Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Het was weer gezellig vandaag op Lelystad 👍 Deze keer met mct. Had een super instructeur (bedankt Bob) en een gezellig groepje met prima tempo. Vorige keer met 2theEx gereden en vond hun aanpak wel beter dan die van mct. Had mij opgegeven voor groep 2 maar vanwege de vele aanmeldingen in 1&2 was ik halverwege groep 3 geplaatst en dat ging wel prima. Merk wel dat ik nog wat vertrouwen mis in de “snelle” bochten.

Bekijk bijlage 1396069

Bekijk bijlage 1396070
Hey leuk om te horen dat je het naar je zin hebt gehad met MCT.
Even nieuwsgierig: andere aanpak dan 2TE zeg je?? Wat vind je beter geregeld bij 2TE?
 
Ik vond de indeling van 2TE beter. Daar was het 6x 10 minuten rijden met veel nadruk op zithouding en positie.
Ook een soort stappenplan waarbij je elke keer specifiek op een bepaald punt extra de focus legt.
Bij MCT was er wel eerst een (hele) lange uitleg maar deze uitleg was puur toegespitst op het maken van een knee-down.
Vond ik een beetje overdreven, net als het een doel op zich was om een knie aan de grond te rijden.
Ook werd deze uitleg gegeven door 1 persoon waar iedereen om heen staat en zat er 1 iemand op een motor om e.e.a. visueel te maken (ps organisatie, zet die persoon in de schaduw hij zat nu een half uur te braden in zijn pak). Door de grote van de groep mis je hier toch gauw de helft van als je niet vooraan staat. Daarna was het gewoon 2x 5 min gassen op de baan in een ovaal en proberen de knie aan de grond te krijgen. De theorie klonk vrij aardig: langzame rijders blijven aan de buitenkant van de baan en de snellere rijders aan de binnenkant. Praktijk was dat de langzame rijders toch veel naar binnen kwamen als ze begonnen met insturen. Redelijke chaos op de baan en had dus liever gezien dat van die 2x 5 minuten 1 gewone sessie was gemaakt.

Verder vond ik het bij MCT wel professioneler met een ambulancemedewerker en een technische keuring.

1396691
 
Ja dat herken ik wel. Die uitleg gaat vooraf aan ieder circuit heb ik gemerkt alleen de KD sessies zijn echt alleen op Midland en idd met alle rijders van een groep. Maar ja de KD training is een vrijwillige deelname en zoals de naam al doet vermoeden: de Knee Down oefenen.
Zo is het mij toen voor de eerste keer gelukt :Y
Ja die ambulance is er idd ook iedere keer bij en nog niet één keer overbodig (helaas).
De organisator, Michael, is heel aardig en komt vaak wel even een praatje maken. Als je op- en/of aanmerkingen hebt dan staat hij er wel voor open heb ik ervaren.

Hey en ik zie dat er een fotograaf aanwezig is geweest. (Nice pic btw) Weet je toevallig of dat dat Peter alweer was?? Die was er paar weken terug afwezig ivm gezondheidsredenen.
 
Vandaag voor het eerst met mct gereden. Vond de keuring niet veel voorstellen. Ook met een half afgekeurde motor mocht je het circuit op. Verder vond ik de instructeurs beetje matig, ze waren wel erg aardig en legden het goed uit. Maar tijdens het circuit rijden vond ik het tegenvallen. Er was geen wisseling bij mij in de groep, waardoor niet iedereen achter de voorrijder kon rijden. Maar al met al wel een leuke dag gehad. Denk alleen niet dat ik nog een keer met mct zal rijden.
 
Vandaag voor het eerst met mct gereden. Vond de keuring niet veel voorstellen. Ook met een half afgekeurde motor mocht je het circuit op. Verder vond ik de instructeurs beetje matig, ze waren wel erg aardig en legden het goed uit. Maar tijdens het circuit rijden vond ik het tegenvallen. Er was geen wisseling bij mij in de groep, waardoor niet iedereen achter de voorrijder kon rijden. Maar al met al wel een leuke dag gehad. Denk alleen niet dat ik nog een keer met mct zal rijden.
Wat jammer. Ik heb 2x met ze gereden en dat was leuk. Ook netjes afgewisseld om achter de voorrijder aan te rijden
 
Marten gaat dit Suzuki gsx-r 600/750 gebeuren verlaten,na 30 jaar op verschillende bouwjaren 750 gsx-r en rondgereden te hebben is het tijd om wat anders te gaan proberen,hele tijd bezig geweest om de motor weer origineel te maken,wat een spullen had ik er aan geschroefd.
Van Marchesini wielen tot een Ncr dynamo deksel,remleidingen en een bak met titanium bouten.
Gaat jullie goed en wie weet....
 
Marten gaat dit Suzuki gsx-r 600/750 gebeuren verlaten,na 30 jaar op verschillende bouwjaren 750 gsx-r en rondgereden te hebben is het tijd om wat anders te gaan proberen,hele tijd bezig geweest om de motor weer origineel te maken,wat een spullen had ik er aan geschroefd.
Van Marchesini wielen tot een Ncr dynamo deksel,remleidingen en een bak met titanium bouten.
Gaat jullie goed en wie weet....

🥺


Waaaaaat? gaat het nu worden dan?
 
Vandaag voor het eerst met mct gereden. Vond de keuring niet veel voorstellen. Ook met een half afgekeurde motor mocht je het circuit op. Verder vond ik de instructeurs beetje matig, ze waren wel erg aardig en legden het goed uit. Maar tijdens het circuit rijden vond ik het tegenvallen. Er was geen wisseling bij mij in de groep, waardoor niet iedereen achter de voorrijder kon rijden. Maar al met al wel een leuke dag gehad. Denk alleen niet dat ik nog een keer met mct zal rijden.

Ik weet dat Diabla wel enthousiast is, maar mijn idee is dat (bv) 2 the Ex wat meer op het “echte” circuitrijden gericht is en mct op gewoon leuk eens rijden?
 
Marten gaat dit Suzuki gsx-r 600/750 gebeuren verlaten,na 30 jaar op verschillende bouwjaren 750 gsx-r en rondgereden te hebben is het tijd om wat anders te gaan proberen,hele tijd bezig geweest om de motor weer origineel te maken,wat een spullen had ik er aan geschroefd.
Van Marchesini wielen tot een Ncr dynamo deksel,remleidingen en een bak met titanium bouten.
Gaat jullie goed en wie weet....

Veraaier!! Judas!!


:+
 
Marten gaat dit Suzuki gsx-r 600/750 gebeuren verlaten,na 30 jaar op verschillende bouwjaren 750 gsx-r en rondgereden te hebben is het tijd om wat anders te gaan proberen,hele tijd bezig geweest om de motor weer origineel te maken,wat een spullen had ik er aan geschroefd.
Van Marchesini wielen tot een Ncr dynamo deksel,remleidingen en een bak met titanium bouten.
Gaat jullie goed en wie weet....
Wat komt ervoor terug?
 
Marten gaat dit Suzuki gsx-r 600/750 gebeuren verlaten,na 30 jaar op verschillende bouwjaren 750 gsx-r en rondgereden te hebben is het tijd om wat anders te gaan proberen,hele tijd bezig geweest om de motor weer origineel te maken,wat een spullen had ik er aan geschroefd.
Van Marchesini wielen tot een Ncr dynamo deksel,remleidingen en een bak met titanium bouten.
Gaat jullie goed en wie weet....
Die zag ik niet aankomen!
Het gaat je goed:t:W
 
Marten gaat dit Suzuki gsx-r 600/750 gebeuren verlaten,na 30 jaar op verschillende bouwjaren 750 gsx-r en rondgereden te hebben is het tijd om wat anders te gaan proberen,hele tijd bezig geweest om de motor weer origineel te maken,wat een spullen had ik er aan geschroefd.
Van Marchesini wielen tot een Ncr dynamo deksel,remleidingen en een bak met titanium bouten.
Gaat jullie goed en wie weet...
Komen die Marchesini wielen nog te koop? :9~
 
Mijn ervaring met mct is wel goed, 3 keer mee op Lelystad gereden.
Goede uitleg en ook een achterrijder die je ook tips geeft.
Behalve de laatste keer links om (circuit zou sluiten) mochten we met de ervaren groep door rijden.
Zo van jullie weten allemaal de weg hier GAS😄
 
Marten gaat dit Suzuki gsx-r 600/750 gebeuren verlaten,na 30 jaar op verschillende bouwjaren 750 gsx-r en rondgereden te hebben is het tijd om wat anders te gaan proberen,hele tijd bezig geweest om de motor weer origineel te maken,wat een spullen had ik er aan geschroefd.
Van Marchesini wielen tot een Ncr dynamo deksel,remleidingen en een bak met titanium bouten.
Gaat jullie goed en wie weet....
Na 30 jaar. Ik vind dat je het dan bijzonder lang hebt volgehouden.

Soms moet je wat anders proberen om erachter te komen dat je voorheen toch de beste keuze had gemaakt kan ik uit ervaring meegeven. :+

Als het eenmaal zover is, "tot ziens dus". ;)

Ben wel benieuwd wat je ervoor terugneemt.
 
Vandaag voor het eerst met mct gereden. Vond de keuring niet veel voorstellen. Ook met een half afgekeurde motor mocht je het circuit op. Verder vond ik de instructeurs beetje matig, ze waren wel erg aardig en legden het goed uit. Maar tijdens het circuit rijden vond ik het tegenvallen. Er was geen wisseling bij mij in de groep, waardoor niet iedereen achter de voorrijder kon rijden. Maar al met al wel een leuke dag gehad. Denk alleen niet dat ik nog een keer met mct zal rijden.
Hè wat jammer dat je geen goede ervaring met MCT hebt gehad!
Ik ken CRT niet maar ik ben wel heel benieuwd naar 2TE in juli.
 
Terug
Bovenaan Onderaan