Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ach mijne ook 3 jaar geleden gekocht, maart 2017, met 29dkm. Inmiddels 59dkm maar dat mag de pret niet drukken. :+

Onderhoud is bij allemaal eigenlijk puin, zijn uitzonderingen, maar een beurt is vaak een oliewissel en niet meer. Mijne gelukkig wat goedkoper kunnen kopen met achterstallig onderhoud, en gelijk groot onderhoud, klepcontrole, en een hele riedel laten doen. Van bougies, luchtfilter (die dicht zat), gaskleppen gereinigd, koppelingskabel tot remvloeistof. Stva preventief gefixd. En natuurlijk de banden. :+

Resultaat is na een flinke investering wel een motor wat ik dus al die tijd met groot plezier en zonder ellende op heb gereden.
 
Ik hecht ook niet zoveel belang aan een motor of auto met boekjes. Vaak kan je aan de staat al wel zien hoe er verder mee omgegaan is. Ik zelf bewaar altijd alle bonnetjes ed bij elkaar voor een eventuele verkoop. Heb je je zooi op orde wekt dat ook meer vertrouwen naar een koper.
 
Hier hetzelfde, zeker bij een motor verdwijnen de bonnetjes en boekjes vaak in een lade ergens en raken ze kwijt. Nu geloof ik de eerste drie eigenaren wel die hem ook wat langer hebben gehad dat die daar wel zuinig op zijn geweest, maar tussen hun, die gene die hem een jaartje heeft gehad en de handelaar waarbij ik hem gekocht heb zijn die verdwenen. Nja helaas :P

Auto rijd ik dan wat nieuwer spul, dan heb ik het liefste de spullen wel compleet. Maar zoals nu met de motor is alles gedocumenteerd en bijgehouden. Alle rekeningen en boekjes bij elkaar, dikke prima. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag even de carburateurs open geschroefd van mijn 1997 600 SRAD. Even de hoofdspoeiers gechecked. Volgens het werkplaatshandboek moet er op cil. 1 een 125 en op 2,3,4 een 122,5 in. Nu zitten er 4 spoeiers 108 in dus ik vermoed dat hij een keer is afgesteld of er mee gerommeld is. Ik heb originele spoeiers gezien maar die kosten 10 euro de stuk, beetje gortig. Verder zie ik wel Mikuni sproeiers online maar deze zijn voor type SJ, ik heb BDSR36 carb's. Iemand een idee waar ik de originele spoeiers kan krijgen?
 
Ik heb vandaag even de carburateurs open geschroefd van mijn 1997 600 SRAD. Even de hoofdspoeiers gechecked. Volgens het werkplaatshandboek moet er op cil. 1 een 125 en op 2,3,4 een 122,5 in. Nu zitten er 4 spoeiers 108 in dus ik vermoed dat hij een keer is afgesteld of er mee gerommeld is. Ik heb originele spoeiers gezien maar die kosten 10 euro de stuk, beetje gortig. Verder zie ik wel Mikuni sproeiers online maar deze zijn voor type SJ, ik heb BDSR36 carb's. Iemand een idee waar ik de originele spoeiers kan krijgen?

Ik zou niet klakkeloos erin zetten wat het boekje aangeeft. Deze sproeiers kunnen er met een reden inzitten.
Dat is een stukje afstellen denk ik en daar ben ik voorzichtig mee en zou dat laten doen, meten is weten immers.
 
Ik zou niet klakkeloos erin zetten wat het boekje aangeeft. Deze sproeiers kunnen er met een reden inzitten.
Dat is een stukje afstellen denk ik en daar ben ik voorzichtig mee en zou dat laten doen, meten is weten immers.

Waarschijnlijk omdat er een andere einddemper op zit en een K&N filter. Daarom komt de originele filter en einddemper er weer op, dan zou ie toch gewoon goed moeten lopen met de standaard sproeiers.
 
Waarschijnlijk omdat er een andere einddemper op zit en een K&N filter. Daarom komt de originele filter en einddemper er weer op, dan zou ie toch gewoon goed moeten lopen met de standaard sproeiers.

Misschien, kan allemaal, maar blijven aannames. Dat is het gevaar van afstellen zonder de juiste kennis.
Ik zeg niet dat het per se verkeerd is natuurlijk, het zou zomaar de oplossing kunnen zijn maar je kan ook van alles blijven veranderen en uiteindelijk niets oplossen of het zelfs erger maken, daarom zou ik dat lekker laten doen.

Of setje 2e hands carbs kopen?
 
Oke, aangepast dus. Maar zal door SO erop gezet zijn. Hoe zwaar was de vorige/huidige eigenaar? Kan zijn dat het dan om lekker te rijden wel aangepast moet worden.
Geen idee. Vast zwaarder dan ik😂 (47kg) maar hij jeeft het er niet opgezet, maar de eigenaar daar voor (vriend van hem). Zit ook een wp stuurdemper op
 
Als daar veren in zitten bedoelt voor iemand van 90 kg gaat dat niet lekker rijden voor jou. Laat daar als je hem koopt even door een vering expert naar kijken.

Of rij langs het circuit, borst vooruit en knipoog lief naar een profi uitziend team, die weten wss ook wel wat te doen 😝
 
Als daar veren in zitten bedoelt voor iemand van 90 kg gaat dat niet lekker rijden voor jou. Laat daar als je hem koopt even door een vering expert naar kijken.

Of rij langs het circuit, borst vooruit en knipoog lief naar een profi uitziend team, die weten wss ook wel wat te doen 😝
Deze motor is particulier. Waar vind ik zo’n vering specialist ? Woon zelf in Assen
 
Valt nog mee, ik heb jarenlang 67kg gewogen met 1.97m ;) 80kg heb ik ook niet lang volgehouden, schommel nu ergens rond de 74-75kg :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan