Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

En of ik dat heb! *O*
Kijk dit is mijn eerste motor en het belangrijkste is voor mij "dat 'ie het gewoon goed doet" zonder dat ik er zelf al teveel aan hoef te (laten) doen. Bovendien is het voor mij allemaal nog nieuw en ga ik het zelf nu ook pas echt leren omdat ik net m'n rijbewijs heb. De rest komt wel.
 
Vraagje: welke stuurdemper doe ik het beste aan?

Ik zie verschillende merken met grote prijsverschillen voorbijkomen. Ook lees ik dat er keuze is uit een lineaire - en een progressieve stuurdemper. Wat ik begreep, het verschil voor het gebruik: circuit of straat.
Nu rij ik beide met dezelfde motor en weet ik niet welk merk en soort ik dan goed aan doe.

Het is wel een investering begrijp ik en daarom zal ik het niet al meteen gaan halen maar dan weet ik wel waar ik naar kan gaan kijken.
Oja en is dit een onderdeel wat je ook tweedehands zou kunnen halen of sowieso nieuw??
 
Vraagje: welke stuurdemper doe ik het beste aan?

Ik zie verschillende merken met grote prijsverschillen voorbijkomen. Ook lees ik dat er keuze is uit een lineaire - en een progressieve stuurdemper. Wat ik begreep, het verschil voor het gebruik: circuit of straat.
Nu rij ik beide met dezelfde motor en weet ik niet welk merk en soort ik dan goed aan doe.

Het is wel een investering begrijp ik en daarom zal ik het niet al meteen gaan halen maar dan weet ik wel waar ik naar kan gaan kijken.
Oja en is dit een onderdeel wat je ook tweedehands zou kunnen halen of sowieso nieuw??
Zit er niet standaard een stuurdemper op de gsxr ?
 
Ja klopt en standaard is dan ook precies wat ‘ie is. Er zijn betere. Dat geintje van mij van laatst zal dan wél opgevangen kunnen worden doordat ‘ie dan stabieler is 😇
Zal je dan eerst niet wat meer ervaring op doen op het circuit en dan een betere stuurdemper ? 🤷🏼‍♀️
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt en standaard is dan ook precies wat ‘ie is. Er zijn betere. Dat geintje van mij van laatst zal dan wél opgevangen kunnen worden doordat ‘ie dan stabieler is 😇
Hij doet idd net het nodige voorkomen, en zorgen dat je geen lompe tankslapper krijgt maar daar is alles mee gezegd...

Die MT10 die ik dit weekend mee heb doet het een stuk beter, komt wel los in de hooligan modus en komt dwars omhoog, maar niet vreemd of onbeheersbaar, gewoon lomp. 8-) Heerlijk!

Zuipt wel als een matroos met verlof :X
 
Zal je dan eerst niet wat meer ervaring op doen op het circuit en dan een betere stuurdemper ? 🤷🏼‍♀️

De standaard stuurdemper is ruk, op lage snelheid alsof je met een lekke band rijd.

Maar ik betwijfel of die je had geholpen Diabla.
Nee ok dat begrijp ik. Het is ook geen acute aanschaf maar mocht ik die tegenkomen dan zou ik het wel doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan