Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

hallo, na een ander windscherm geplaatst te hebben zou ik nu graag de lampen van mijn gsx1250fa vervangen door heldere lampen .
heb het Suzuki boekje erbij genomen en de dashbord moet verwijderd worden om aan de lampen te komen.
mijn probleem is .hoe krijg ik deze fiche los als ik de stofkap verwijder komen er een hoop draden bloot die verdwijnen in de teller
waarschijnlijk eindigen deze in een fiche maar zie alleen de draden en daar durf ik niet aan te trekken.
wat doe ik verkeerd? wie kan me helpen
alvast bedankt
 
2 weken geleden een GSX 650F ABS uit 2013 aangeschaft. Van 2e eigenaar en voorzien van een kofferset in kleur en Akrapovic uitlaat. :)
Erg mooie motor moet ik zeggen en rijdt heerlijk!
Het enige "probleem" is het gewicht van dat apparaat...250kg...dat is best wat. Met rijden is het natuurijk moet zo'n issue, maar met verplaatsen is het beetje lastig...haha. Dus nog even afwachten of het een blijvertje is.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel ik de ketting een soort vaste schakel zitten, tikje tijdens het rollen/rijden..
Kan ik dit zelf verhelpen of is een nieuwe ketting met nieuwe tandwielen het meest slim?

Enig idee wat hier de kosten van zijn? Of zijn hier soms mensen die dit voor mij willen/kunnen doen? Uiteraard tegen een vergoeding. :+
 
Zie Kettingset

Kosten vallen wel mee. Zelf doen ook. Tenzij je de ketting zelf niet kunt klinken. Dan moet je het tooltje erbij bestellen.

Thanks. Kosten ansich voor de ketting en tandwielen vallen inderdaad wel mee, maar heb nog nooit zelf een ketting en tandwielen vervangen en ik vind het toch wel een fijn idee als iemand het doet die het al vaker met succes heeft gedaan. Dit gezien het een vrij essentieel onderdeel van de motor is...haha
Vandaar ook de tweede vraag erbij of iemand bereid is dit voor me te doen. O-)
 
Waar zit je ergens? want dat kan ik op je profiel niet zien. Wel zo handig...
Ik woon nabij Utrecht. Ik heb een afspraak gemaakt bij Jos Smit Motoren in Haarlem. Hij doet het voor een mooie prijs. :)

Ik wil ook een andere rem- en koppelingshendel erop zetten, maar ik krijg op een site de vraag of het hydraulische versie is of kabel. Hoe weet ik zeker dat k de juiste bestel?:$
 
Hydraulisch heeft hydraulisch reservoir met een klein rond glas erop. Zoals de remhendel.
Dank je wel. Ik zal eens even kijken wat erop zit dan. Maar wat voor verschil maakt dat voor de hendel ansich dan? De reservoir zit toch niet aan de hendel vast?
 
Laatst bewerkt:
heb de fiets vandaag ook eens uit de schuur gehaald, gewassen en gepoetst. Alles weer fris en fruitig en klaar voor actie.8-)
 
Hallo allemaal
Ik heb heel lang problemen met mijn voorrem van mijn GSX650 F uit 2012 gehad; voelde altijd wat sponzig aan. Aangezien ik kleine handen heb, heb ik de hendel dichtbij gezet en in stilstand kon ik hem altijd tot het stuur knijpen. Als ik reed, dan kon dat gelukkig niet, maar toch....
Ik ben bij 4 zaken geweest (waaronder 2 merkdealers) om hier eens naar te laten kijken, maar verder dan nieuwe remblokken en nog maar eens proberen beter te ontluchten, kwamen ze niet. Ze zeiden allemaal dat het normaal en wel ok was en dat ik de hendel maar weer wat verder weg moet zetten. Maar ja, dan kan ik er niet goed bij en het lijkt mij de omgekeerde wereld.
Enige tijd terug heb ik een vijfde (kleine zelfstandige motorzaak) bezocht. Die is er ingedoken en vertelde me dat dit een algemene kwaal schijnt te zijn bij deze motor; de rempomp is gewoon niet top. Hij heeft er nu een andere, aftermarket rempomp opgezet en nou remt hij eindelijk super!

Ik moet zeggen dat ik in een motorzaak van vergelijkbare motoren weleens in de remmen heb geknepen en het had allemaal niet over. Maar is dit iets wat jullie herkennen?
 
Op de 1250 (2014) heb ik er geen probleem mee
Maar goed ik heb jaren oude boxers gereden, dus ik ben snel tevreden ;)
Heb je nog rubber remleiding :?
Op de boxer heb ik eens staalomvlochten remleiding gemonteerd het merk “Hel”
Schrok me te pleuris het leek wel een moderne Jap :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@F2ride2001 "Alles deed het nog " Yup, bij mij ook, uiteraard. O-)

@Lady_Di "Maar is dit iets wat jullie herkennen? " nee, niet anders dan bij hoognodig blokken vervangen of bij lucht in de leiding. Ik heb ook nog de originele rubberen leiding, geen staalflex o.i.d.
 
Dat komt mij wel heel bekend voor, hoor. De remmen zijn bij mij ook vrij sponzig, eigenlijk altijd wel geweest. Al wordt het na ruim 120.000 km wel erger naar mijn gevoel. Een andere rempomp klinkt wel interessant. Misschien dan gelijk de leidingen vervangen, die zullen er ook niet beter op zijn geworden.
 
Gewoon staalflex leidingen en goede remblokken (EBC - Ferodo) en dan, natuurlijk, goed ontluchten (is ook een kunst) dan werkt het prima.
Dat heeft het bij al mijn suzuki's opgelost.
 
Ik ga 20 april met een door het blad "Promotor" georganiseerde rit mee. (van hoek v Holland naar IJmuiden, de zgn Bunkerrit)
Zijn er hier soms lieden (boeren, burgers of buitenlui) die dit ook in de agenda hebben staan?
 
vraagje
Als ik de motor in zn vrij schakel, gaat bij mij soms (vaak) niet het neutraal-lampje branden en zie ik ook geen 0 in de gear indicator (maar gewoon helemaal niets). Als ik dan de standaard een stukje uitklap, gaat het lampje en de gear indicator ineens wèl aan. Wat zou dat kunnen zijn? Iets kleins hoop ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan