanstaande zaterdag. Gezellig als je even aan komt waaien :t
 
Ik sta in de wachtrij :N Was net te laat gister.



Ik heb de middag sessie aanstaande zaterdag. Gezellig als je even aan komt waaien :t
Zou leuk zijn als je er toch bij kunt zijn!
Even aankijken voor zaterdag heb net de weersverwachting bekeken maar dat voorspeld niet veel goeds 🙈
 
De hp2 reed meer dan een beetje in de weg. Reed alle sessies in fast, niet dat ik super snel ben ofzo. Maar hij reed de eerste sessies iets van 2 10. Ik heb er in iedergeval best vaak acht klem gezeten. Maar dat is ook mijn fout, ben vaak te voorzichtig met inhalen.

Nog eens gekeken... er was een r1200s oid die alleen sessie 1 bij fast reed. Die hp2 staat ook op de YT account van die zelfde gast en die heeft idd de hele dag in fast gezeten met een PR van 2:01.
2 bekenden van elkaar die beide onterecht in fast zijn gaan rijden :(
 
Laatst bewerkt:
Organisaties zouden best wat strenger mogen in dit soort situaties. Je kan best een offday hebben maar bij RSZ ligt de cutoff op 1:57 voor fast en dan boven de 2 minuten rijden in de snelste ronde is geen offday. Dan heb je of de boel die dag niet voor elkaar of ben je de boel aan het verkloten voor eigen gewin. Ipv een groep terug mogen ze dat soort deelnemers best naar huis sturen. Dan zullen dit soort situaties voor een heel groot deel "spontaan" opgelost zijn.

Tevens kunnen organisaties er ook veel duidelijker in zijn en melden dat je comfortabel de tijdslimiet moet rijden en niet ooit eens een keer hebt gehaald met een sleepje, nieuwe banden en perfecte omstandigheden.
 
Zou leuk zijn als je er toch bij kunt zijn!
Even aankijken voor zaterdag heb net de weersverwachting bekeken maar dat voorspeld niet veel goeds 🙈

Zaterdag is de voorspelling inderdaad niet veel soeps. Wel een lekkere temperatuur.

Ik hoor net dat er een annulering is bij 2theEx dus ik ben er 2 augustus ook weer bij :t
 
Laatst bewerkt:
Diabla, pa en ik komen donderdagavond aan alleen dat kan laat worden. Ik moet werken en Diabla ook. Ook nog langs Gé voor een kleine reparatie.

Omdat ik 2 aug vrij rijden heb en 3 aug racedag eten we 2 aug wel op het paddock. Afhankelijk van het weer mogelijk BBQ. Je bent ook van harte welkom een dagje te blijven voor de races natuurlijk.
 
pa en ik komen donderdagavond aan alleen dat kan laat worden. Ik moet werken en Diabla ook. Ook nog langs Gé voor een kleine reparatie.

Omdat ik 2 aug vrij rijden heb en 3 aug racedag eten we 2 aug wel op het paddock. Afhankelijk van het weer mogelijk BBQ. Je bent ook van harte welkom een dagje te blijven voor de races natuurlijk.

Ik weet niet of dit aan mij is gericht maar anders klinkt het als een uitstekend begin van mijn vakantie :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan